|
کدخبر: 255537

رونمایی از یک گوشی میان رده جدید + عکس

اوپو A۵۵s ۵G، میان‌رده‌ی جدید خود را با تراشه‌ی Dimensity ۷۰۰ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در چین رونمایی کرد.

فناوری رونمایی از یک گوشی میان رده جدید + عکس

اوپو بازهم عضو دیگری از سری «A۵۵» را معرفی کرد: A۵۵s ۵G. این چهارمین گوشی اوپو با نام A۵۵ است. برای ما مشخص نیست که حرف «s» مخفف چیست؛ چراکه این گوشی اساساً همان Oppo A۵۵ ۵G است. درضمن، باید توجه کنیم که این مدل کاملاً متفاوت از دیگر Oppo A۵۵s ۵G است که در ژاپن عرضه شده است. مدل دیگری از A۵۵ با نام با پسوند ۴G نیز وجود دارد.

اوپو باردیگر چیپست Dimensity ۷۰۰ را به‌عنوان قلب تپنده‌ی گوشی خود انتخاب کرده است، این تراشه‌ی ۶ نانومتری مدیاتک مجهز به دو هسته Cortex-A۷۸ (۲/۴ گیگاهرتز)، شش هسته‌ی A۵۵ (۲/۰ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی Mali-G۶۸ MC۴ و یک مودم Sub-۶ ۵G است. گفتنی است که اوپو A۵۵s ۵G نسخه‌ی ژاپن از تراشه‌ی Snapdragon ۴۸۰ استفاده می‌کرد.

گوشی A۵۵ ۵G از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در حالت پایه بهره می‌برد؛ ولی این مدل از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نسخه‌ی پایه‌ی خود بهره می‌برد. همچنین، نسخه‌ی دیگری با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم وجود و همان میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که امکان ارتقای حافظه‌ی آن ازطریق کارت حافظه‌ی microSD میسر است. رابط کاربری اختصاصی اوپو ColorOS ۱۱.۱ نام دارد که برپایه‌ی اندروید ۱۱ است و می‌تواند ۲ گیگابایت رم مجازی نیز به این مقادیر اضافه کند.

صفحه‌نمایش این گوشی ۶/۵ اینچی LCD با وضوح HD+ و نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز است، درست مانند A۵۵ ۵G و برخلاف دیگر A۵۵s ۵G که به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز HD+ مجهز است. در پنل جلویی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به‌صورت قطره‌ای در مرکز نمایشگر قرار گرفته است. در پنل پشتی نیز، ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با فاصله فوکوس ۴ سانتی‌متر و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی خودنمایی می‌کند.

باتری گوشی ۵G جدید اوپو ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ اما برخلاف مدل ۴G از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. نسخه‌ی ژاپنی A۵۵s ۵G نیز به باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و با وجود نام یکسان هر دو گوشی، حجم باتری‌اش کمتر است.

اوپو A۵۵s ۵G را از امروز می‌توان در چین پیش‌خرید کرد و فروش آن نیز دوشنبه آینده آغاز می‌شود. مدل پایه‌ی این گوشی مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به قیمت ۱٬۱۰۰ یوان (۱۷۵ دلار) و مدل مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم آن نیز به قیمت ۱٬۲۰۰ یوان (۱۹۰ دلار) عرضه می‌شود.

شاید بزرگ‌ترین تفاوت بین مدل «s» و مدل قبلی همین قیمت باشد؛ چراکه A۵۵ ۵G سال گذشته با قیمت گران‌تری، یعنی ۱٬۶۰۰ یوان عرضه شد و حالا دیگر دردسترس نیست. بنابراین، گوشی جدید را می‌توان اوپو A۵۵ ۵G مدل ۲۰۲۲ نام‌گذاری کرد. A۵۵s ۵G ژاپنی نیز هرگز راهی به خارج از ژاپن باز نکرده است؛ پس نمی‌توانیم قیمتشان را مستقیماً مقایسه کنیم. احتمالاً این گوشی در سه رنگ آبی و طلایی و مشکی عرضه می‌شود؛ اما فعلاً فقط گزینه‌های آبی و مشکی را در فروشگاه آنلاین Oppo می‌توان پیش‌خرید کرد.

به‌نظر شما درصورت ورود گسترده‌ی این نوع گوشی‌های چینی به بازار کشور، آیا مانند هواوی و شیائومی سهم درخورتوجهی از فروش بازار را می‌توانند ازآنِ خود کنند؟

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها