|
کدخبر: 245102

افشای جدید درباره گوشی آیفون ۱۴

با این که هنوز فاصله زیادی تا معرفی گوشی های سری آیفون ۱۴ اپل داریم، اطلاعاتی مهم درباره ویژگی‌های ظاهری گوشی آیفون ۱۴ اپل افشا شده است.

فناوری افشای جدید درباره گوشی آیفون ۱۴

شرکت اپل در حال آماده شدن برای تولید و معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون است. پس از معرفی آیفون ایکس توسط اپل، طراحی این گوشی‌های محبوب پس از سال‌ها تغییر کرد و ناچ، به بالای نمایشگر این گوشی‌ها اضافه شد. این بریدگی صفحه نمایش در ابتدا جذابیت زیادی داشت و یک طراحی نو محسوب می‌شد. ناچ به کاربران اجازه می‌داد اطلاعات بیشتری را در نمایشگر مشاهده کنند و نسبت نمایشگر به بدنه، بیشتر شود.

اپل در سری آیفون ۱۴ طراحی دوربین سلفی را تغییر می‌دهد

با این حال مدتی پس از معرفی آیفون ایکس، بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی، به راه حل‌های بهتری برای بیشتر کردن درصد نمایشگر به بدنه رسیدند. یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها، استفاده از طراحی حفره‌ای و کپسولی یا استفاده از دوربین زیر نمایشگر بود. اما اپل در چهار نسل از گوشی‌های آیفون، از طراحی ناچ استفاده کرد. حالا اخباری شنیده می‌شود که می‌تواند برای طرفداران اپل امیدوارکننده باشد. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند در سری آیفون ۱۴، از صفحه نمایشی با دو ناچ حفره‌ای و کپسولی استفاده کنند و سرانجام کاربرانشان را از شر طراحی کهنه گوشی‌های آیفون راحت کنند.

اپل حتی به دلیل طراحی تکراری آیفون ۱۳، مورد انتقاد بسیاری از هوادارانش نیز قرار گرفت. بدون شک با استفاده از یک طراحی کهنه در آیفون بعدی، انتقادات بسیار شدیدتر خواهد شد و حتی ممکن است به فروش گوشی‌های آیفون آسیب جدی وارد شود. اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و اپل در لحظه آخر تصمیمش را تغییر ندهد، امسال در آیفون‌های جدید شاهد نمایشگری با طراحی دوربین سلفی کپسولی خواهیم بود. این مورد را منابعی نزدیک به زنجیره تامین اپل اعلام کرده‌اند.

شرکت اپل معمولا از اواسط تا اواخر ماه فوریه، دستور تولید آزمایشی گوشی‌های آیفون جدیدش را صادر می‌کند. این به معنای آغاز تولید گوشی‌های آیفون جدید نیست و تنها مواد مورد نیاز، طراحی کلی، جنس و… گوشی‌های آیفون در این بازه زمانی مشخص می‌شود.

با وجود تغییر طراحی فیس آیدی حذف نخواهد شد

با این که پیش از این هم اعلام شده بود طراحی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل تغییر خواهد کرد اما حالا با توجه به نزدیک شدن به پروسه تولید آیفون ۱۳ و درز اطلاعاتی دقیق‌تر، می‌توان با قطعیت بیشتری گفت که اپل، سرانجام می‌خواهد ظاهر نمایشگر گوشی‌هایش را تغییر دهد. این شرکت در iPhone ۱۴ از دوربین سلفی با طراحی کپسولی استفاده خواهد کرد. ظاهرا دوربین سلفی و سنسورها، در مرکز بخش بالایی نمایشگر قرار خواهند گرفت. اپل موفق شده بدون حذف قابلیت فیس آیدی، با ناچ بزرگ گوشی‌های آیفون خداحافظی کند.

نکته قابل توجه این است که اپل خیلی دیر به فکر این کار افتاد. شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی حتی از سال ۲۰۱۹ میلادی هم از چنین طراحی‌هایی برای بیشتر کردن درصد صفحه نمایش استفاده می‌کردند.

شرکت اپل مدت‌ها است دیگر شرکت خلاق گذشته نیست و مدت‌ها از ایده‌هایی تکراری استفاده می‌کند و البته نتیجه خوبی هم می‌گیرد. با این حال به نظر می‌رسد حتی اپل هم از استفاده از یک طراحی تاریخ گذشته خسته شده و می‌خواهد ظاهر گوشی‌های آیفون را دوباره بروز کند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها