|
کدخبر: 252963

مشخصات جذاب آیفون ۱۴ پرو مکس لو رفت + عکس

تصاویر شماتیک و مشخصات دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس به بیرون درز کرد.

فناوری مشخصات جذاب آیفون ۱۴ پرو مکس لو رفت + عکس

تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو مکس اپل – Apple iPhone 14 Pro Max همراه برخی از مهم‌ترین مشخصات فنی مربوط به دوربین‌های آن به بیرون درز کردند.

یکی از افشاگران مطرح دنیای دیجیتال به نام ShrimpApplePro که برای نخستین بار تصاویری از قاب جلوی دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را منتشر کرده بود، حالا تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو مکس را به همراه برخی جزئیات دیگر منتشر کرده است.

طبق گزارشی که امروز منتشر شده، انتظار می‌رود ناچ قدیمی در iPhone ۱۴ Pro Max به یک بریدگی دکمه‌ای به همراه یک حفره گرد کوچک تبدیل شود که قطر اولی ۷.۱۵ میلی‌متر و دومی ۵.۵۹ میلی‌متر است. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که فاصله‌ای بین این دو بریدگی وجود دارد. با این حال عرضی که این دو بریدگی از صفحه اشغال کرده‌اند، همچنان از عرض ۲۶.۸۳ میلی‌متری ناچ بالای صفحه خانواده آیفون ۱۳ کمتر است.

تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو مکس

علاوه بر این، حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر نیز از ۲.۴۲ میلی‌متر نسل گذشته در این نسخه جدید به ۱.۹۵ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند باعث افزایش نسبت تصویر به صفحه نیز شود.

همانطور که انتظار می‌رفت، ارتفاع خود گوشی ۱۶۰.۷۱ میلی‌متر، عرض آن ۷۸.۵۳ میلی‌متر و عمق آن به همراه برآمدگی دوربین ۱۲.۱۶ میلی‌متر خواهد بود. این افزایش عمق به خاطر افزایش برآمدگی دوربین از ۳.۶۰ میلی‌متر به ۴.۱۸ میلی‌متر است. علت افزایش برآمدگی دوربین به خاطر جایگزین شدن سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با یک سنسور جدید و پیشرفته‌تر ۴۸ مگاپیکسلی است. مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل گفته بود که دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۵ تا ۳۵ درصد بزرگ‌تر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود و ارتفاع لنز 7P نیز ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تازه‌ای که یک افشاگر با حساب کاربری Fishing ۸ در ویبو منتشر کرده (که البته خیلی هم شناخته شده نیست)، این دوربین از یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی با پیکسل‌های کوچک‌تر ۱.۲۲ میکرومتری استفاده می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس از سنسور اصلی کوچک‌تر ۱/۱.۶۵ اینچی با پیکسل‌های بزرگ‌تر ۱.۹ میکرومتری استفاده می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد اپل از فناوری پیکسل باینینگ برای ادغام اطلاعات پیکسل‌های مختلف در زمان‌های مورد نیاز مثل شب، روی این دوربین استفاده خواهد کرد.

به تصاویر شماتیک به بیرون درز کرده از آیفون ۱۴ پرو مکس باز می‌گردیم. اپل سال گذشته با ترکیب پروژکتور نقطه‌ای و بخش نورگیری در یک قطعه‌ی واحد و جابجا کردن اسپیکر مکالمه به فریم بالایی گوشی، سایز ناچ بالای صفحه را کاهش داد. امسال شاید اپل ارتفاع اسپیکر مکالمه آیفون را از ۱.۵۲ میلی‌متر به ۰.۵۷ میلی‌متر کاهش دهد.

سایر انتظارات از خانواده آیفون ۱۴

انتظار می‌رود نسخه پرو مکس همچنان از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی و مدل پرو هم از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی استفاده کنند. هر دو مدل از چیپست جدید ۴ نانومتری A۱۶ Pro قدرت خواهند گرفت که آن‌ها را به قدرتمندترین گوشی‌های بازار تبدیل می‌کند. برای مدل معمولی هم نباید انتظار تغییرات زیادی داشته باشیم. تنها چیزی که محتمل است، جایگزین شدن یک مدل جدید ۶.۷ اینچی ارزان قیمت به نام آیفون ۱۴ مکس با آیفون ۱۴ مینی است. این گوشی‌ها سپتامبر آینده رونمایی خواهند شد.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها