|
کدخبر: 240488

سامسونگ این گوشی ها را تا ۴ سال آپدیت می کند

سامسونگ احتمالا برای پرچمدارهایش ۴ نسخه اندروید منتشر می‌کند .

فناوری سامسونگ این گوشی ها را تا ۴ سال آپدیت می کند

سامسونگ پارسال اعلام کرد که محصولات رده بالای خود را تا سه سال تحت پشتیبانی آپدیت‌های بزرگ اندروید قرار می‌دهد. حالا در شایعه‌ای گفته شده که سری گلکسی S۲۲ و چند خانواده پرچمدار دیگر هم قرار است با پیشی گرفتن از محصولات پیکسل گوگل تا چهار سال آپدیت‌های اندروید را دریافت کنند و آپدیت‌های امنیتی تا پنج سال برای آن‌ها منتشر شود.

بر اساس اعلام یک منبع آگاه در توییتر، سامسونگ با معرفی سری گلکسی S۲۲ پشتیبانی نرم‌افزاری اندروید از گوشی‌های خود را تا چهار سال ارتقا می‌دهد. اگر این گزارش درست باشد، گلکسی S۲۲ با اندروید ۱۲ به بازار می‌آید و اندروید ۱۳، اندروید ۱۴، اندروید ۱۵ و حتی اندروید ۱۶ را دریافت می‌کند. سپس تا یک سال پس از انتشار اندروید ۱۶ برای این مدل‌ها آپدیت امنیتی منتشر می‌شود و در نهایت شاهد بازنشسته شدن آن‌ها خواهیم بود.

کدام گوشی‌های سامسونگ چهار سال آپدیت می‌شوند؟

افزون بر سری گلکسی S۲۲، گفته شده که سری گلکسی S۲۱ (شامل گلکسی S۲۱ FE)، گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و سری گلکسی تب S۸ هم تا چهار سال آپدیت‌های اندروید و تا پنج سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

این تصمیم سامسونگ می‌تواند دنیای گوشی‌های اندرویدی را به لرزه درآورد، چون این غول کره‌ای بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیاست و تصمیم آن‌ها بدون تردید بر سیاست‌های سایر تولیدکنندگان اثر می‌گذارد. در نتیجه، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سایر گوشی‌های اندرویدی هم در آینده پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری داشته باشند.

تاکنون یکی از دلایلی که باعث می‌شد کاربران به سراغ گوشی‌های پیکسل گوگل بروند، پشتیبانی بلندمدت نرم‌افزاری آن‌ها بود. در حال حاضر گوشی‌های پیکسل تا پنج سال از به‌روزرسانی‌های امنیتی و تا سه سال از به‌روزرسانی‌های اندروید برخوردار می‌شوند. اما سامسونگ با این حرکت حتی از گوگل پیشی می‌گیرد.

از سوی دیگر آیفون‌های اپل معمولا تا پنج سال آپدیت‌ها را دریافت می‌کنند. با این حساب، سامسونگ هنوز باید یک سال دیگر آپدیت‌های اندروید را برای گوشی‌های خود منتشر کند تا به پای کوپرتینویی‌ها برسد، اما این تصمیم به نوبه خود آن‌ها را به بهترین گزینه در دنیای تلفن‌های هوشمند اندرویدی تبدیل می‌کند.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها