|
کدخبر: 296668

چگونه متخصص سئو شویم؟

فناوری چگونه متخصص سئو شویم؟

سئو یا SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که این روزها بسیار مورد توجه کسب و کارهای آنلاین قرار گرفته است. این روش یکی از بهترین روش های بازاریابی آنلاین است که می تواند مشتریان بالقوه و مخاطبان هدفمند را به وب سایت ها هدایت کند. از آنجا که سئو در مقایسه با سایر روش های بازاریابی، هزینه کمتر و بازدهی بسیار بیشتری دارد، در استراتژی مارکتینگ اغلب شرکت ها قرار گرفته است.

SEO مخفف شده سه کلمه Search Engine Optimization می باشد و اگر بخواهیم به طور مختصر آن را شرح دهیم، می توانیم بگوییم به دانشی گفته می شود که توسط آن، وب سایت ها برای موتورهای جستجو بهینه شده و صفحات آن ها با عبارات کلیدی مرتبط به موضوع خود، در نتایج گوگل رتبه بندی می شوند.

حال هرچه seo، بهتر روی یک سایت و صفحات آن اجرا شود، می تواند جایگاه آن ها را نسبت به سایر رقبا، در صفحه نتایج جستجو ارتقاء دهد. بر اساس اطلاعاتی که تا به اینجا ارائه شد، حتما می توانید حدس بزنید که اگر یک وب سایت به درستی برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شود، می تواند بازدیدهای هدفمند و در نتیجه آن سود زیادی را کسب نماید.

به همین دلیل بسیاری از شرکت ها، سئو سایت خود را در دستور کار قرار داده و حتی در برخی از مواقع دوره سئو برای نیروهای فعال بر وب سایت خود تهیه می کنند. اگر شما هم می خواهید به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید و آموزش سئو ببینید، باید ابتدا دلایل اهمیت SEO را به خوبی درک کنید.

دلایل اهمیت سئو

کسب و کارها جهت تبلیغات و جلب مشتری، هزینه های زیادی را صرف می کنند. برای مثال تبلیغات تلویزیونی، با هزینه بسیار زیادی انجام می شود تا محتوای تبلیغاتی را به سمع و نظر مخاطبان خود برساند. اما آیا واقعا چند درصد از مخاطبانی که این محتوا را مشاهده می کنند به محصولات یا خدمات تبلیغ شده در آن محتوا نیاز دارند و احتمال دارد خرید انجام دهند؟

در اغلب روش های تبلیغاتی، هزینه های بسیار زیاد صرف شده اما محتوای تبلیغاتی به مخاطبان هدفمند ارائه نمی شود. حال تصور کنید که یک کاربر گوگل، عبارت بهترین کرم ضد آفتاب را در این موتور جستجو سرچ کند. دلیل این جستجو به احتمال خیلی زیاد نیاز است و احتمال این که به خرید منجر شود بسیار بالاست.

وب سایتی که توسط گوگل به این کاربر معرفی می شود، در صورت داشتن محتوای با کیفیت و تاثیر گذار، می تواند آن کاربر را به راحتی به مشتری خود تبدیل نماید. توجه داشته باشید که این مخاطبان هدفمند، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به گوگل و تنها از طریق بهینه سازی سایت به وب سایت مذکور هدایت شده‌اند. بنابر این می توان گفت seo یک روش بازاریابی است که با صرف کمترین هزینه، بهترین مشتریان را به وب سایت ها منتقل می کند.

به عنوان مثال، سایت Alibaba برای عبارت "خرید بلیط قطار" رتبه اول را در گوگل دارد. آن ها برای جذب افراد و مشتری هایی که از طریق گوگل وارد وبسایتشان می شوند، هیچ هزینه مالی را پرداخت نمی کنند. اما بسیاری رقبای این شرکت، ممکن است با وجود صرف هزینه های سنگین، نتوانند باز هم به اندازه همان صفحه از این سایت، فروش داشته باشند.

چطور سئوکار شویم؟

سئو۱

به طور کلی، سریع ترین و بهترین را برای تبدیل شدن به یک سئوکار، شرکت در یک دوره آموزش سئو می باشد. دوره های زیادی تحت عنوان دوره جامع سئو وجود دارند، اما کدام یک می توانند شما را به بهترین شکل ممکن آموزش دهند و از شما یک متخصص بسازند؟

ویژگی های یک دوره آموزش سئو با کیفیت

اگر قصد تهیه دوره آنلاین سئو یا شرکت در دوره های حضوری را دارید، قبل از هرکاری باید به سرفصل هایی که قرار است بیاموزید دقت کنید و دوره های گوناگون را با یکدیگر مقایسه نمایید.

توجه داشته باشید که دوره مدنظر، باید تمامی سرفصل های مرتبط و پیش نیاز ها را پوشش دهد. برای مثال دوره سئو نیوسئو با تدریس آقای امیر قمصری، از ابتدایی ترین موارد مربوط به سئو سایت مانند اصطلاحات و مباحث مقدماتی شروع شده و تا موارد بسیار پیشرفته و حتی نحوه بررسی و دریافت پروژه های سئو پیش می رود. این دوره کامل ترین سرفصل ها را دارا می باشد.

از دیگر نکاتی که هنگام مقایسه دوره ها باید به آن توجه نمایید، مدرس دوره است. شما باید در مورد مدرس دوره مدنظر و رزومه او تحقیق کرده تا مطمئن شوید تجربه و تخصص کافی داشته باشد. پس از اتمام دوره و شروع پروژه ها، ممکن به با چالش هایی روبرو شوید که تنها با اتکا بر موارد ارائه در آموزش ها نتوانید آن هار را برطرف نمایید. بنابراین باید دوره‌ای را انتخاب کنید که:

  1. دارای پشتیبانی مادام العمر بوده و در آن امکان مطرح کردن سوالات با مدرس وجود داشته باشد.
  2. مدرس دوره دارای تجربه و تخصص بسیار باشد تا بتواند راه حل تمامی چالش های شما را نشان دهد.

همچنین توجه داشته باشید که یک دوره آنلاین سئو می تواند گزینه بهتری در مقایسه با دوره های حضوری باشد، زیرا در دوره های آنلاین، شما می توانید ویدیوهای آموزشی را هرچند بار که بخواهید مشاهده کرده تا به مباحث مطرح شده تسلط کافی پیدا کنید.

از سوی دیگر دوره های آنلاین و غیر حضوری، محدودیت زمانی و مکانی نداشته و شما در هرزمان و هر مکانی که به اینترنت، کامپیوتر یا موبایل خود دسترسی داشته باشید، به دوره آموزشی خود نیز دسترسی خواهید داشت.

بهترین منابع یادگیری سئو

SEO مانند بسیاری از دانش های دیگر، انتها ندارد؛ بلکه با بروزرسانی الگوریتم های موتورهای جستجو، بسیاری از موارد بهینه سازی سایت نیز تغییر یافته و بروز می شوند. بنابراین یک متخصص حرفه‌ای، باید همیشه اطلاعات خود را بروز نگه دارد و مرتب اخبار و مقالات مرتبط به seo را بررسی نماید.

جهت انجام این کار، سایت newseo.ir به زبان فارسی و وب سایت های moz.com، ahref.com، و searchenginejournal.com به زبان انگلیسی، بهترین منابع جهت آموزش سئو و بروز نگه داشتن اطلاعات می باشند.

هزینه تهیه برخی از نمونه های دوره آموزش سئو، ممکن زیاد باشد. بنابراین اگر هیچ سر رشته‌ای از بهینه سازی سایت ندارید، پیشنهاد می شود ابتدا در وب سایت هایی مانند وب سایت آقای امیر قمصری یعنی نیوسئو (newseo.ir) و وبسیما، در مورد این حرفه محبوب و جذاب تحقیق کنید تا مطمئن شوید یادگیری سئو برای شما مناسب است و می توانید آن را فرابگیرید. سپس در صورت مثبت بودن پاسخ، می توانید به تهیه دوره جامع سئو فکر کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها