|
کدخبر: 299829

چالش‌های استخراج بیت کوین روزبه‌روز بیشتر می‌شود

بر اساس داده‌های ثبت‌شده در تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۳، سختی استخراج بیت کوین در آینده از ۴.۷۴ درصد تا ۷.۷ درصد افزایش خواهد یافت و کاهش ۳.۲۶ درصدی را که در تاریخ ۲۸ ژوئن رخ داده بود، بی‌اثر خواهد کرد.

اقتصاد چالش‌های استخراج بیت کوین روزبه‌روز بیشتر می‌شود

همچنین، هش ریت کل شبکه در تاریخ ۸ جولای به ۵۳۸ اگزاهش در ثانیه (EH/s) و رکورد ۲۴ ساعته خود رسید.

آمار ثبت شده در ۹ جولای ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تنظیم بعدی سختی استخراج بیت کوین برای ۱۲ جولای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. در تغییر سختی قبلی، سختی استخراج بیت کوین ۳.۲۶ درصد کاهش یافته و به ۵۰.۶۵ تریلیون رسیده بود. حال، انتظار می‌‌رود سختی ۴.۷۴ تا ۷.۷ درصد افزایش یابد؛ زیرا فواصل بلاک به طور مداوم کمتر از میانگین ده دقیقه‌ای است.

در حال حاضر، میانگین زمان بلاک در ۹ جولای از ۸ دقیقه و ۲ ثانیه تا ۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه متغیر است. علاوه بر این، هش ریت کل در روز یکشنبه پس از رسیدن به رکورد ۲۴ ساعته روز قبل، سطح ثابتی را در ۴۴۰.۷۲ EH/s حفظ می‌کند. در تاریخ ۸ جولای، در بلاک ۷۹۷۷۳۳، هش ریت به ۵۳۸.۰۵ EH/s رسید. افزایش هش ریت سرعت فواصل بلاک‌ها را تسریع کرده و در نتیجه، احتمال استخراج ۲۰۱۶ بلاک در مدت زمان کوتاه‌تر از دو هفته وجود دارد. یک افزایش در بازه ۴.۷۴ درصد تا ۷.۷ درصد، کاهشی را که در تاریخ ۲۸ ژوئن ثبت شده بود، از بین خواهد برد و سختی کل شبکه را به سطحی بیشتر از رکورد قبلی خواهد رساند. در حد پایین این بازه، افزایش ۴.۷۴ درصدی سختی را از ۵۰.۶۵ تریلیون فعلی به ۵۳.۰۴ تریلیون افزایش خواهد داد. این امر باعث می‌شود که این دوره برای استخراج بلاک‌های بیت کوین برای ماینرها به چالشی بی‌سابقه تبدیل شود.

علی‌رغم رسیدن سختی به سطوح بالای تاریخی، عوامل متعددی در افزایش نرخ هش نقش داشته‌اند. یکی از عوامل این است که قیمت بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به مقدار ۸۰ درصد در مقابل دلار آمریکا افزایش یافته است، که این امر باعث می‌شود استخراج بیت کوین به‌صرفه‌تر شود. علاوه بر این، تولیدکنندگان دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال (ASIC)، ماینرهای نسل بعدی را معرفی کرده‌اند که دارای هش ریت بسیار بالاتر و کارایی بهبود یافته‌ای هستند. در نهایت، ماینرهایی که از زمستان رمزارز ۲۰۲۲ عبور کرده‌اند، با خرید تجهیزات جدید و راه‌اندازی هزاران دستگاه استخراج بیت کوین، فعالیت‌های خود را به طرز چشمگیری گسترش داده‌اند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها