|
کدخبر: 301451

تیر خلاص ایلان ماسک به توییتر!

طی هفته های اخیر اخباری مبنی بر تصمیم ایلان ماسک برای تغییر لوگوی پرنده توییتر به X منتشر شده بود و حالا او قدم نهایی را برای این اقدام خود برداشته است.

فناوری تیر خلاص ایلان ماسک به توییتر!

اخیرا ایلان ماسک با انتشار تصاویر و توییت‌هایی در حساب کاربری خود نوشته است که لوگوی این شبکه اجتماعی به حرف «X» تغییر پیدا می‌کند. حال توییتر طی اقدامی برنامه اندروید خود را با جایگزینی لوگوی X به جای لوگوی پرنده، به روز کرده است. این آخرین گام این شرکت برای تغییر لوگوی تجاری خود به شمار می رود. ایلان ماسک اعلام کرد که دیگر برنامه اندرویدی توییتر وجود خارجی ندارد.

این شرکت همچنین فهرست برنامه های خود را در فروشگاه Google Play به روز کرده است؛ گویا هدف از این اقدام منعکس کردن برند جدید با تصاویری از برنامه و با پس‌زمینه سیاه و لوگوی X است و حتی سعی کرده است تا اطمینان حاصل کند که هیچ برندی از توییتر در این عکس‌ها قابل مشاهده نیست.

اکنون در Google Play تصاویر صفحه هم به X تغییر کرده است و در توضیحات این برنامه آمده است:«برنامه X میدان شهر دیجیتال قابل اعتماد، برای همه مردم است.»

نتیجه باورنکردنی نظرسنجی درباره تغییر نام توییتر

CivicScience یک نظرسنجی آنلاین جدید انجام داد و در آن درباره نظر بیش از ۵۰۰۰ نفر درباره تغییر نام و لوگوی توییتر به X سؤال شد که بیش از ۱۰۰۰ نفر از پاسخ‌دهندگان، کاربران این شبکه اجتماعی بوده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد افرادی که از توییتر استفاده نمی‌کنند، ری‌برندینگ آن را دوست نداشته‌اند و در عوض نظر کسانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، مثبت بوده است.

نظر کاربران توییتر نسبت به X

تقریباً یک‌سوم افرادی که به این نظرسنجی پاسخ داده‌اند، نسبت به تغییر توییتر واکنش منفی داشته‌اند. در مقابل، ۱۴ درصد اعلام کرده‌اند که نسبت به آن حس خوبی دارند.

با این حال، اگر فقط به کاربران فعلی توییتر که طی شش ماه گذشته فعال بوده‌اند، بپردازیم، نتایج کاملاً متفاوت هستند. نظر ۳۶ درصد کاربران روزانه توییتر نسبت به این تغییر مثبت بوده است، در حالی‌که ۲۷ درصد احساس منفی داشتند. همچنین ۴۳ درصد از کاربرانی که به‌صورت هفتگی فعالیت دارند، به این تغییر نظر مثبت داشته‌اند و نظر ۲۷ درصد این افراد منفی بوده است.

علاوه‌براین، تقریباً ۶۰ درصد کاربرانی که از Threads، رقیب تازه راه‌اندازی‌شده توییتر استفاده می‌کنند یا آن را امتحان کرده‌اند، علاقه زیادی به استفاده از X دارند. از سویی دیگر، نظرسنجی نشان می‌دهد که پلتفرم X و ویژگی‌های جدیدی مانند خدمات بانکی که به‌همراه دارد، برای کاربران چندان امیدوارکننده نیستند؛ زیرا ۴۰ درصد از کاربران روزانه و ۵۱ درصد از کاربران هفتگی توییتر اعلام کرده‌اند که علاقه‌ای به استفاده از X با ویژگی‌های جدید آن ندارند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که دامنه این نظرسنجی از جهاتی بسیار محدود بوده است. به عنوان مثال، به‌طور متوسط روزانه ۲۵۰ میلیون کاربر از توییتر استفاده می‌کنند و این نظرسنجی فقط براساس پاسخ چند هزار نفر شکل گرفته است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها