|
کدخبر: 241653

آموزش نقاشی دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

فناوری آموزش نقاشی دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی و لوازم دیجیتال، روش‌های سنتی تقریباً در هر زمینه‌ای تغییر کرده و جای خود را به شیوه‌های نوین و دیجیتال داده‌اند. نقاشی دیجیتال نیز از این موارد است. نقاشی دیجیتال (Digital paiting یا دیجیتال پینتینگ) یک روش جهت ساخت اثری هنری، از جنس نقاشی روی کامپیوتر است که در دنیای امروزه طرفداران بسیاری دارد. طراحان گرافیک آشنا با این سبک نقاشی، می‌توانند تحت عناوین مختلفی نظیر طراح لوگو، طراح وب، طراح محصول، ادیتور عکس، طراح چند رسانه‌ای و... در سازمان‌های مختلف مشغول به کار شوند و یا به صورت فریلنسری پروژه‌های متنوعی را انجام دهند.

همچنین همانند آنچه در صفحه‌های اجتماعی می‌بینید، این افراد می‌توانند با به اشتراک گذاشتن هنر خود در شبکه‌های اجتماعی، از این طریق به کسب درآمد برسند. نقاشی دیجیتال را می‌توان سبک نوین و تمیزی دانست که دیگر در آن خبری از کثیف‌کاری مربوط به رنگ نیست. به واسطه این شیوه دوست‌دار محیط زیست درخت‌های کم‌تری قطع می‌شوند. از نظر آسانی تصحیح اشتباهات و ویرایش آن‌ها نیز نقاشی دیجیتال نسبت به سبک سنتی، بسیار انتخاب بهتری است. بنا به دلایل گقته شده افراد بسیاری به نقاشی دیجیتال علاقه‌مند هستند و به دنبال آموزش نقاشی دیجیتال هستند. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که باید برای قدم گذاشتن در این راه، از کجا شروع کنید.

تهیه تجهیزات مورد نیاز

اولین قدم برای برخورداری از آموزش نقاشی دیجیتال ، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آن است. در سبک سنتی، شما نیاز به دفتر طراحی، بوم نقاشی، مداد رنگی، آبرنگ، انواع رنگ‌ها و...دارید. در سبک دیجیتال آنچه که نیاز دارید، لوازم دیجیتال است. شما می‌توانید با توجه به بودجه و یا ترجیح خود، برای شروع یک تبلت و یا یک لپ تاپ تهیه کنید. شما می‌توانید از کامپیوتر خود نیز استفاده کنید؛ البته اگر از انواع قدیمی است باید از طریق تعویض هارد، رم و موارد مشابه آن را ارتقا دهید. دومین قدم در این مرحله، خرید یک قلم نوری مناسب است. شما می‌توانید بر اساس بودجه خود اقدام به خرید یک قلم نوری کرده و از آن برای بالا بردن کیفیت و دقت در نقاشی و اثر‌های هنری خود استفاده نمایید.

هنگام خرید قلم نوری این مسئله را به خاطر داشته باشید نوعی که خریداری می‌کنید با دستگاه شما همخوانی داشته باشد. پس از آن، آمادگی از جهت نرم‌افزاری است که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ شما می‌توانید بر اساس نرم‌افزار مورد نیاز مطابق دوره‌های آموزش نقاشی دیجیتال، نرم‌افزار‌های متعددی را روی سیستم خود نصب کنید. معمولاً فتوشاپ به عنوان یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین نرم‌افزار‌های طراحی و نقاشی دیجیتال، اولین نرم‌افزاری است که باید اقدام به نصب آن کنید.

تعیین استایل هنری و هدف خود

یکی از مسائل مهم در خصوص آموزش نقاشی دیجیتال، این است که هنرجویان از پیش سبک و استایل هنری خود را انتخاب کرده باشند. شما ممکن است بخواهید به این منظور، در مورد این‌که می‌خواهید پس از یادگیری در چه زمینه‌ای مشغول به کار شوید، تحقیق و سپس تصمیم‌گیری کنید. بدون شک فردی که قصد دارد از طریق یادگیری این مهارت به طراحی لوگو مشغول شود، در ابتدا نیازی به یادگیری چگونگی طراحی دیجیتال پستانداران را ندارد و این‌ کار تنها سبب عقب افتادن و مایوس شدن او خواهد شد. البته ممکن است که فرد مذکور پس از مدتی، درصدد ارتقای مهارت‌های خود باشد و اقدام به یادگیری سایر موارد نیز کند؛ اما در ابتدا، این هدف شما است که تعیین می‌کند از کجا باید به سراغ آموزش نقاشی دیجیتال بروید‌.

انتخاب بهترین دوره آموزش نقاشی دیجیتال

پس از این‌ که لوازم مورد نیاز را تهیه نموده و اقدام به انتخاب استایل و هدف خود کردید، انتخاب یک دوره آموزش نقاشی دیجیتال خوب و کاربردی آخرین اقدامی است که باید انجام دهید. نقاشی کردن چه سنتی و چه دیجیتال، کار هر کسی نیست و نرم‌افزار‌های مرتبط با نقاشی دیجیتال بسیار‌ند؛ به همین خاطر انتخاب یک یا چند دوره آموزشی که بتوانند آموزش‌ها و راهنمایی‌های مناسب به را به شما عرضه کنند، بسیار اهمیت دارند. از آن‌جایی که این مرحله، مرحله بسیار حساسی در تبدیل شدن به یک طراح گرافیک مسلط به سبک دیجیتال است، ما در ادامه خصوصیات برتری که باید در یک دوره آموزش نقاشی دیجیتال به دنبال آن باشید را آورده‌ایم.

استاد با تجربه و دارای دانش کافی

گرچه سختکوشی شما تأثیرگذارترین عامل موفقیت شما در این زمینه است؛ اما فردی که به عنوان استاد انتخاب می‌کنید، باید از اساتید برجسته در این زمینه باشد که بتواند از نظر ذهنی و مهارتی، شما را برای این‌ کار کاملاً آماده سازد.

آموزش جامع

حجم‌شناسی، نور پردازی، پرسپکتیو و... این‌ها همه دانش‌های مرتبط با نقاشی هستند که آشنایی هر چه بیشتر با آن‌ها، بر مهارت و نتایج کار شما تأثیر بسزایی خواهند داشت. پیدا کردن دوره‌ای که این سر فصل‌ها را برای مبتدیان آموزش دهد، بسیار توصیه شده است. ممکن است بخواهید به طور جداگانه در دوره‌های تخصصی این مطالب را یاد بگیرید که این مسئله نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

انتخاب دوره متناسب با سطح شما

از آن‌جایی که شما به عنوان فردی مبتدی قرار است در دوره آموزش نقاشی دیجیتال شرکت کنید؛ حتماً اطمینان کسب کنید که دوره مذکور، برای سطح مبتدی ارائه شده است. در صورت شرکت در دوره اشتباهی، برای افراد سطح متوسط یا پیشرفته، با سردرگمی مواجه خواهید شد و همچنین هزینه‌ای که برای این موضوع در نظر گرفته‌اید، از دست خواهید داد. به خاطر داشته باشید نرم‌افزار‌های مربوط به دیجیتال آرت همانند فتوشاپ، دارای هزار و یک ابزار و قابلیت هستند که عدم آشنایی با موارد لازم، می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. پس حتماً دوره‌ای را برگزینید که از صفر شروع کند و از این طریق، به طور کامل و اصولی این مهارت را بیاموزید.

آموزش نقاشی دیجیتال با را با آرت تول شروع کنید

یکی از بهترین انواع دوره‌های آموزش نقاشی دیجیتال، دوره‌های آنلاین هستند. چنین دوره‌هایی با قیمت مناسب‌تر، تنوع بالا و قابلیت دسترسی همیشگی به محتوایی که دارند برای مبتدیان، یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها به شمار می‌آیند. در میان انواع دوره آموزشی، دوره‌های آنلاین آرت تول یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آیند. این دوره‌ها توسط بهترین اساتید و به صورت اصولی و پایه‌ای تهیه شده‌اند. شما می‌توانید جهت آشنایی با دوره‌های آرت تول، بهره‌مندی از دوره‌های رایگان و کاربردی و مطالب آموزنده آن به سایت آرت تول به نشانی اینترنتی https://arttool.ir مراجعه نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها