|
کدخبر: 299893

پرداخت وام با وثیقه ساعت!

پلتفرم وام‌دهی NFT آرکید و شرکت خدمات تضمینی ۴k قصد ایجاد سیستم وام‌گیری جدیدی با وثیقه‌گذاری آثار دیجیتالی NFT و ساعت‌های رولکس را دارند.

فناوری پرداخت وام با وثیقه ساعت!

تکنولوژی بلاکچین باعث ایجاد تحول‌ عظیمی در جهان و نحوه تعامل افراد با یکدیگر شده است. یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در این حوزه، اقدام جدید شرکت آرکید (Arcade) است. این پلتفرم دیفای وام‌دهی NFT، دریافت وام را میان افراد ناشناس تسهیل کرده است، به‌طوری که افراد می‌توانند از آثار گران‌قیمت NFT و یا ساعت‌های لاکچری برند رولکس برای وثیقه‌گذاری و دریافت وام استفاده کنند.

نحوه دریافت وام با وثیقه ساعت رولکس و NFT

در هفته‌های گذشته، کاربران پلتفرم آرکید موفق شده‌اند سه ساعت رولکس را در ازای دریافت وام وجه نقد، به وثیقه بگذارند. برای مثال، با وثیقه گذاشتن ساعت رولکس مدل دایتونا، یک کاربر موفق به دریافت وام ۲۰ هزار دلار با سود سالانه ۱۵ درصدی شده است. همین فرد با وثیقه‌گذاری ساعت لوکس پتک فیلیپ، وامی به مبلغ ۳۵ هزار دلار و با نرخ سود ۱۲ درصد نیز دریافت کرده است.

همچنین، یکی دیگر از وام‌گیرندگان موفق به اخذ وام ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلاری با نرخ سود سالانه ۱۲ درصد با وثیقه‌گذاری مدل GMT-Master II رولکس شده است. مدت بازپس‌گیری وام‌ها بین ۵۶ تا ۹۰ روز تعیین شده است. جهت دریافت وام، وام‌گیرنده باید ساعت وثیقه‌گذاری شده را به شرکت خدمات حساب ضمینی ۴k،  تحویل دهد. شخص از طرف این شرکت یک NFT دریافت می‌کند که نمایانگر مالکیت ساعت است. قرض‌گیرنده با لیست کردن آن اثر NFT در پلتفرم آرکید، منتظر می‌ماند تا بهترین پیشنهاد از طرف وام‌‌دهندگان را دریافت کند.

پس از ایجاد ارتباط بین وام‌دهنده و وام‎‎‌گیرنده، اثر NFT که نمایانگر ساعت وثیقه‌گذاری شده است به کیف‌پول تضمینی ارسال خواهد شد. تنها راهی که امکان دریافت مجدد ساعت از شرکت ۴k را فراهم می‌کند، سوزاندن آن اثر است. پس از پایان مدت وام و باز پرداخت وام، ساعت به وام‌گیرنده پس داده خواهد شد. در صورت عدم پرداخت به‌موقع مبلغ وام و یا ناپدید شدن وام‌گیرنده، ساعت به وام‌دهنده تحویل داده خواهد شد. همچنین، تمام فرآینده وام‌دهی در این حالت بدون نیاز به آشنایی و شناخت هویت دو طرف قرارداد وام امکان‌پذیر است.

وام‌دهی با آثار NFT

اخذ وام با کالاهای لوکس پدیده‌ای جدید در بحث وام‌دهی NFT به‌شمار می‌رود و تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار وام را در اختیار وام‌گیرندگان قرار داده شده است. کاربران می‌توانند با وثیقه‌گذاری آثار ارزشمند دیجیتالی NFT مانند آثار کریپتوپانک و آثار کلکسیون باشگاه قایق‌رانی میمون‌های کسل (BAYC) وام دریافت کنند.

بر اساس اعلام Dune، پلتفرم آرکید تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون وام با وثیقه‌گذاری NFT را به مشتریان ارائه کرده است. شرکت وام‌دهی Blend که متعلق به بازار خرید و فروش آثار توکن‌های غیرقابل تعویض Blur است نیز با وجود آغاز کار در ماه می سال جاری، توانسته بیش از ۱.۳ میلیارد دلار وام از طریق این روش وثیقه‌گذاری تامین کند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها