|
کدخبر: 244369

جزئیات مهمی از گوشی های آیفون ۱۴

اطلاعات جدیدی از طراحی و مشخصات فنی گوشی های آیفون ۱۴ اپل – Apple iPhone ۱۴ منتشر شد که مهم‌ترین آن، رم ۸ گیگابایتی در نسخه‌های پرو است.

فناوری جزئیات مهمی از گوشی های آیفون ۱۴

اگر همه چیز مثل گذشته باشد، پاییز ۲۰۲۲ اپل در سپتامبر آینده (پاییز ۱۴۰۱) یک رویداد بزرگ را برگزار خواهد کرد که معمولاً در آن از آیفون‌های جدیدش رونمایی می‌کند. ما در این رویداد می‌توانیم از نزدیک با گوشی های آیفون ۱۴ ملاقات کنیم. اگرچه زمان زیادی تا این رویداد باقی مانده، اما از همین حالا اطلاعات نسل جدید گوشی های اپل به بیرون درز می‌کند.

از گوشی های آیفون ۱۴ چه می‌دانیم؟

طبق گزارش‌های تازه به دست آمده، به تازگی گوشی‌های سری iPhone ۱۴ وارد مرحله تولید آزمایشی شده‌اند و اپل سفارش تولید آن‌ها را به شرکای تجاری خود داده است. به طور مثال Luxshare سفارش‌هایی را برای تولید آیفون ۱۴ دریافت کرده است. بخش عمده‌ای از سفارش نسخه‌های گران قیمت‌تر این خانواده نیز بر عهده شرکت Hon Hai است. همین کافیست تا شاهد درز اطلاعات مختلفی از این محصولات باشیم.

پیش تولید آیفون توسط شرکت‌های متفرقه باعث شده هم ظاهر و هم مشخصات فنی گوشی‌های اپل لو برود. به طور مثال امروز ما متوجه شدیم که آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو/ پرو مکس تغییرات بزرگی را دریافت خواهند کرد. برآمدگی دوربین در این گوشی‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و بریدگی عریض در بالای صفحه جای خودش را به یک حفره (پانچ هول) می‌دهد. تاکنون نیز چندین گزارش را در این مورد شنیده‌ایم که می‌تواند به تغییر طراحی آیفون‌ها قطعیت ببخشد.

گوشی های آیفون ۱۴ اپل

شایعاتی در خصوص لغو تولید نسخه مینی نسل بعدی آیفون نیز شنیده می‌شود و جای آن را یک مدل بزرگ‌تر خواهد گرفت. دو مدل ارزان قیمت‌تر این خانواده نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی دارند. آیفون ۱۴ مکس نام مدلی است که جایگزین مدل مینی خواهد شد و مثل مدل پرو، از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد. اگرچه این دو مدل همچنان از بریدگی در بالای نمایشگر خود استفاده می‌کنند و طراحی پانچ هول را فقط می‌توان در نسخه‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس مشاهده کرد. ضمن اینکه شنیده می‌شود تمام نسخه‌های این خانواده به نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شوند.

بزرگ‌ترین رم آیفون‌ها در نسل آینده

اما گزارش دیگری از کره جنوبی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو از یک رم بزرگ ۸ گیگابایتی بهره‌مند خواهد بود. اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، این بزرگ‌ترین حافظه رم است که اپل تاکنون روی یک آیفون استفاده کرده است. این درحالیست که اپل در سری ۱۲ و ۱۳ آیفون حداکثر ۶ گیگابایت رم را ارائه می‌کند. منبعی که این خبر را منتشر کرده، پیشتر جزئیاتی را در مورد ششمین نسل آیپد مینی نیز منتشر کرده بود.

این منبع گفته است که اپل در حال کار روی مدل جدید آیپد مینی با یک نمایشگر ۸.۷ اینچی است که وزن و ابعاد آن نسبت به نسل پنجم بزرگ‌تر است و در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. این محصول عرضه شد، ولی اندازه نمایشگر آن ۸.۳ اینچی بود؛ اما اطلاعات آن در مورد زمان معرفی و ابعاد بدنه آیپد جدید اپل صحیح بود.

اپل ظاهراً نسبت به گذشته اهمیت بیشتری به حافظه رم محصولاتش می‌دهد. به عنوان مثال اپل اوایل سال ۲۰۲۱ حافظه رم ۱۶ گیگابایتی را همراه آیپد پرو معرفی کرد و حالا به نظر می‌رسد نوبت به آیفون‌ها رسیده که ظرفیت رم بیشتری از گذشته را دریافت کنند.

شاید ۸ گیگابایت ظرفیت خاصی نباشد؛ بیشتر چون برای اولین بار قرار است در گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار بگیرد جلب توجه می‌کند. سامسونگ سال ۲۰۱۹ و با گوشی‌های سری گلکسی S۱۰ خودش از ۸ گیگ رم استفاده کرده بود. اکنون ظرفیت رم گوشی‌های اندرویدی حتی به ۱۶ گیگابایت هم می‌رسد. اما به خاطر داشته باشید که تفاوت زیادی بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها در استفاده از رم وجود دارد. معمولاً آیفون‌ها به خاطر ارتباط بسیار بهینه سخت افزار و نرم افزار، مصرف پایینی از رم دارند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها