|
کدخبر: 210035

کابینت ام دی اف چیست؟ آشنایی با رنگ کابینت ام دی اف

به روز و تولید این محصولات با جدیدترین تجهیزات روز دنیا، امروز شاهد کابینت‌‎های تخصصی هستیم که با طراحی بسیار زیبا و متناسب با هر فضا به جلوه بیشتر منازل کمک می‌کنند. کابینت ام دی اف یکی از انواع کابینت‌‎هایی است که به عنوان محصولی مقرون به صرفه با زیبایی چشمگیر و امکان طراحی در مدل‎‌های متفاوت در بسیاری منازل مورد استفاده قرار گرفته‎‌است.

کابینت ام دی اف

آشنایی با کابینت‎‌های ام دی اف

مغزی اصلی کابینت‎‌ ام دی اف از جنس خرده‎‌های محکم چوب بوده که به واسطه‎‌ی چسب‎‌های بسیار محکم به یکدیگر متصل و یک پارچه شده است. ام دی اف خام به طور معمول از ضخامتی برابر 16 میلیمتر برخوردار بوده و بعد از قرارگیری روکش‎‌های مخصوص بر روی آن به ضخامتش افزوده می‌شود. به طور کلی تمامی بخش‎‌های این کابینت‎‌ها به جز صفحه‌ای که روی کابینت قرار دارد، از جنس ام دی اف می‌‎باشد. روکش‎‌های مورد استفاده در کابینت‌‎های ام دی اف متفاوت بوده و می‌توانند از مواد طبیعی و یا مصنوعی باشند که هر یک از این روکش‌‎ها مزایای و معایب متفاوتی را برای این کابینت‎‌ها به همراه دارد و افراد با بررسی هر یک می‌‎بایست به درستی در خصوص انتخاب این روکش‎‌های تصمیم‌گیری نمایند. این روکش‌‎ها و کیفیتی که دارند بر قیمت نهایی کابینت‎‌های ام دی اف به شدت تأثیرگذار بوده و می‌تواند آن را در دسته‎‌ی کابینت‎‌های گران‌قیمت و یا متوسط قرار دهد.

انواع روکش کابینت‎‌های ام دی اف

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی امروزه شاهد تنوع بالایی در تولید روکش‎‌های خاص و متفاوت هستیم. از جمله روکش‎‌های پرطرفدار کابینت ام دی اف می‌توان به روکش‎‌های چوب که لایه‎‌ی چند میلیمتری از چوب طبیعی است و منجر بالا رفتن قیمت کابینت‎‌های ام دی اف می‌شود، روکش کاغذی که از لایه‌‎ی کاغذی تزیینی برخوردار است، روکش ترمو پلاستیک که یک نوع روکش کاملاً مصنوعی محسوب می‌شود، روکش لمینت تشکیل شده از ورق‎‌های کاغذ گرافت، روکش ملامینه که معمولاً از پرکاربردترین روکش‌‎ها هستند و مقاومت خوبی در برابر عوامل مختلف دارد، روکش هایگلاس که داری سطح براق و شفافی است و یا روکش‎‌های ممبران پی وی سی اشاره نمود.

کابینت آشپزخانه

انواع طرح‌‎های کابینت‌‎های ام دی اف

کابینت ام دی اف از جمله محصولات مناسبی است که از لحاظ طراحی و سبک دکوراسیون بر خلاف کابینت‎‌های تماماً چوب آزادی عمل بیشتری را در اختیار طراحان و تولیدکنندگان قرار می‌دهد. بنابراین سبک مورد نظر خود را با یک طراحی بسیار مناسب در شکل ظاهری و تقسیم فضای مناسب می‌توان در این کابینت‎‌ها ایجاد نمود.

سبک کلاسیک؛ بسیاری از افراد به سبک‌‎های کلاسیک و شلوغ‎‌تر تمایل بسیار زیادی داشته و ترجیح می‌دهند طراحی کابینت‌‎های منزلشان نیز به این سبک نزدیک باشد. این افراد تنها با انتخاب یک روکش مناسب کابینت ام دی اف از جمله روکش چوب طبیعی و همچنین اضافه نمودن تزیینات و اکسسوری‎‌های خاص به کابینت به راحتی می‌توانند فضای کلاسیک مد نظر خود را ایجاد نمایند.

سبک مدرن؛ با کوچک‌‎تر شدن فضای منازل و آپارتمانی شدن آن‎‌ها اکثر افراد ترجیح می‌دهند که از سبک‎‌های ساده‎‌تر که به بزرگ‎‌تر نشان دادن فضا کمک بیشتری می‌کند استفاده نموده و منزل خود را به سبک مدرن نزدیک‎‌تر سازند. بنابراین این افراد نیز با استفاده از کابینت ام دی اف و انتخاب روکش‎‌های مناسبی چون هایگلاس می‌توانند فضای مد نظر خود را ایجاد نموده و از آن لذت ببرند. در سبک مدرن بر خلاف کابینت‎‌های اشرافی و یا کلاسیک دیگر شاهد دستگیره‌‎های پر زرق و برق نبوده و گاهاً هیچگونه دستگیره‎‌ای بر روی کابینت مشاهده نمی‌شود.

سبک نئوکلاسیک؛ یکی دیگر سبک‌‎های پرطرفدار در بین کابینت‎‌های ام دی اف سبک نئوکلاسیک می‌‎باشد. در این سبک طراحان با تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن به ایجاد کابینت‎‌هایی بسیار شیک پرداخته و فضایی نه بسیار ساده  ونه بسیار پر زرق وبرق را ایجاد می‎‌نمایند.

مزایای کابینت‎‌های ام دی اف

بعد از آشنایی با سبک‌‎های متفاوت کابینت ام دی اف بهتر است برای اطمینان بیشتر و تصمیم‌‎گیری قاطعانه با مزایای متعدد این کابینت‌‎ها آشنایی بیشتری پیدا کرده و تردیدها را کنار بزنید.

قابلیت ابزار خوری مناسب؛ یکی از دلایلی که منجر به ایجاد طراحی‌‎های متفاوت از کابینت‎‌های ام دی اف می‌شود، ابزارخوری مناسب این کابینت‎‌ها می‌‎باشد. در حقیقت به دلیل نرم بودن الیاف ورق‎‌های ام دی اف به راحتی ابزار زده خواهند شد.

زیبایی فوق العاده؛ ازعمده دلایل پر طرفدار بودن کابینت‎‌های ام دی اف زیبایی این کابینت‎ و سطح صاف و صیقلی آن‎‌ها می‎‌باشد که کمک می‌کند تا کابینت جلوه‎‌ی مناسبی را در منازل مختلف ایجاد نماید.

قیمت مناسب؛ این کابینت‎‌ها بسته به نوع روکش انتخابی می‌توانند از قیمت‎‌های متفاوتی برخوردار باشند. بنابراین کلیه‎‌ی افراد با بودجه‌‎های متفاوت می‌توانند به خرید این کابینت‌‎ها اقدام نمایند و نگرانی از بابت قیمت بسیار بالای آن نداشته باشند.

دوام مناسب؛ با وجود قیمت مناسب کابینت ام دی اف این کابینت‎‌ها به دلیل کیفیت مناسب خود از دوام خوبی برخوردار هستند. در صورت مراقبت و توجه بیشتر می‌توانند تا سال‎‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

نظافت آسان؛ به دلیل سطح صاف روکش‌‎ها خصوصاً روکش‎‌های مصنوعی تمیزکاری این کابینت‌‎ها کار بسیار راحتی بوده و با یک پارچه‌‎ی نرم گرد و غبار و آلودگی از روی آن پاک می‌شود. فقط باید توجه کرد که از قرار گرفتن این کابینت‌‎ها در معرض آب به صورت مداوم جلوگیری نمایید.

کابینت چوب

رنگ کابینت‎‌های ام دی اف

این کابینت‎‌ها بسته به نوع روکش انتخابی می‌توانند از رنگ‎‌های متفاوتی برخوردار باشند. در واقع افراد بسته به نوع روکش مورد نظر خود گستره‎‌ی رنگی مخصوصی در اختیارشان قرار می‌گیرد که این گستره معمولاً در هنگام انتخاب روکش‎‌های طبیعی محدودتر خواهد بود. از جمله این رنگ‌‎ها می‌توان به خاکستری، قهوه‎‌ای، سفید، آبی، فندقی و نسکافه‎‌ای اشاره نمود.

رنگ نسکافه‎‌ای؛ از جمله رنگ‎‌های پرطرفدار در بین کابینت‎‌ها رنگ نسکافه‎‌ای بوده که برای فضاهای مختلف با متراژ متفاوت بسیار مناسب خواهد بود.

رنگ سفید؛ رنگ سفید و خنثی برای فضای آشپزخانه بسیار مناسب بوده و به جلوه‎‌ی بیشتر آن کمک وافری خواهد کرد. استفاده از این رنگ کابینت در سبک مدرن و کلاسیک می‌تواند بسیار مؤثر بوده و فضای آشپزخانه را نورانی‌‎تر کند.

رنگ قهوه‎‌ای؛ رنگ‌‎های قهوه‎‌ای کابینت ام دی اف خصوصاً برای افرادی که تمایل به استفاده از سبک کلاسیک دارند بسیار مناسب خواهد بود. رنگ قهوه‎‌ای با تناژهای بسیار متفاوتی در تولیدی کابینت‎‌ها وجود دارند که افراد متفاوت متناسب با وسایل خود می‌توانند آن‎‌ها را انتخاب نمایند.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • آرمیتا ارسالی در

    سلام من کابینت هامو از شرکت نوین کابین گرفتم و خیلی راضیم کیفیت کابینت ها هنوزم مثل روز اولشه .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها