|
کدخبر: 255543

افشای مشخصات سری جدید آیفون ۱۴

طبق اخبار بدست آمده، تصاویر مذکور توسط حساب به نام Cosmic Ultra Machine افشا شده‌اند، البته این تصاویر نشان‌دهنده جز به جز طراحی نیستند، با این حال برخی شایعات پیشین را تایید می‌کنند.

فناوری افشای مشخصات سری جدید آیفون ۱۴

این امر که امسال مدل‌های رده بالای آیفون یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس طراحی ظاهری جدیدی خواهند داشت و در طرف مقابل مدل‌های معمولی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با همان طراحی نسل قبل روانه بازار خواهند شد، دیگر یک «خبر جدید» محسوب نمی‌شود. اما اکنون طرح‌ها به همراه عکسی از قالب‌های ساخت سری آیفون ۱۴ منتشر شده که تفاوت‌های اندازه این محصولات را به تصویر می‌کشد.

طبق اخبار بدست آمده، تصاویر مذکور توسط حساب به نام Cosmic Ultra Machine افشا شده‌اند، البته این تصاویر نشان‌دهنده جز به جز طراحی نیستند، با این حال برخی شایعات پیشین را تایید می‌کنند. همچنین تصویر منتشر شده دیگری نیز وجود دارد که ظاهرا متعلق به قالب‌های ساخت قاب از شرکت‌های سازنده لوازم جانبی است اما به هر صورت این قالب‌ها جزئیات خوبی در خصوص ابعاد این گوشی‌ها فراهم می‌کنند.

پیش از پرداختن به عکس‌ها ابتدا به این مورد اشاره کنیم که اپل به دلیل فروش پایین و محبوبیت کم نزد کاربران، قید مدل مینی را زده و آن را با مدلی غیر از پرو مکس جایگزین کرده که در رده‌ای بالاتر از مدل پایه قرار می‌گیرد. بدین ترتیب طبق تصاویر منتشر شده و شایعات موجود، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو با اندازه ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس و پرو مکس با اندازه ۶.۷ اینچ عرضه خواهند شد.

اطلاعات سری آیفون ۱۴

یکی از مواردی که توسط تصاویر مذکور تایید می‌شود، این است که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس برجستگی قابل ملاحظه‌ ۴.۱۷ میلی‌متری در محل دوربین خود دارند که ۰.۵۷ میلی‌متر بزرگ‌تر از برجستگی دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس است. ظاهرا دلیل افزایش برآمدگی دوربین این مدل‌ها استفاده از حسگر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید است که جایگزین ماژول ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبل می‌شود.

گفتنی است که این افزایش اندازه در برآمدگی دوربین، اندازه کلی دستگاه در هر قسمت را به میزان ۵ درصد افزایش می‌دهد. بدین صورت که عرض فعلی ۳۵.۰۱ میلی‌متری به ۳۶.۷۳ میلی‌متر رسیده و طول ۳۶.۲۴ میلی‌متری سابق نیز در سری ۱۴ به ۳۸.۲۱ میلی‌متر رسیده است.

مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس اما با برجستگی‌های به مراتب کوچک‌تر دوربین عرضه خواهند شد و برخلاف مدل‌های پرو که دارای دوربین‌های سه‌گانه هستند، این دو مدل با دوربین دوگانه به بازار می‌آیند.

ادعا می‌شود که مدل‌های پرو به جای ناچ نمایشگر از برش حفره‌ای استفاده می‌کنند و تنها این مدل‌ها دارای نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی خواهند بود که توسط سامسونگ و LG تولید می‌شود. همچنین انتظار می‌رود این مدل‌ها به تراشه پیشرفته‌تر A۱۶ Pro مجهز باشند.

در پایان می‌توان گفت مدل معمولی و مکس احتمالا به استفاده از ناچ و تراشه A۱۵ Bionic ادامه خواهند داد، هرچند که احتمال می‌رود اپل این تراشه را با انجام برخی تغییرات و تعویض نام تجاری به عنوان A۱۶ Bionic عرضه کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر