|
کدخبر: 243280

رشد عجیب فروش گوشی های تاشو + جزئیات

بازار گوشی‌های منعطف هنوز دوران جوانی خود را سپری می‌کند؛ با وجود این، در سال ۲۰۲۱ آمار فروش گوشی های تاشو از مرز ۷ میلیون دستگاه گذشت و چشم‌انداز این صنعت، روشن‌تر از همیشه است.

فناوری رشد عجیب فروش گوشی های تاشو + جزئیات

موسسه IDC در گزارش جدید خود، رشد فروش گوشی های تاشو را در قیاس با سال ۲۰۲۰، چشمگیر توصیف کرد؛ آن هم در حالی که فعلا بخش اعظم این بازار را مدل‌های پریمیوم و گران‌قیمت پر کرده‌اند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، فروش گوشی های منعطف تاشو در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۲۰، بیش از سه برابر شد و رشد ۲۶۴.۳ درصدی را تجربه کرد. این آمار با فروش ۷.۱ دستگاه در کل دنیا به دست آمد.

با ادامه پیشرفت این صنعت و ورود مدل‌های ارزان‌تر به بازار، باید منتظر آمارهای صعودی بیشتری باشیم. حتی IDC نسبت رشد مرکب سالیانه تا سال ۲۰۲۵ را ۶۹.۹ درصد تخمین می‌زند.

ناگفته نماند که سامسونگ یکی از بازیگران اصلی این عرصه است و هم‌اکنون دو نماینده شایسته در بازار دارد. یکی گلکسی زد فلیپ ۳ با طراحی کامپکت است و دیگری، گلکسی زد فولد ۳ که با ساختار بزرگ‌تر خود، می‌تواند نقش یک تبلت را هم بازی کند.

هر دو هم از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرند؛ ولی برای خرید یکی از این دو گوشی منعطف سامسونگ، باید دست‌کم ۹۹۹ دلار هزینه کنید.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر