|
کدخبر: 270783

اجرایی‌شدن طرحی برای حمایت از اشتغال تخصصی در شرکت‌های نانویی

با اجرایی شدن طرح "حاتف" از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به شرکت‌های نانویی فعال ۵۰۰۰ میلیارد ریال در جهت توسعه اشتغال اختصاص یافت.

در دی‌ماه سال گذشته، توافق‌نامه همکاری مشترک میان ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید که هدف از آن تسهیل فرآیند ایجاد اشتغال از طریق حمایت شرکت‌های نانویی بود و طرح "حاتف" یکی از خروجی‌های این توافق‌نامه همکاری است.

طبق این توافق‌نامه مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از شرکت‌های نانویی به ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در قالب طرح "حاتف" اختصاص داده شده است. متقاضیان طرح حاتف شرکت‌هایی هستند که در مرحله ورود به تولید نیمه‌صنعتی یا صنعتی قرار دارند و این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی می‌شود.

تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان، نرخ سود ۴ درصد و ۶ درصد، یک سال تنفس و بازپرداخت تا سقف ۵ سال از مزایای طرح حاتف به شمار می‌رود.

به نقل از ستاد نانو، حمایت‌های در نظر گرفته شده در طرح حاتف، می‌تواند کمک شایانی در جهت کاهش مهاجرت نخبگان، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار کرده و یاری‌رسان تولید محصولات در عرصه نانو باشد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر