|
کدخبر: 239054

سئو تکنیکال چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

هنگام طراحی یک استراتژی جامع سئو، اکثر بازاریابان دیجیتال وقت خود را صرف چندین چیز می کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای با کیفیت حول این کلمات و بیشتر از همه لینک سازی و تلاش برای کسب بک لینک های با کیفیت. سئو داخلی و خارجی بسیار مهم است؛ با این حال، بهینه سازی فنی یا همان سئو تکنیکال نیز برای موفقیت در سئو به همان اندازه مهم است. تمرکز بر معماری وب سایت و اطمینان از اینکه گوگل می تواند به درستی وب سایت را خزش کند، شروع مسیر سئو تا رسیدن به رتبه های برتر گوگل است.

سئو تکنیکال چیست

 

سئوی تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال فرآیند بهینه ‌سازی زیرساخت یک وب‌ سایت از ابتدا است تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بخزند و به درستی ایندکس کنند. سئوی فنی پایه و اساس یک وب سایت است. ما در مورد اهمیت محتوا برای رتبه بندی خوب در SERP چیزهای زیادی یاد می گیریم، اما محتوا به تنهایی بدون یک پایه محکم کافی نیست.

سئو تکنیکال فرآیند بهینه سازی عناصر غیر محتوایی وب سایت شما است. برخی از این عناصر عبارتند از :

  • نقشه سایت
  • robots.txt
  • اسکیما
  • سرعت وب سایت
  • ساختار و ناوبری وب سایت
  • ...

چرا سئو تکنیکال اهمیت دارد؟

سئو تکنیکال به منزله ستون فقرات سایت شما است. سئو فنی پایه محکمی را تشکیل می دهد که هم برای موتورهای جستجو و کاربران به طور یکسان مثبت است.

با بهبود عناصر فنی وب‌سایت خود، می‌توانید به ربات های موتورهای جستجو کمک کنید تا صفحات سایت را بهتر بخزند و آن را ایندکس کنند. اگر در سئو فنی شکست بخورید، اهمیتی ندارد که سئوی داخلی شما چقدر شگفت انگیز است. سئوی فنی فرآیند حصول اطمینان از اینکه یک وب سایت با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن با هدف بهبود رتبه بندی ارگانیک مطابقت دارد. عناصر مهم سئوی فنی شامل خزیدن، ایندکسینگ، رندرینگ و معماری وب سایت است.اما سئوی فنی فقط به معنای کمک به موتورهای جستجو نیست. سئو تکنیکال در بهبود تجربه کاربری نیز نقش مهمی دارد. به عنوان مثال کاربران هرگز از وب سایتی که به کندی باز می شود و استفاده از آن دشوار است، استقبال نمی کنند.

چه بخواهید چه نخواهید، سئوی تکنیکال مهم‌ترین جنبه سئو است و پس از آن سئو داخلی که با بهینه سازی محتوا سروکار دارد و بعد از آن سئو خارجی که با استراتژی‌های لینک‌سازی سروکار دارد.

چگونه سئو تکنیکال را بهبود دهیم؟

سئوی فنی چیزی نیست که شما آن را نادیده بگیرید؛ به خصوص اگر قصد طراحی سایت دارید یا می خواهید وب سایت فعلی را از ابتدا دوباره طراحی کنید. فهرست کردن همه موارد سئو تکنیکال در این مقاله غیرممکن است، اما در اینجا برخی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید، آورده شده است.

ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. این یک مورد خیلی مهم است؛ زیرا امروزه کاربران بیشتری در حال مرور اینترنت با تلفن های هوشمند خود هستند. بنابراین، گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی را در اولویت قرار می‌دهند که یک تجربه عالی برای کاربران تلفن همراه ارائه می دهند.

سرعت وب سایت نیز نقش مهمی دارد. برای بررسی اولیه سرعت فعلی وب سایت خود، می توانید از ابزاری مانند Pingdom یا Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید. از انجام برخی کارها مانند فعال کردن کش مرورگر، بهینه سازی تصاویر وب سایت و فعال کردن فشرده سازی در سایت خود اطمینان حاصل کنید. اینها گام های کوچکی هستند، اما در کنار هم، می توانند وب سایت شما را بسیار سریعتر کنند.

در مرحله بعد، گواهی SSL در وب سایت خود فعال کنید. گواهینامه های SSL امنیت بیشتری را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما فراهم می کند، از داده ها محافظت می کند، هویت ها را تأیید می کند و باعث اطمینان بیشتر کاربران می شود. بنابراین، با خرید گواهی SSL، نه تنها سئو سایت خود را بهبود می بخشید، بلکه امنیت وب سایت را نیز افزایش می دهید. بنابراین اگر قبلاً گواهی SSL را تهیه نکرده اید، در انجام آن تردید نکنید.

در نهایت نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید. نقشه های سایت در اصل فهرستی از صفحات وب سایت شما هستند. آنها بسیار مهم هستند؛ زیرا به موتورهای جستجو کمک می کنند صفحات وب سایت شما را کشف و ایندکس کنند. خوشبختانه، ساخت نقشه سایت چندان دشوار نیست. به عنوان مثال، اگر از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می کنید، می توانید به راحتی با افزونه yoast سایت مپ بسازید. هنگامی که نقشه سایت شما ساخته شد، آدرس آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. انجام این کار خزیدن وب سایت شما را برای گوگل آسان تر می کند.

کلام آخر

سئوی تکنیکال قرار نیست به تنهایی شما را به صدر نتایج برساند، اما نادیده گرفتن آن تضمین می کند که این اتفاق نمی افتد. به همین دلیل، شما را تشویق می کنیم که سئوی تکنیکال را جدی بگیرید. وب سایت خود را بررسی کنید و برخی از اقدامات ذکر شده در بالا را اجرا کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر