|
کدخبر: 256947

سرمایه گذاری جدید سامسونگ در دنیای متاورس

سامسونگ پس از تأسیس فروشگاه متاورس خود در ژانویه ۲۰۲۲، اکنون ۲۵ میلیون دلار در استارتاپ متاورس کره‌ای Doubleme سرمایه‌گذاری کرده است.

به‌‌نقل از bitcoin، سامسونگ، سازنده لوازم الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند کره جنوبی، اکنون ۲۵ میلیون دلار در استارتاپ متاورس مستقر در کره به‌نام Doubleme سرمایه‌گذاری کرده است. افزون‌براین، شرکت‌های بزرگ دیگری مانند Coentry و NH Investment نیز حمایت مالی درخورتوجهی از DoubleMe انجام داده‌اند.

براساس گزارش Techinasia، این استارتاپ در سال ۲۰۱۵ توسط آلبرت کیم، مایکل کوچینسکی و هییونگ کیم تأسیس شد و هدف آن‌ها از سرمایه جمع‌آوری‌شده، توسعه‌ی محصول، بازاریابی و استخدام بوده است.

در ادامه‌ی گزارش گفته شد که Doubleme همچنین قصد دارد به‌صورت تجاری، پلتفرم متاورس Twin World را تأسیس کند که از دستگاه‌های واقعیت مجازی در اواخر سال میلادی پشتیبانی می‌کند.

Twin World که در نوامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد، به کاربران امکان می‌داد تا تجربه‌ی واقعیت مجازی را در هر مکان فیزیکی ایجاد کنند. پلتفرم مذکور از زمان تأسیس، حدود ۴٫۵ میلیون دلار درآمد از مشتریان خود در ۱۷ شهر به‌دست آورد.

پیش‌ از آخرین مرحله‌ی تأمین مالی، Doubleme قبلاً یک میلیون دلار سرمایه‌ی اولیه جمع آوری کرده بود. افزون‌براین، استارتاپ مذکور ۱۶ میلیون دلار کمک مالی از کره جنوبی و دولت بریتانیا دریافت کرد. سامسونگ مدتی است که استفاده از مفاهیم متاورس و NFT را دوچندان کرده است.

غول فناوری کره جنوبی در پایان ماه مارس ۲۰۲۲ با Nifty Gateway به منظور ادغام فناوری NFT در سری محصولات تلویزیون هوشمندش، شریک شد. سامسونگ در هفته‌ی اول ژانویه ۲۰۲۲، نسخه‌ی مجازی فروشگاه الکترونیکی‌اش را در دنیای متاورس دیسنترالند (Decentraland) تأسیس کرد.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر