|
کدخبر: 270091

تولید محتوا چیست و چگونه تولید محتوا کنیم؟

این روزها در پی توسعه تکنولوژی و اینترنت، کسب‌وکارهای مختلف نیز همگام با این تحول شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته‌اند و در بستر آنلاین، فعالیت‌های تجاری خود را دنبال می‌کنند. راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی پیش نیازهای خاص خود را دارد. همه شما به‌خوبی می‌دانید که برای فعالیت در بستر وب باید به طراحی سایت بپردازید. بعد از آن، محتوا مهم‌ترین بخش از هر سایت کسب‌وکار است که مشتری از طریق آن با وبسایت مورد نظر خود ارتباط می‌گیرد. می‌توان گفت محتوا درون‌مایه هر سایت است که به ‌ایجاد تعامل بین صاحبین سایت‌ها و کاربران آن‌ها می‌انجامد. ازاین‌رو تولید محتوا مهم‌ترین فعالیت کارفرمایان در فرآیند طراحی و راه‌اندازی سایت است. تولید محتوا به‌شکل‌های مختلفی انجام می‌شود و هر کارفرما می‌تواند متناسب با نیاز خود محتوای مناسبی تولید کند؛ ایجاد هر نوع محتوا اصول خاصی می‌طلبد که باید با آن آشنا باشید.

images_1659181506.png

تولید محتوا چیست؟

در تعریف تولید یا ایجاد محتوا می‌توان گفت یک فرآیند بسیارمهم شامل برنامه ریزی، ویرایش و در کل ایجاد درون مایه برای هر وب سایت است که با هدف بازاریابی انجام می‌شود. صاحبین کسب‌وکارهای آنلاین باید بتوانند به نحوی احساسات مشتریان خود را برانگیخته و با آن‌ها ارتباط برقرار‌کنند تا بتوانند محصولات و خدماتشان را به فروش برسانند. به بیان ساده صاحبین آنلاین شاپ‌ها باید حرفی برای گفتن داشته‌باشند. هدف اصلی از ایجاد محتوا همان تعاملی است که باید بین کارفرما و مشتری ایجاد شود. همان‌طور که گفتیم محتوا به شکل‌های مختلفی تولیدشده و از آنجا که جنبه بازاریابی دارد در شبکه‌های تحت وب مختلفی منتشر می‌شود. حال که متوجه شدید تولید محتوا چیست شایسته ذکر است که محتوا به‌عنوان یک پل ارتباطی بین عرضه‌کننده محصول و خریدار شناخته می‌شود، باید مطابق با اصول خاصی تهیه شود. اهمیت تهیه محتوا حرفه‌ای زمانی آشکار می‌شود که مشاهده می‌کنید کاربران هدف از یک مشتری بالفعل به یک طرفدار واقعی شما تبدیل شده‌اند و یا برعکس کاربران دیگر تمایلی به حضور در صفحه مدنظر شما نشان نمی‌دهند.

اهمیت تولید محتوا حرفه‌ای در کسب‌ و کار اینترنتی

در زندگی مدرن امروز تمام مشاغل کوچک و بزرگ ناچارند فعالیت تجاری خود را در بستر اینترنت دنبال‌کنند. با وجود تمام سخت‌گیری‌هایی که گوگل برای سایت‌های کسب‌وکار تعریف کرده هیچ محدودیت مکانی و زمانی برای فعالیت آن‌ها تعیین نکرده‌است. در نتیجه میلیون‌ها کسب‌وکار مشابه فارغ از مرزهای جغرافیایی در بستر اینترنت با یک‌دیگر رقابت می‌کنند. به‌همین‌خاطر است که سایت‌های فروش در تلاش اند با پیاده‌‌سازی فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ به رشد و موفقیت برسند. حال هرچه کیفیت و قدرت تکنیک‌های بازاریابی بیشتر باشد، بازدید از سایت افزایش یافته و در نتیجه فروش بیشتری حاصل می‌شود. از آنجا که ایجاد محتوا مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکنیک بازاریابی شناخته می‌شود، چگونگی تولید آن اهمیت بسیاری برای وبمستران دارد. گذشته از اهمیت کیفیت ایجاد محتوا، این فرآیند پایه و بیس تمام استراتژی‌های بازاریابی است و تأثیر مستقیمی در افزایش رتبه سئو دارد. بهتر است رک بگوییم: سایت بدون محتوا پوچ و بی‌ارزش است.

images_1659181600.png

اهمیت تولید محتوا برای یک کسب و کار اینترنتی مسئله‌ای غیر قابل انکار است و به‌هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. لازم است بدانید ایجاد محتوا از هر نوعی که باشد یک پروسه تخصصی و زمانبر است. به‌همین‌خاطر شرکت‌های مختلف در بستر وب چندین تولیدکننده محتوا استخدام می‌کنند و یا پروسه ایجاد محتوا را به‌صورت دورکاری و پروژه‌ای به متخصصین آن می‌سپارند. نکته اینجا است که افراد مختلف می‌توانند با آموزش ایجاد محتوا به‌صورت فریلنسری پروژه‌های مختلف محتوایی را تقبل کرده و کسب درآمد کنند و یا به استخدام شرکت‌های مختلف درآمده و یک کسب‌وکار اینترنتی به‌صورت دورکاری و پاره وقت با درآمدهای بسیار خوب برای خود دست‌وپا کنند. طبیعتا محتواهای حرفه‌ای‌تر ارزش بیشتر و قیمت بالاتری دارند، چون محتواهای حرفه‌ای به‌عنوان یک راهکار هوشمندانه فرآیند اعتمادسازی را برای صاحبین مشاغل تسریع می‌کنند.

images_1659181576.png

انواع محتوا

  • تولید محتوای متنی:

    معمول‌ترین نوع محتوایی که در سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شود، محتوای متنی است. در واقع محتوای متنی بیشترین طرفدار را در بین انواع محتوا دارد. اهمیت محتوای متنی به ‌آن دلیل است که به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های گوگل در بهینه‌‌سازی سایت‌ها شناخته‌شده و بخش مهمی از فرآیندهای سئو سایت است. ایجاد محتوای متنی قواعد خاص خود را دارد. برای تولید این محتوا باید قبل از هر چیزی پرسونای خود را مشخص کرده و به‌تناسب نیاز مخاطبان خود محتوا تولید کنید.تولید یک محتوای باکیفیت، گلچین کلمات کلیدی قدرتمند و چگالی درست آن در محتوا، استفاده از جملات جذاب و آموزنده، تحریر جملات نو، پرهیز از زیاده گویی و کپی، رعایت علائم نگارشی و دستور‌زبان و از قواعدی هستند که یک نویسنده یا تولیدکننده محتوا باید در تولید محتوا سئو شده رعایت کند. محتوای متنی خود شامل سبک‌های مختلفی از جمله محتوای وبلاگ، رپورتاژ آگهی و غیره می‌شود. نوع هر محتوای متنی نیز توسط سفارش دهنده آن مشخص می‌شود.

نکته : برای سفارش تولید محتوا میتوانید از خدمات متنی تسمینو استفاده نمایید

  • تولید محتوای ویدئویی:

    امروزه محتوای ویدئویی به‌عنوان یک استراتژی کارآمد به‌‌فراوانی تولید می‌شود. گسترش شبکه‌های مجازی ویدئومحور نیز به افزایش تولید این نوع محتوا و افزایش توجه کاربران به ‌آن دامن زده‌است. این روزها کاربران بیشتر وقت آزاد خود را در شبکه‌های تحت وب ویدئومحوری همچون اینستاگرام، آپارات و یوتیوب سپری می‌کنند. به‌همین‌خاطر محتواهای ویدئویی بازدید بالایی دارند. ایجاد محتوا به‌صورت ویدئو نیازمند تخصص و تجربه‌است؛ تولید‌کننده محتوا باید بتواند در یک ویدئو کوتاه و جذاب به بهترین شکل خدمات، محصولات و یا برند را معرفی کند. طوری‌که مشتری ضمن سرگرم‌شدن به خرید ترغیب شود. ایجاد محتوا ویدئویی برای آن دسته از افرادی‌که با نرم‌افزارهای ادیت فیلم آشنا هستند، یک کسب‌وکار اینترنتی پردرآمد خواهدبود.
  • تولید محتوای تصویری:

    تصاویر نقش بسیار مهمی در بازاریابی آنلاین و جذب مشتری دارند‌. یک تصویر می‌تواند گویاتر از هزاران کلمه محصول یا خدماتی را معرفی کند. این روزها صاحبین کسب و کارها با تهیه تصاویر باکیفیت و ایجاد محتوا از طریق آن به برند و کسب و کار خود هویت و شخصیت بخشیده و از این طریق فرآیند برندسازی خود را هموار می‌سازند. استفاده از محتوای تصویری در کنار محتوای متنی بر جذابیت و تأثیرگذاری محتوای متنی می‌افزاید.

نحوه تولید محتوا

همانطور که گفتیم تولید هر نوع محتوا پیش نیازهای خاص خود را دارد. ایجاد محتوا به عنوان بازوی قدرتمند بازاریابی می‌تواند به کسب و کارهای اینترنتی هویت و شخصیت بخشیده و آن‌ها را به درآمدهای دلاری برساند‌. تولید هر نوع محتوا به تخصص و مهارت نیاز دارد و آنچه در تمام انواع محتوا اهمیت بسیاری دارد توجه به نیازها و دغدغه‌های مشتری و تلاش برای مرتفع ساختن این نیازها است. اگر مفهوم ایجاد محتوا را درک کرده باشید، خواهید دانست انواع محتوا با اصطلاحات مختلف در حوزه دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شوند. به عنوان مثال محتوای همیشه سبز محتوایی است که بر اساس واقعیت و به زیباترین و حرفه‌ای ترین شکل ممکن تولید شده است. در حالی که محتوای زرد از هر نوعی که باشد با چاشنی وسوسه و فریب به جذب کاربر می‌انجامد. موتور جست و جوی هوشمند گوگل به راحتی می‌تواند  محتوای نو که حاصل خلاقیت ذهن تولید کننده آن است را از  محتوای زرد و بی اساس تفکیک کرده و بر اساس کیفیت محتوای تولید شده به سایت‌ها رتبه دهد. به همین خاطر باید در  تولید محتوا به قوانین  گوگل احترام بگذارید.

 

برچسب ها : تولید محتوا,سفارش تولید محتوا

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها