|
کدخبر: 209804

بله واقعیت دارد تنها در ۸ دقیقه گوشی شما شارژ خواهد شد!

سال ۲۰۲۱ به سالی تبدیل گشت که نسل جدید گوشی‌های پرچم دار شیائومی با نام سری شیائومی می‌۱۱ انقلابی از تغییرات در گوشی‌های هوشمند را رقم زدند.

فناوری بله واقعیت دارد تنها در ۸ دقیقه گوشی شما شارژ خواهد شد!

پیش از این تسک میران نمایندگی شیائومی، اخباری در ارتباط با تأمین انرژی گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی دیگر با هایپر شارژ شیائومی (Xiaomi Hyper Charger) منتشر کرده بود. آن گونه که در این خبر مشخص شد شرکت چینی شیائومی با طراحی گوشی‌های جدید خود قصد ایجاد سبک جدیدی از شارژ باتری تلفن‌های همراه را داشت و با تولید شارژر ۶۷ وات می‌(Xiaomi Mi Charger ۶۷W) نشان داد که می‌توان به این انگیزه جامه عمل پوشاند.

مسیری که شیائومی برای ساخت شارژر۶۷ وات خود طی کرد!

ساخت شارژر می‌۶۷ وات شیائومی آزمونی بود که شیائومی با تعبیه در گوشی شیائومی ۱۱ اولترا

 (Xiaomi ۱۱ Ultra)از آن سربلند بیرون آمد و پس از موفقیت، این نوع شارژر را به صورت جداگانه نیز روانه بازار کرد. لازم به یادآوری است که شیائومی برای رسیدن به فناوری متناسب این نوع شارژ از سال ۲۰۱۹ در تلاش بوده است. در قدم نخست گوشی شیائومی می‌۹ (Xiaomi Mi ۹)را با قابلیت شارژ سریع ۲۷ وات به بازار فرستاد. سپس در سال بعد گوشی می‌۱۰پرو (Xiaomi Mi ۱۰ Pro)با شارژ سریع۵۰ وات را تولید کرد.

شارژر

می ۱۱تی و هایپر شارژ شیائومی

سال ۲۰۲۱ به سالی تبدیل گشت که نسل جدید گوشی‌های پرچم دار شیائومی با نام سری شیائومی می‌۱۱ انقلابی از تغییرات در گوشی‌های هوشمند را رقم زدند. در این دوره است که نوع شارژ سریع به شارژ توربو با قدرت بیشتری تبدیل شدکه نمونه این ویژگی در گوشی می‌۱۱ (Xiaomi Mi ۱۱) با استفاده از توان ۵۵ واتی قابل مشاهده می‌باشد. اما در اقدام بعدی گوشی شیائومی می‌۱۱ اولترا با شارژ توربوی ۶۷ وات به بازار آمد تا پیش زمینه‌ای گردد برای هایپر شارژ شیائومی (Xioami Hyper Charge) با توان ۱۲۰واتی در جدیدترین گوشی به بازار آمده شیائومی: یعنی شیائومی ۱۱ تی پرو(Xaiomi ۱۱T Pro).

گوشی شیاءومی

سرعت شارژ بی‌بدیل

دلیل محبوبیت و شهرت شارژ شیائومی ۱۱تی پرو، انرژی رسانی به باتری ۵۰۰۰mAh از صفر به ۱۰۰ درصد با شارژ سیمی ۱۲۰وات در مدت ۱۷دقیقه می‌باشد. اعلام شده که شیائومی قصد دارد این مدت را با شارژ ۲۰۰وات در گوشی‌های بعدی سری پرچمداران خود، که به زودی به بازار می‌آیند، به ۸ دقیقه کاهش دهد. هرچند پیش از این قرار بر این بود گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو از شارژ سیمی ۲۰۰ وات و شارژ بی‌سیم ۱۲۰ وات برخوردار باشد، اما با عرضه این گوشی تنها با شارژ سیمی۱۲۰ وات باید در انتظار گوشی‌های بعدی شیائومی با شارژ۲۰۰ وات بمانیم.

باطری گوشی

الگوریتم جدید برای کم‌ترین اتلاف

ویژگی مهم هایپرشارژ شیائومی بهره‌مندی از فناوری شارژ موازی است. به این معنا که باتری ۵۰۰۰mAh گوشی ۱۱ تی پرو به دو سلول شارژ ۲۵۰۰mah تبدیل شده تا ولتاژ و آمپر را با میزان مطلوب تطبیق دهد. بنابراین ولتاژ کم شده وآمپر برای غلبه بر محدودیت‌های معمول و استفاده از وات بیشتر افزایش می‌یابد. تک سلولی بودن باتری، در شارژ محدودیت ایجاد می‌نماید. بنابراین شیائومی با تبدیل آن به دو سلول ورودی انرژی را دو برابر ساخته است. یکی از ویژگی‌های هایپر شارژ شیائومی، شارژ موازی پرسرعت است که جریان انرژی را افزایش می‌دهد.

شارژر گوشی

حفظ سرعت حقیقی شارژ

به طور معمول سرعت شارژ در نوع شارژهای معمولی و سریع یا توربو با نزدیک شدن میزان شارژ به ۱۰۰درصد، کاهش می‌یابد. اما فناوری MI-FCدر هایپرشارژ شیائومی جریان انرژی را افزایش می‌دهد تا با نظارت بر ولتاژ ورودی به سلول، زمان حقیقی شارژ بهترین گوشی‌های شیائومی، حفظ شود. که نتیجه آن به این صورت است که شارژ قطره‌ای و آهسته، کاهش می‌یابد.

هایپر شارژ؛ محافظ دستگاه الکتریکی

از دیگر ویژگی‌های این نوع شارژ، بهره بردن شیائومی از فنآوری گرافین بر باتری لیتیوم یون می‌باشد که رسانایی بهتری نسبت به باتری‌های قدیمی و سنتی ایجاد می‌نماید. همچنین هایپر شارژ شیائومی با استفاده از فناوری مایع خنک‌کننده در برابر گرما و تخلیه بالای دمای باتری، از دستگاه محافظت می‌نماید تا اتلاف گرمای کم تر برای شارژ موثرتری ایجاد شود. یکی از محافظت‌های این نوع شارژ، حفاظت از باتری در برابر خاموش شدن زیاد و نیز ورود جریان ولتاژ اضافی با ورودی USB‌های متفرقه به دستگاه می‌باشد.

فناوری

مورد تأیید شرکت‌های فناوری

سیستم هایپر شارژ شیائومی به گونه‌ای طراحی شده که حتی پس از ۸۰۰ مرتبه استفاده تا ۸۰% سلامت خود را حفظ می‌نماید. همچنین داشتن گواهینامه از سوی TÜV Rheinland، مهرتأییدی بر ایمنی این نوع شارژ باتری می‌باشد. امنیت هایپرشارژ شیائومی به میزانی است که شارژ گوشی را در دمای ۱۰ درجه زیر صفر و نیز انرژی دهی به بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی را ممکن ساخته است.

تراشه‌ای مخصوص سرعت بالای شارژ

تسک میران در خبری به نقل از منابع رسمی شیائومی، اعلام کرده بود که شرکت شیائومی با همکاری شرکت NuVolta Technologies نسل جدید شارژ ۱۰۰% گوشی در ۸ دقیقه را با توان ۲۰۰ وات تولید خواهد کرد. تراشه ساخت این شرکت با نام NuVolta NU۲۲۰۵ با پشتیبانی از شارژ سریع دو سلولی می‌تواند تمام ۲۰۰ وات انرژی را به بخش‌های مختلف باتری بفرستد. با ساخت چنین باتری‌ها و قابلیت هایی دیگر نیازی نیست همیشه شارژر باتری گوشی شیائومی یا پاوربانک را همراه داشته باشید؛ چرا که با شارژ کردن دستگاه خود با شارژ ۲۰۰ واتی تنها در ۸ دقیقه و با شارژ ۱۲۰واتی در ۱۷ دقیقه، گوشی خود را پرانرژی دریافت می‌نمائید.

تلفن همراه

 

 

نویسنده: رپورتاژ
  • صادق ارسالی در

    سلام،ببخشید ولی اشغال تر از گوشی شیائومی وجود نداره، همش هنگ میکنه و قفل میشه و از کار میفته.. بعدش میگن باید باهاش بساز ید چون بعضی جاها برنامه اش مشکل دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها