|
کدخبر: 299849

رونمایی از محصول جدید کاردانو

توسعه‌دهندگان کاردانو (ADA) به تازگی Hydra Pay را معرفی کردند، یک محصول بر پایه لایه دو برای پرداخت‌ها و تسویه لحظه‌ای. بر اساس داده‌های آن‌چین، در صورت استقبال قوی جامعه از این محصول، قیمت کاردانو ممکن است دو برابر شود.

اقتصاد رونمایی از محصول جدید کاردانو

لازم به ذکر است که در اواسط ژانویه ۲۰۲۳، کاردانو استیبل کوین الگوریتمی Djed را در شبکه آزمایشی اختصاصی خود راه‌اندازی کرد. پس از راه‌اندازی شبکه اصلی در ماه فوریه، تراکنش‌های نهنگ‌های کاردانو ۴۰۰ درصد افزایش یافت. و در عرض سه ماه، قیمت کاردانو ۴۰ درصد افزایش یافت و در تاریخ ۱۶ آوریل به اوج ۰.۴۶ دلاری رسید.

براساس مشخصات فنی “ارزان و سریع” Hydra Pay، معاملات در این محصول جدید با استفاده از توکن اصلی کاردانو انجام می‌شوند. بنابراین، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این امر می‌تواند منجر به افزایش قابل‌توجه در حجم معاملات کاردانو و در نتیجه شکل گرفتن یک موج صعودی برای قیمت آن شود.

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، افزایش اخیر که در حجم تراکنش‌های کاردانو شکل گرفته، باعث افزایش جزئی قیمت در ماه جولای شده است. از تاریخ ۱ جولای، دارندگان کاردانو مجموعاً ۷.۳۲ میلیارد کوین کاردانو را معامله کردند. و تا پایان ۹ جولای، این عدد به ۷.۸۵ میلیارد افزایش یافت که نسبت به مقدار اولیه ۷ درصد رشد داشته است. حجم معاملات، تقاضا برای محصولات و خدمات ساخته‌شده بر روی شبکه بلاکچین را ارزیابی می‌کند. هنگامی که این شاخص افزایش می‌یابد، قیمت توکن اصلی نیز به طور معمول صعودی خواهد شد.

اگر یک محصول مانند Hydra Pay قابلیت‌های متنوعی را برای کاردانو ارائه کند، تقاضا برای کاردانو می‌تواند به شدت افزایش یابد.

همان‌طور که در بالا مشاهده شد، قیمت کاردانو در بازه زمانی بین ۶ و ۹ جولای با حدود ۳ درصد افزایش مواجه شده و این نشانه‌ اولیه‌ای از آن چیزی است که ممکن است در صورت استقبال قوی از Hydra Pay رخ دهد.

علاوه بر این، مشخصات “Hydra Pay” نشان می‌دهد که کاربران قبل از ارسال تراکنش‌ها باید مبلغی را در یک قرارداد هوشمند سرمایه‌گذاری کنند. در صورت استقبال جامعه، افزایش استیکینگ کاردانو می‌تواند به طور ناخواسته عرضه موجود در صرافی‌‌های رمزارزی را کاهش دهد.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، توزیع و پراکندگی ثبت سفارش‌های کاردانو در تمامی صرافی‌های رمزارزی نشان می‌دهد که تقاضا برای کاردانو از عرضه صرافی‌ها پیشی گرفته است. در حال حاضر، سرمایه‌گذاران سفارشات فعالی برای خرید ۶۵ میلیون واحد کاردانو ثبت کرده‌اند. در مقابل، معامله‌گران همچنین آماده‌ فروش ۵۶.۴ میلیون کاردانو با قیمت‌های فعلی هستند.

نمودار توزیع و پراکندگی سفارشات (اردر) را در یک صرافی رمزارزی نشان می‌دهد. نمودار بالا نشان می‌دهد که مقدار تقاضا برای کاردانو در حال حاضر ۸.۶ میلیون واحد از عرضه فراتر رفته است. اگر Hydra Pay در میان سرمایه‌گذاران کاردانو مورد استقبال قرار بگیرد، عرضه صرافی‌ها ممکن است با افزایش استیکینگ به مقدار بیشتری کاهش یابد. در نتیجه، می‌تواند باعث افزایش قیمت کاردانو و ثبت رکورد جدید قیمتی در سال ۲۰۲۳ شود.

با توجه به اینکه برای راه‌اندازی Hydra Pay هنوز ماه‌ها زمان باقی مانده و ترس از اقدامات اخیر SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) همچنان وجود دارد، قیمت کاردانو به احتمال زیاد در کوتاه مدت به حالت خنثی باقی خواهد ماند.

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که تقریباً ۸۱ درصد از سرمایه‌گذاران کاردانو در حال حاضر در وضعیت ضرر خالص هستند. با توجه به اینکه آنها احتمالاً تمایلی به فروش در وضعیت زیان‌ده را ندارند، افزایش قابل‌توجه در تقاضا می‌تواند در نهایت منجر به افزایش قیمت در بلندمدت شود.

اگر گاوها توانایی بریک آوت قیمت به بالای ۰.۳۰ دلار را داشته باشند، ناحیه مقاومت کلیدی بعدی، ۰.۳۵ دلار خواهد بود که می‌تواند از افزایش قیمت جلوگیری کند. در آن منطقه، حدود ۹۸۲۰۰۰ سرمایه گذار ۱۰.۶ میلیارد کاردانو را با قیمت میانگین ۰.۳۵ دلار خریداری کرده‌اند. اگر آنها تصمیم به خروج از موقعیت خود بگیرند، احتمال کاهش مجدد قیمت کاردانو وجود خواهد داشت.

اما، اگر Hydra Pay توانایی ایجاد یک حرکت صعودی قوی را داشته باشد، قیمت کاردانو می‌تواند به اوج جدیدی در سال ۲۰۲۳ در قیمت ۰.۵۰ دلار برسد.

در طرف مقابل، اگر ترس ناشی از اقدامات SEC و شایعات حذف کاردانو از لیست صرافی‌ها افزایش یابد، قیمت کاردانو می‌تواند به زیر ۰.۲۵ دلار سقوط کند، در اینصورت خرس‌ها می‌توانند کنترل روند قیمتی را به دست بگیرند. با این حال، گروهی متشکل از ۶۹۰۰۰ سرمایه‌گذار، ۱.۶۳ میلیارد کاردانو را با قیمت میانگین ۰.۲۷ دلار خریداری کرده‌اند. این مقدار از حجم خرید در قیمت ۰.۲۷ می‌توانند به عنوان یک حمایت مستحکم عمل کند و از کاهش قیمت جلوگیری نماید. با این حال، اگر این ناحیه حمایتی نتواند حفظ شود، قیمت کاردانو ممکن است به ۰.۲۵ دلار کاهش یابد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها