|
کدخبر: 246884

مشخصات و قیمت ۲ گوشی جدید سری A سامسونگ

سری Galaxy A پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ را در خود جای داده است و حالا دو عضو جدید دارد: سامسونگ گلکسی A۲۳ و A۱۳ که هر دو، ۴G هستند.

فناوری مشخصات و قیمت ۲ گوشی جدید سری A سامسونگ

پیش‌تر، گلکسی A۱۳ ۵G وارد بازار شده بود؛ اما نسخه جدید این گوشی همانند سامسونگ گلکسی A۲۳ از نسل چهارم شبکه موبایل پشتیبانی می‌کند. تفاوت‌های دیگری هم در فهرست مشخصات آن با نسخه ۵G دیده می‌شود که به آن‌ها می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی A۱۳ ۴G

این دستگاه بیشتر به گلکسی ای ۲۳ شباهت دارد تا نسخه ۵G گلکسی ای ۱۳!

گوشی با One UI ۴.۱ مبتنی بر اندروید ۱۲ کار می‌کند و به تراشه اگزینوس ۸۵۰ تجهیز شده است. رم ۳/۴/۶ گیگ و حافظه داخلی ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگ، دیگر سخت افزارهای داخلی آن هستند. البته یک شیار کارت microSD هم دارد.

بدنه گلکسی ای ۱۳ فورجی، پلاستیکی با ابعاد ۱۶۵.۱ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر است. وزن آن هم به ۱۹۵ گرم می‌رسد.

در جلو یک پنل ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن ۲۴۰۸ در ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ را می‌یابیم. این در حالی است که نسخه ۵G گوشی، پنل ۶.۵ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد.

نسخه ۴G از حفاظت گوریلا گلس ۵ نیز بهره می‌برد. همچنین به جای دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو دارد. اجزای ماژول دوربین عقب را سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی (که در نسخه ۵G غایب است)، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. از امکانات دوربین‌های جلو و عقب باید به فیلم‌برداری ۱۰۸۰p اشاره کنیم.

برای تامین انرژی، گلکسی ای ۱۳ ۴G به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی متکی است که با توان ۲۵ وات شارژ می‌شود (۱۰ وات بیشتر از مدل ۵G)!

هم‌اکنون پیش‌فروش این گوشی در هلند با قیمت ۱۹۰ یورو (۴+۶۴ گیگ) آغاز شده و قیمت نسخه ۴+۱۲۸ گیگ، ۲۱۰ یورو است. قیمت سامسونگ گلکسی A۲۳ هنوز مشخص نیست و فعلا باید به فهرست مشخصات آن اکتفا کنیم.

این گوشی هم با گلکسی ای ۲۲ تفاوت‌های زیادی دارد. نخست اینکه صفحه نمایش آمولد ۶.۴ اینچی، جای خود را به یک پنل ال‌سی‌دی ۶.۶ اینچی با وضوح ۲۴۰۸ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز داده که با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هم در گوشی جدید، جای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی را گرفته است. دوربین فوق عریض از ۸ به ۵ مگاپیکسل تقلیل یافته و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی (عمق‌سنج و ماکرو) سر جای خود باقی مانده‌اند. به جای دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی گلکسی ای ۲۲ هم، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در گلکسی ای ۲۳ وجود دارد.

سامسونگ نام تراشه دستگاه را فاش نکرده؛ اما باید یک چیپ Dimensity باشد که با ۴/۶/۸ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی همراه است.

سیستم عامل اندروید ۱۲ با One UI ۴.۱ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ ۲۵ وات، دیگر مشخصات سامسونگ گلکسی A۲۳ هستند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها