|
کدخبر: 297043

کلاهبرداری جدید در بازار رمزارزها / پلیس فتا ورود کرد

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی از دستگیری یک مجرم سایبری خبر داد که با وعده سوددهی چندبرابری از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

اقتصاد کلاهبرداری جدید در بازار رمزارزها / پلیس فتا ورود کرد

سرهنگ محسن محمودی در این‌باره گفت که با مراجعه تعداد کثیری از شهروندان به پلیس فتای استان و با ارائه شکوائیه خود مبنی بر مورد کلاهبرداری واقع شدن با عنوان دریافت سود چندبرابری از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود، شاکیان پرونده در توضیحات خود عنوان کردند که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با صفحه‌ای با بیش از ۴۰۰ هزار دنبال‌کننده آشنا شده‌اند که اقدام به تبلیغ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با سود چندبرابری می‌کرد.

سرهنگ محمودی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه، مشخص گردید مجرم سایبری پس از دادن وعده و وعید دروغین به کاربران فضای مجازی و با برقراری ارتباط با آنان برای واریز سود کلان به میزان چندبرابر مبلغ سرمایه‌گذاری‌ شده، اقدام به اخذ وجه از مالباختگان می‌نمود. کاربران فریب‌خورده پس از واریز نمودن وجه و با مرور زمان با مشاهده اینکه وعده‌های صاحب صفحه تحقق نیافت و هیچ سودی دریافت ننمودند و حتی به پول اصلی خود نخواهند رسید، از پلیس فتا تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شدند.

او ادامه داد، با عنایت به حساسیت پرونده و مورد بزه قرار گرفتن تعدادی از هموطنان، کارشناسان پلیس فتا استان اقدام به بررسی موضوع نمودند که با اقدامات فنی و تخصصی و همچنین به کمک مستندات دیجیتالی ارائه‌شده، مجرم سایبری را شناسایی و پس از هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مقام قضائی، او را در محل اختفای خود دستگیر کردند.

این مقام مسئول افزود که متهم پس از مواجه با مستندات موجود، به کلاهبرداری از ۱۵ نفر از کاربران فضای مجازی و به مبلغ بیش از ۲ میلیارد ریال اعتراف کرد و به همراه پرونده جهت پاسخگویی به قانون به دادسرا منتقل گردید.

سرهنگ محمودی در نهایت به کاربران توصیه کرد که در مواجهه با تبلیغاتی با عناوین همچون دریافت سود میلیاردی در ازای معامله ارزهای دیجیتال، فریب نخورده و خود را در دام مجرمان گرفتار نکنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها