|
کدخبر: 247910

اندروید ۱۲L برای گوشی های سامسونگ و مایکروسافت

اندروید ۱۲L ساخته شده تا سیستم عامل گوگل را به شکلی بهتر برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو با نمایشگر بزرگ‌تر از ۶۰۰sp در دسترس قرار دهد.

فناوری اندروید ۱۲L برای گوشی های سامسونگ و مایکروسافت

گوگل در ماه اکتبر پیش‌نمایش اندروید ۱۲L را منتشر کرد تا نسخه مخصوص سیستم عامل خود برای دستگاه‌های بزرگ را نشان دهد. این آپدیت حالا امروز به‌صورت رسمی عرضه شده و در دنباله سال ۲۰۲۲ برای محصولات مختلفی از برندهای سامسونگ، لنوو و مایکروسافت در دسترس قرار می‌گیرد.

اندروید ۱۲L ساخته شده تا سیستم عامل گوگل را به شکلی بهتر برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو با نمایشگر بزرگ‌تر از ۶۰۰sp در دسترس قرار دهد. این نسخه خاص از اندروید برای اجرای همزمان چند برنامه بهینه‌سازی شده و می‌تواند اپلیکیشن‌ها را بهتر از قبل روی صفحات بزرگ اجرا کند.

برای مثال در اندروید ۱۲L، پنل نوتیفیکیشن‌ها از فضای بیشتری که در صفحه وجود دارد برای نمایش تنظیمات و نوتیفیکیشن‌ها در دو ردیف استفاده می‌کند. صفحه قفل هم در دو ردیف نوتیفیکیشن‌ها و ساعت را نشان می‌دهد. سایر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم مثل Settings نیز طوری بهینه‌سازی شده‌اند که بدون نیاز به ورود و خروج از هر بخش بتوانید تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید.

اندروید ۱۲L تجربه گوشی‌های تاشو را ارتقا می‌کند

بخشی از تعاملات با سیستم هم تغییراتی داشته‌اند. برای مثال، کنترل پین یا الگوی قفل‌گشایی به گوشه صفحه آمده تا راحت‌تر در دسترس کاربر قرار بگیرد. گوگل همچنین می‌گوید اندروید ۱۲L حالا بیشتر از قبل برای دستگاه‌های تاشو بهینه‌سازی شده و بهتر می‌تواند بین دو حالت بسته و باز جابه‌جا شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل احتمالا نوار وظیفه آن است. این بخش آیکن برنامه‌ها را نشان می‌دهد تا خیلی سریع بتوانید بین اپلیکیشن‌ها حرکت کنید. از طریق این بخش همچنین می‌توانید به سادگی برنامه‌ها را به قسمت‌های مختلف صفحه بکشید و وارد حالت Split-Screen شوید.

انتشار اندروید ۱۲L ظاهرا پاسخی به iPadOS اپل است که برای تبلت‌های این شرکت توسعه پیدا کرده. گوگل وعده داده که در آینده هم به بهینه‌سازی هرچه بیشتر این سیستم عامل ادامه خواهد داد: «به ساخت قابلیت‌ها و کارکردهای بیشتر به منظور کمک ادامه خواهیم داد تا به شما کمک کنیم بهترین استفاده را از دستگاه‌های بزرگ خود در اندروید ۱۳ و نسخه‌های بعد از آن داشته باشید.»

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها