|
کدخبر: 254490

تهدید خطرناک اپل برای گوشی های سامسونگ

بر اساس شایعات، آیفون ۱۴ اپل سال ۲۰۲۲ تهدید به شدت خطرناکی برای سامسونگ و گوشی‌هایش محسوب می‌شود و ممکن است اتفاقات جالبی رقم بخورد.

فناوری تهدید خطرناک اپل برای گوشی های سامسونگ

با وجود آن‌که سامسونگ مدتی است برخی از بهترین گوشی‌های اندرویدی را در رده اقتصادی تولید می‌کند، اما فراتر از آن یکی از سازندگان محصولات اندرویدی به‌شمار می‌رود که در رقابت تنگاتنگی با کمپانی اپل قرار دارد. هیچ تولیدکننده دیگری مانند این غول کره‌ای در خطوط تولید خود از عمق کافی در خطوط تولید خود برخوردار نیست. این ویژگی، باعث شده تا سامسونگ به‌طور موثر به رقابت با اپل بپردازد.

طی سال‌ها، اپل هر ساله تنها به معرفی و عرضه یک مدل آیفون جدید بسنده می‌کرد. از سوی دیگر، سازندگان اندرویدی مانند سامسونگ، چندین پرچم‌دار و دستگاه‌های دیگر را در بخش‌های رده‌پایین تا میان‌رده عرضه می‌کنند. اپل نیز آگاهانه، صرفا بر بخش محصولات رده‌‌بالا متمرکز بوده که برای این شرکت فروش بالایی را رقم زده است.

هر ساله چند مدل آیفون جدید رونمایی می‌شود

با این وجود، غول مستقر در کوپرتینو، در سال‌های اخیر تغییراتی در سیاست‌های خود به‌وجود آورده است. اکنون چندین مدل آیفون جدید همه ساله عرضه می‌شوند و حتی یک محصول مینی ۵.۴ اینچی به خط تولید این شرکت اضافه شده تا درخواست افرادی که از گوشی‌های بزرگ دل خوشی ندارند، بی‌پاسخ نماند. چنین تصمیمی به اپل این امکان را داده تا ارزش بیش‌تری را از خط تلفن هوشمند خود بدون نیاز به کاهش کیفی و کمی آن استخراج کند.

در اغلب موارد، سامسونگ با گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس و گلکسی نوت خود با آیفون‌ها رقابت کرده است. از زمان عرضه اولین گلکسی فولد در سال ۲۰۱۹، این شرکت به پرورش سلاح پنهان دیگری در آستین خود مشغول بوده است، زیرا گوشی‌های تاشو به بخشی تعیین‌کننده در بازار تبدیل شده‌اند و به‌نظر می‌رسد اپل در این زمینه رقابت را به سازنده کره‌ای واگذار کرده است.

گلکسی زد فولد ۳ و به‌ویژه گلکسی زد فلیپ ۳، هر دو به موفقیتی باورنکردنی رسیدند. در این میان، حتی تصمیم سامسونگ برای توقف جذب سری گلکسی نوت نیز به‌نوعی در افزایش فروش گلکسی اس ۲۲ اولترا موثر واقع شد.

سامسونگ باید برای این تهدید خطرناک آیفون اپل در سال ۲۰۲۲ آماده باشد

با این‌حال، طی سال جاری، سامسونگ هم‌چنان با خطری که شاید خطرناک‌ترین تهدید از جانب آیفون باشد، مواجه است. آیفون‌های جدید که در چند سال گذشته عرضه شده‌اند، فاقد تغییرات انقلابی بودند. از این رو، انتظار می‌رود با عرضه آیفون ۱۴ در اواخر امسال، این قاعده تغییر کند.

شایعات حاکی از آن هستند که سری آیفون ۱۴، شامل چهار مدل جدید خواهند بود. مدل‌های ۲۰۲۲ آیفون ۱۴ پرو ظاهرا بریدگی بدنام ناچ را به‌نفع طرح پانچ‌هول کنار خواهند گذاشت که بی‌شباهت به نمایشگر Infinity-O سامسونگ نخواهد بود.

هم‌چنین این احتمال وجود دارد که در آیفون ۱۴ از بدنه ضخیم‌تری استفاده شود تا برآمدگی دوربین عقب با شیشه پشتی هم‌سطح شود. سایر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تغییرات اعمال شده در سری جدید پرچم‌دار اپل، شامل قاب تیتانیومی، سیستم خنک‌کننده جدید و ارتقای دوربین است. اینکه شایعات مطرح شده تا چه حد درست هستند، در آینده مشخص خواهد شد، اما این همان چیزی است که طرفداران متعصب و وفادار اپل برای سال ۲۰۲۲، از این کمپانی انتظار دارند.

تغییرات مهم آیفون‌های جدید، بلای جان گوشی‌های سامسونگ

با فرض صحت شایعات، اینها برخی از مهم‌ترین تغییراتی خواهند بود که برای اولین بار طی سال‌های اخیر، در آیفون‌های جدید اعمال می‌شوند که احتمالا به افزایش تقاضا منجر خواهد شد. در مقابل، چالش‌های پیش روی سامسونگ دو جانبه است که جذب حداکثری کاربران فعلی آیفون، پیش از ارتقا و معرفی سری جدید از سوی اپل و جلوگیری از خرید اولین آیفون توسط کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی را شامل می‌شوند.

سامسونگ با برخی از دستگاه‌های موجود خود تا حدی این امر را مدیریت کرده است. طراحی و سبک منحصر به‌فرد و قابلیت‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳، آن دسته از کاربران نه‌چندان متعهد به اکوسیستم اپل را به سمت سامسونگ جذب کرده است. خط تولید باثبات سری گلکسی اس سامسونگ نیز هم‌چنان قادر است تا خریدارانی که به انتخاب سری آیفون فکر می‌کنند را تا حدی به سوی خود جلب کند.

سامسونگ باید برای این تهدید خطرناک آیفون اپل در سال ۲۰۲۲ آماده باشد

با این وجود، پس از عرضه آیفون ۱۴ طی سال جاری، این موضوع بیش از پیش به چالشی بزرگ برای سامسونگ تبدیل خواهد شد. این غول کره‌ای سلاح‌های محدودی را در زرادخانه خود برای مبارزه با این محصولات خواهد داشت. سری گلکسی اس ۲۲ در حال حاضر عرضه شده و هیج پرچم‌دار دیگری در نیمه دوم سال از سوی این شرکت وارد بازار نخواهد شد. بدیهی است که در این میان، نقش دو محصول آینده گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴، برجسته‌تر خواهد شد.

برای موفقیت، سامسونگ باید برای هر دو دستگاه پیشرفت‌های قابل توجهی را ارائه دهد تا این محصولات را برای مشتریان جذاب‌تر کند. این مراحل ممکن است شامل مجموعه‌ای نظیر بهبود دوربین تا سخت‌افزار قدرتمندتر، طراحی بهتر و قابلیت‌های جذاب دیگر باشند. هم‌چنین پشتیبانی ۴ ساله اندروید که پیش از این برای دستگاه‌های آینده وعده داده شده، بر جذابیت دستگاه‌های جدید سامسونگ می‌افزاید.

تصمیم این شرکت برای کاهش قیمت زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳، سهم بزرگی در فروش فوق‌العاده این دو محصول ایفا کرده است. کاهش بیش‌تر قیمت، به‌ویژه برای گلکسی زد فولد ۴، ممکن است به این شرکت کمک کند تا مشتریانی را که بدون محدودیت بودجه در صدد آزمایش یک فرم کاملا منحصر به‌فرد هستند را به خود جلب کند.

دیگر اقدام موثر از سوی سامسونگ، می‌تواند تلاش برای احیای شتاب فروش سری گلکسی اس ۲۲ در نیمه دوم سال جاری از طریق تبلیغات و پیشنهادات جذاب باشد. در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم که این شرکت چنین مسیری را طی کرده است. این امر به غول کره‌ای اجازه می‌دهد تا بیش‌ترین ارزش ممکن را از خط تولید پرچم‌دار کنونی خود به‌دست آورد.

نمی‌توان انکار کرد که تهدید آیفون در سال ۲۰۲۲، امری جدی است. سامسونگ باید کارت‌های خود را به‌درستی بازی کند تا این اطمینان حاصل شود که هم‌چنان می‌تواند به‌عنوان رقیبی جدی برای اپل مطرح باشد. از آنجایی‌که این شرکت در حال توسعه یک سرویس اشتراک برای آیفون است که احتمالا سامسونگ نتواند آن‌را شبیه‌سازی کند، برای شرکت کره‌ای حیاتی است که نشان دهد در تمامی جوانب دست از مبارزه نخواهد کشید.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها