|
کدخبر: 297228

لیست ارزهای دیجیتال معتبر دنیا به همراه ویژگی های صرافی ها

دنیای ارزهای دیجیتال بسیار پویا و دائما در حال تغییر است. با این حال، برخی از ارزهای دیجیتال وجود دارند که در طول سال‌ها محبوب و موفق باقی مانده‌اند. لیست ارزهای دیجیتال معتبر دنیا توسط بیت کوین رهبری می‌شود که ارزش بازار آن نزدیک به یک تریلیون دلار است. نام‌های قابل توجه دیگر عبارت از اتریوم، لایت کوین، ریپل، کاردانو و دوج کوین هستند. تمام این ارزها را می‌توان در یک صرافی ارز دیجیتال خرید و فروش کرد. البته ویژگی‌های صرافی‌ها در ارائه رمز ارزها متفاوت هستند که در این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

رمزارز

معتبرترین ارزها در صرافی ارز دیجیتال

تعیین اینکه کدام ارزهای دیجیتال بهترین هستند، دشوار است؛ زیرا تا حد زیادی به دیدگاه‌های فردی و اهداف سرمایه‌گذاری بستگی دارد. با این حال، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ریپل برخی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین رمز ارزهای جهان در لیست قیمت ارز دیجیتال هستند.

بیت کوین همچنان شناخته‌شده‌ترین و غالب‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار و پذیرش کلی کاربران است. اتریوم به دلیل قابلیت‌های قرارداد هوشمند خود شناخته شده است. قابلیت‌هایی که بسیاری از توسعه‌دهندگان را جذب خود کرده است تا از فناوری بلاک چین برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنند.

لایت کوین به دلیل زمان تولید بلوک سریع‌تر و کارمزد تراکنش کمتر، اغلب جایگزینی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه برای بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. ارز ریپل هم بسیار منحصر به فرد است؛ زیرا بر ارائه یک راه‌حل غیرمتمرکز برای موسسات مالی برای پرداخت‌های فرامرزی تمرکز دارد.

سرمایه‌گذاران باید قبل از تصمیم به خرید ارز دیجیتال و اینکه کدام کوین با استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت آن‌ها همسو است، تحقیقات کاملی را در مورد اصول و فرصت‌های رشد بالقوه هر رمز ارز انجام دهند. پس از آن، کاربر می‌تواند برای خرید تمامی این رمز ارزهای معتبر به یک صرافی ارز دیجیتال شناخته‌شده مراجعه کند.

لیست کوین‌ها در صرافی ارز دیجیتال

فهرست کردن ارزهای دیجیتال در یک صرافی رمزنگاری، فرآیند پیچیده‌ای است که شامل ارزیابی کامل فناوری اساسی ارز، پتانسیل بازار و انطباق آن با مقررات است. یک صرافی حرفه‌ای معمولا عواملی مانند نقدینگی، امنیت، مقیاس‌پذیری و پذیرش کاربران را هنگام انتخاب ارزهای دیجیتال برای فهرست خود در نظر می‌گیرد.

علاوه بر این، صرافی‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کوین‌های فهرست شده با قوانین جهانی ضد پولشویی و احراز هویت مشتریان مطابقت دارند. در عین حال، استانداردهای اخلاقی را برای کاربران پلتفرم آن‌ها حفظ می‌کنند.

هنگامی که یک رمز ارز از این استانداردهای دقیق عبور کرد، می‌توان آن را همراه با جفت ارزهای معاملاتی ضروری و مشارکت با کیف پول یا پردازشگرهای پرداخت به صرافی اضافه کرد. مدیریت یک صرافی ارز دیجیتال مستلزم نظارت مستمر بر روندهای بازار و انطباق با نیازهای مشتریان در عین حصول اطمینان از یکپارچگی و ایمنی همه تراکنش‌های پلتفرم است.

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی‌های کریپتو، امنیت است. رمز ارزها به عنوان یک دارایی مجازی همیشه در برابر حملات سایبری و اقدامات مخرب هکرها آسیب‌پذیر هستند. بنابراین یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن باید تدابیر امنیتی قوی همچون احراز هویت دو مرحله‌ای، رمزگذاری SSL و ذخیره‌سازی سرد (آفلاین) برای وجوه داشته باشد.

وجود یک رابط کاربری ساده نیز برای دسترسی آسان به خدمات و عملکردهای پلتفرم بسیار مهم است. علاوه بر این، شفافیت در کارمزد معاملات و هزینه‌های تراکنش برای ایجاد اعتماد بین کاربران و صرافی ضروری خواهد بود.

تیم پشتیبانی از مشتریان صرافی هم باید حرفه‌ای و 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس باشد. همچنین به اندازه کافی آگاه باشد تا بتواند به تمام سوالات مربوط به معاملات یا مدیریت حساب پاسخ دهد.

درنهایت، طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال فهرست شده در صرافی ارز دیجیتال می‌تواند سرمایه‌گذاران بیشتر و با علایق متفاوتی را به دارایی‌های مختلف پلتفرم جذب کند. در عین حال، بازاری را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا حداکثر نقدینگی را با نرخ‌های رقابتی ارائه دهند.

بیشترین ارزهای فهرست شده در صرافی‌ها

صرافی‌های ارز دیجیتال به طور گسترده‌ای به عنوان پلتفرم‌های پیشرو برای خرید و فروش ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند. اکثر این صرافی‌ها طیف گسترده‌ای از ارزها را فهرست کرده‌اند تا به وعده خود مبنی بر ارائه خدمات جامع معاملات ارز دیجیتال عمل کنند.

ارزهای دیجیتالی که در صدر فهرست دارایی‌های مورد معامله در این پلتفرم‌ها قرار دارند، معمولا شامل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، بیت کوین کش (BCH) و ریپل (XRP) هستند. این ارزها به دلیل ارزش بازار و پروژه‌های توسعه در حال انجام خود، به عنوان نام‌های معروف در فضای ارزهای دیجیتال تثبیت شده‌اند. جدا از این رمز ارزهای اصلی، برخی از صرافی‌ها کوین‌های نسل جدید مانند چین لینک (LINK)، پولکادات (DOT)، کاردانو (ADA)، یونی سواپ (UNI) و غیره را هم ارائه می‌دهند.

معامله‌گرانی که به دنبال تنوع در پرتفوی خود هستند، می‌توانند با استفاده کارآمد از فهرست‌های مختلف در صرافی ارز دیجیتال، به سرعت دست به خرید ارز دیجیتال و فروش آن‌ها در موقعیت مناسب بزنند.

رمزارز۱

مزایای معامله در صرافی ارز دیجیتال

یکی از مزایای کلیدی انجام معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها، انعطاف‌پذیری و سرعت بالای آن است. برخلاف پلتفرم‌های معاملاتی سنتی، صرافی‌های ارز دیجیتال شبانه‌روزی کار می‌کنند و امکان انجام تراکنش‌ها در عرض چند ثانیه را فراهم می‌سازند. صرافی‌های کریپتو ناشناس بودن بیشتری را در مقایسه با سایر بازارهای مالی ارائه می‌دهند. آن‌ها به معامله‌گران اجازه می‌دهند حریم خصوصی خود را در حین انجام معاملات حفظ کنند.

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال در معرض رویدادهای سیاسی یا اقتصادی نیستند و به‌طور بالقوه می‌توانند بازارهای معاملات سنتی را مختل کنند. این امر به کاهش ریسک در معاملات ارزهای دیجیتال کمک می‌کند زیرا تحولات نامطلوب یا شرایط متغیر جهانی ممکن است به شدت ارزهای فیات، روی ارزهای دیجیتال تاثیر نداشته باشد.

درنهایت، با توجه به محبوبیت ارزهای دیجیتال در مقیاس جهانی، همیشه نقدینگی بالا با فرصت‌های متعدد برای سودآوری در معاملات صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. آن هم بدون توجه به فواصل جغرافیایی زیادی که بین معامله‌گران شاهد هستیم.

جمع‌بندی

عرضه شدن رمز ارزهای معتبر جهان در صرافی ارز دیجیتال باعث سهولت دسترسی، خرید و فروش و نگهداری آن‌ها شده است. بدین ترتیب، کاربران به‌راحتی می‌توانند در صرافی‌های مشهور ثبت‌نام کنند و به معامله رمز ارزها بپردازند. با این حال، بررسی و تحقیق درباره امنیت و ویژگی‌های هر صرافی قبل از انجام معاملات را نباید فراموش کرد.

منابع

  1. https://innowise-group.com/how-to-get-listed-on-a-cryptocurrency-exchange/#:~:text=There's%20no%20particular%20listing%20application,receive%20income%20from%20transaction%20fees.
  2. https://www.investopedia.com/news/how-much-does-it-cost-list-ico-token/#:~:text=According%20to%20a%20new%20blogpost,and%20access%20to%20quick%20liquidity.
  3. https://www.forbes.com/advisor/investing/cryptocurrency/top-10-cryptocurrencies/
  4. https://www.investopedia.com/tech/most-important-cryptocurrencies-other-than-bitcoin/

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها