|
کدخبر: 247393

دارایی های رمزارزی روسیه مسدود می شود؟

بر اساس گزارشی که روز جمعه از Financial Times منتشر شد، دولت فدرال سوئیس قصد دارد دارایی های رمزارزی متعلق به شهروندان و مشاغل روسی را که در داخل مرزهای سوئیس نگهداری می شوند، مسدود کند.

این امر همزمان با تحریم هایی است که اتحادیه اروپا در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین وضع کرده است.

به گزارش Financial Times، گای پارملین (Guy Parmelin)، وزیر دارایی سوئیس، می‌گوید حساب‌های بانکی و دارایی‌های فیزیکی ۲۲۳ روس، از جمله نزدیکان ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، توسط سوئیس در هفته گذشته مسدود شده است. ممنوعیت ارزهای دیجیتال یک مجازات اضافی فراتر از تحریم های اتحادیه اروپا است.

یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی به Financial Times می گوید که مسدود کردن دارایی های رمزارزی ضروری است زیرا سوئیس می خواهد از یکپارچگی صنعت بلاک چین محافظت کند. بر اساس گزارش CV VC، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سوئیسی، تا دسامبر ۲۰۲۱ (آذر)، حدود ۱۱۲۸ شرکت بلاک چین به نام سوئیس یا لیختن‌اشتاین بوده است.

روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد توانایی روسیه برای دور زدن تحریم های اقتصادی با استفاده از ارزهای دیجیتال را سرکوب کند. برونو لومر (Bruno Le Maire)، وزیر دارایی فرانسه گفت: «ما در حال انجام اقداماتی هستیم، به ویژه در مورد ارزهای دیجیتال یا دارایی های رمزارزی که نباید برای دور زدن تحریم های مالی تصمیم گیری شده توسط ۲۷ کشور اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرند.

درخواست‌ها برای صرافی‌هایی مانند Coinbase و Binance برای ممنوعیت و مسدود کردن دسترسی روسیه به ارزهای دیجیتال، ماهیت بدون مرز دارایی‌های دیجیتال را مورد توجه قرار داده است. در حالی که یک صرافی ممکن است دسترسی را مسدود یا محدود کند، مصادره یا توقیف رمزارز نگهداری شده در کیف پول ها چالش برانگیزتر خواهد بود.

این مقام به FT گفت: «اگر شخصی کلید رمزارزی خود را خودش نگه دارد، در هر کجا که باشد، شناسایی آنها تقریباً غیرممکن خواهد بود. اما اگر آنها از خدمات رمزارزی مانند وجوه، صرافی و غیره استفاده می کنند، ما می توانیم این نقاط خدماتی را مورد هدف قرار دهیم.

منبع: آکادمی هلاکوئی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها