|
کدخبر: 289805

برای کسب درآمد از تولید محتوا چه مهارت‌هایی باید بلد باشیم؟

فناوری برای کسب درآمد از تولید محتوا چه مهارت‌هایی باید بلد باشیم؟

دنیا، دنیای آنلاین است و این روزها همه‌ی کسب و کارها ترجیح می‌دهند در اینترنت حضور فعال داشته باشند! اکثر فروشگاه‌ها را که نگاه کنید، یک آنلاین شاپ یا پیج برای فروش آنلاین دارند. همین استقبال کسب و کارها از فعالیت در فضای آنلاین باعث شده است که شغل تولید محتوا به یکی از پرطرفدار‌ترین و جذاب‌ترین شغل‌های دنیا بدل شود!

از طرفی چون تولید محتوا یک تخصص مهم و کاربردی محسوب می‌شود، اغلب شرکت‌ها به دنبال نیرو‌هایی هستند تا برای آن‌ها محتوا تولید ‌کنند.‌ حالا اگر شما هم به نوشتن علاقه دارید و می‌خواهید بیشتر با این شغل آشنا شوید، در این مقاله تا انتها همراه ما باشید. اینجا مهمترین مهارت‌هایی که برای کسب درآمد از تولید محتوا باید بلد باشید را به شما معرفی کرده‌ایم. قبل از ادامه، پیشناد میکنیم سری به وبلاگ سایت نوین و مقاله های رایگان آن بزنید تا با تولید محتوا و سار آموزش های دیجیتال مارکتینگ بیشتر اشنا شوید.

نوشتن

مهارت نگارش و اصلا علاقه به نوشتن پایه و اساس شغل تولید محتواست. یعنی شما اگر می‌خواهید که در شغل تولید محتوا موفق باشید، اول از همه باید بدانید که چطور باید بنویسید و با اصول مقاله‌نویسی، قواعد و دستور زبان فارسی، داستان‌سرایی و ... آشنا باشید. علاوه بر آن مهارت تبلیغ نویسی و کپی رایتینگ هم به شما کمک می‌کند که تیترهای جذابتری برای مقالاتتان پیدا کنید. همچنین مهارت کپی رایتینگ برای نوشتن متون صفحات محصول فروشگاه‌های آنلاین و کپشن‌های شبکه‌های اجتماعی به کارتان خواهد آمد.

تحقیق کلمات کلیدی

کار شما با تولید محتوا، صرفا با نوشتن راه نمی‌افتد، یعنی اینکه صرفا یک مقاله‌ی بلند بالا بنویسید، کافی نیست! بلکه باید بدانید اصلا چرا می‌نویسید و برای چه کسانی می‌نویسید یا بهتر بگوییم مخاطب شما کیست؟ در مقاله قرار است دقیقا درباره چه موضوعی حرف بزنید و به چه سوال و دغدغه‌ای پاسخ دهید؟ جواب این سوالات همگی در تحقیق کلمات کلیدی نهفته است.

معمولا به افرادی که قصد دارند تولید محتوا یاد بگیرند توصیه می‌شود که یادگیری را با کیورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمات کلیدی آغاز کنند. قبل از شروع نوشتن مقاله، باید با تحقیق کلمات کلیدی، مشخص کنیم که دقیقا کلیدواژه‌های مقاله ما چیست و قرار است درباره چه موضوعی حرف بزنیم. این کار یکی از حیاتی‌ترین اصول مقاله نویسی و سئو وبسایت است که انجام درست آن کمک می‌کند که مقاله در گوگل جایگاه خوبی پیدا کند و بازدید بیشتری داشته باشد. یک منبع بسیار خوب برای یادگیری، دوره تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی Novin.Academy است.

مهمترین ابزارهایی که می‌توانید از طریق آن تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید عبارتند از:

  • کیورد پلنر (Keyword Planner)
  • کی دبلیو فایندر (KWfinder)
  • کیوردتولز (Keywordtools.io)
  • رنک ترکر (Rank Tracker)

رپورتاژ۱

بهینه سازی برای موتور جستجو (seo)

یکی از مهمترین اهداف تولید محتوا برای وبسایت‌ها این است که به سایت کمک کند که جایگاه بهتری در گوگل داشته باشد! در واقع برای داشتن یک سایت موفق، باید اصول سئو را رعایت کنیم. سئو به مجموعه فعالیت‌هایی که برای بهبود وضعیت سایت و افزایش جایگاه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل گفته می‌شود. تولید محتوا هم یکی از همین فعالیت هاست و برای اینکه بتوانیم محتوایی مفید بنویسیم، باید سعی کنیم علاوه بر جذاب بودن، اصول سئو را نیز در آن رعایت کنیم تا محتوای مورد نظرمان بتواند سایت را به هدف خود برساند. پس یک کارشناس تولید محتوا حداقل باید با اصول سئو به خصوص اصول سئوی داخلی سایت آشنا باشد. آشنایی با سئو خارجی سایت و سئوی تکنیکال هم از شما یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای میسازد.

آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا

هر سایتی یک سیستم یا پنل مدیریت محتوا دارد که از طریق آن می‌توان محتواها را منتشر، ویرایش و در کل مدیریت کرد. این پنل‌ها برای بعضی از سایت‌ها به صورت اختصاصی طراحی شده‌اند ولی اغلب سایت‌ها با وردپرس کار می‌کنند. شما به عنوان یک کارشناس محتوا باید نحوه کار با وردپرس یا سایر سیستم‌ها را بلد باشید. هرچند کار سختی نیست، اما باید بدانید یک محتوا را چگونه روی سایت بارگذاری کنید و اگر نیاز به ویرایش داشت، ویرایش و منتشر کنید.

نرم افزارهای Microsoft Office

هر کارشناس محتوا باید به ابزارهای مایکروسافت آفیس مثل ورد، اکسل، پاورپوینت و … مسلط باشد. بیسیک‌ترین نرم افزاری که برای نوشتن یا تولید محتوا در محیط کامپیوتر می‌توان از آن استفاده کرد word است. هر چند میشود از خود وردپرس هم استفاده کرد اما طبیعتا ورد امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد. پاورپوینت هم برای ساختن کاور و فایل‌های گرافیکی و پرزنتیشن به شما کمک می‌کند. اکسل هم که یک ابزار آفلاین است که برای جمع‌آوری و دسته‌بندی داده‌ها به کارتان خواهد آمد؛ مثلا برای دسته‌بندی داده‌های مربوط به کلمات کلیدی.

فتوشاپ

آگهی‌های استخدام مربوط به کارشناس تولید محتوا را که ببینید، اکثر آن‌ها مهارت آشنایی با فتوشاپ را در آگهی گنجانده‌اند. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تولید محتوا چه ربطی به فتوشاپ دارد؟ کاربرد فتوشاپ در تولید محتوا، شاید چندان به چشم نیاید ولی اگر بخواهید برای مقاله تان تصویر شاخص، کاور و یا تصاویری آپلود کنید به فتوشاپ احتیاج خواهید داشت که برای اینکار باید نحوه تغییر سایز عکس یا ویرایش جزیی عکس را بلد باشید.

تایپ ده‌انگشتی

کار تولیدمحتوا مخصوصا تولید محتوای نگارشی نیاز به سرعت دارد و برای اینکه کارتان سریع‌تر پیش برود نیاز است که در تایپ کردن مهارت داشته باشید یا به اصطلاح تایپ ده انگشتی را بلد باشید. اگر سرعت تایپتان پایین است پیشنهاد می‌کنیم در گوگل، آموزش تایپ ده انگشتی را جستجو کنید تا کلی ویدیو و مقاله آموزشی پیدا کنید؛ با تمرین و تکرار قطعا سرعت تایپتان بیشتر خواهید شد.

برنامه‌ریزی

توانایی برنامه ریزی برای یک کارشناس تولید محتوا حیاتی و ضروری است. اگر شما به صورت فریلنس یا به صورت دائمی با شرکتی کار کنید و یا پروژه‌های مختلف داشته باشید، باید مهارت برنامه‌ریزی داشته باشید تا به موقع بتوانید کارتان را تحویل دهید. علاوه بر آن ممکن است لازم باشد برای یک بازه زمانی برای تولید محتوا و تقسیم کار بین تیم محتوایتان برنامه‌ریزی کنید و داشتن این مهارت باعث می‌شود هم پیشرفت کنید و هم حرفه‌ای باشید.

رپورتاژ۲

و در پایان، پیشنهاد می‌کنیم ابزارهای گوگل را یاد بگیرید

یک تولید کننده محتوا دوست و همراه همیشگی گوگل است و ابزارهای آن را می‌شناسد. قبل از هر چیز یک کارشناس محتوا باید کار با خود موتور جستجو را بداند، اینکه چطور کار می‌کند، نحوه جستجوی درست در گوگل چگونه است، چه الگوریتم‌هایی برای رتبه‌بندی دارد و کمک می‌کند که درک درستی از موتور جستجو پیدا کنید. کمپانی گوگل ابزارهای جانبی زیادی دارد. به عنوان کارشناس محتوا باید با ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، کیوردپلنر، گوگل ترندز، سرچ کنسول، گوگل آلرت مسلط باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها