|
کدخبر: 208992

برای خرید گیمبال به چه مواردی باید دقت نمایید؟

گیمبال و رینگ لایت‌ها از جمله مواردی هستند که این روزها بسیار در عکاسی حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فناوری  برای خرید گیمبال به چه مواردی باید دقت نمایید؟

گیمبال و رینگ لایت‌ها از جمله مواردی هستند که این روزها بسیار در عکاسی حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید به کمک رینگ لایت کمبود نور محیط را جبران نمایید و لرزش دست خود را در زمان عکسبرداری یا فیلمبرداری با گیمبال از بین ببرید. البته توجه داشته باشید که این موارد تنها برای دوربین‌های حرفه‌ای ارائه نمی‌شوند و می‌توان نمونه هایی را در بازار مشاهده نمود که برای موبایل بوده و بسیار نیز کاربردی می‌باشند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا در خصوص خرید گیمبال‌ها و نکاتی که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید، صحبت نماییم.

دوربین

نکات مهمی که برای خرید گیمبال باید در نظر داشته باشید:

نکات مهمی که برای خرید گیمبال باید در نظر داشته باشید:

اگر شما نیز جزء افرادی می‌باشید که کیفیت تصاویر و فیلم‌ها برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، اگر شما نیز گاها از لرزش دوربین در زمان عکسبرداری یا فیلم برداری خسته شده اید، لرزشگیر یا گیمبال می‌تواند تمام مشکل شما را حل نماید. گیمبال یا استابلایزر می‌تواند در فعالیت‌های مختلف استفاده شود اما غالبا در تهیه فیلم‌های کوتاه یا فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است نخستین باری باشد که به سراغ خرید این تجهیزات می‌روید لذا نیاز است تا دید کافی در خصوص آن داشته باشید لذا متخصصان و پشتیبان‌های دیدنگار در این مقاله تلاش نموده‌اند تا مهم‌ترین نکات که منجر به یک خرید خوب می‌شوند را لیست کنند.

  • تعداد محورها:

درحال‌حاضر دو نوع گیمبال در بازار وجود دارد. لرزشگیر‌های دو محوره که دارای نرخ پایین تر می‌باشند اما به همان اندازه کیفیت عملکرد آنها نیز کمتر است. اگر دوربین شما سنگین نیست یا موارد سنگین را نیز با خود حمل نمی‌نمایید، این موارد گزینه خوبی هستند. اما در حالات حرفه‌ای تر مخصوصا در زمان تهیه فیلم‌های بلند، گیمبال‌های سه محوره گزینه بهتری هستند زیرا تسلط بیشتر بر روی موبایل یا دوربین خود دارید. طبیعتا این مورد دارای هزینه بیشتری نیز می‌باشد.

  • توجه به نوع باتری:

لرزش گیر هایی که در بازار وجود دارند برای اینکه انرژی مورد نیاز خود را تامین نمایند از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌نمایند. اگر باتری مورد استفاده شما در گیمبال از نوع قلیایی باشد، لازم است تا حتما پس از اتمام تعویض گردد. در این شرایط شما هزینه بسیار زیادی بابت خرید باتری‌های متفاوت پرداخت می‌نمایید. در سوی دیگر باتری‌های لیتیومی قرار دارند که قابلیت شارژ داشته و پس از اتمام شارژ می‌توان مجدد آنها را شارژ کرد. البته متخصصان دیدنگار به این مورد نیز اشاره می‌کنند که کارکرد گیمبال و نوع دستگاه شما نیز در انتخاب باتری مناسب مهم است. به طور مثال در انواع کوادکوپترها چون نیاز به انرژی بیشتری برای حرکت دارند، حتما می‌بایست از باتری‌های شارژی یا لیتیومی استفاده نمود.

گیمبال

توجه به وزن گیمبال:

  • توجه به وزن گیمبال:

دور از ذهن نیست که در خرید لرزشگیر، وزن یکی از فاکتور‌های مهم باشد. اگر این وسیله بسیار سنگین باشد لذا در دراز مدت موجب می‌شود تا دست خسته شده و همین نیز بر میزان لرزش‌ها بیفزاید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که لرزشگیر‌های دو محوره سبک تر بوده و گزینه کارآمد تری هستند.

این مورد را نیز باید در نظر بگیرید که جنس بدنه بر روی وزن تاثیر زیادی دارد. مواردی که از پلاستیک یا مواد سبک تشکیل شده‌اند طبیعتا وزن کمتری دارد اما به همان اندازه نیز کیفیت آنها پایین تر می‌باشد. البته درحال‌حاضر نمونه هایی نیز در بازار وجود دارد که از جنس آلومینیوم بوده و ضمن سبک بودن بسیار مقاوم می‌باشند.

  • مطمئن باشید که گیمبال با دوربین یا موبایل شما سازگار است:

تمام گیمبال هایی که امروزه در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای یک نرم افزار می‌باشند که به دوربین یا موبایل شما از طریق نرم افزار متصل می‌شوند. این هماهنگی تصاویری با کیفیت بالا ثبت می‌نماید اما باید در نظر داشته باشید که نرم افزار فوق لازم است تا با سیستم عامل دستگاه شما همخوانی داشته باشد. اگرمدل گیمبال شما پیشرفته و بروز باشد شما می‌توانید به وسیله دوربین یا هر دستگاهی که به لرزشگیر متصل است، میزان چرخش، تعلیق و زاویه محورها را مشخص نمایید. به عبارت دیگر کنترل نمودن آن بسیار آسان تر می‌باشد.

  • سایر متعلقات:

گاهی یک لرزشگیر حرفه‌ای دارای تجهیزات جانبی می‌باشد که آن را کاربردی تر نموده و البته نرخ تمام شده نهایی را نیز افزایش می‌دهد. مواردی چون قفل کابل ها، لنز، صفحات نگهدارنده، کابل‌های مخصوص نگه داشتن دوربین و... از این موارد هستند.

با مواردی که در بالا عنوان شد، اگر قصد خرید یک گیمبال خوب را دارید، لازم است تا در گام اول نوع دستگاه خود را مشخص نمایید سپس بر اساس بودجه خود بررسی نمایید که کدام گزینه‌ها برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. افرادی که با دوربین‌های حرفه‌ای تر عکس و فیلم تهیه می‌نمایند، نیاز به گیمبال‌های سطح بالاتری دارند که هزینه آنها نیز به مراتب بیشتر است.

عکاسی

مطمئن باشید که گیمبال با دوربین یا موبایل شما سازگار است:

جمع بندی:

 فروشگاه اینترنتی دیدنگار با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه عکاسی و فیلمبرداری امروزه بهترین گیمبال ها، رینگ لایت‌ها و تجهیزات عکاسی را ارائه می‌دهد که به کمک آنها می‌توان عکس‌های فوق العاده عالی ثبت نمود. از سوی دیگر پشتیبان‌های این فروشگاه عالی آماده هستند که در هر زمان از شبانه روز سوالات شما را پاسخ دهند که با دید بهتری اقدام به خرید نمایید. در کنار این مزایا در وب سایت رسمی این فروشگاه شما می‌توانید مقالات علمی و کاربردی را مشاهده نمایید که همه بر اساس سال‌ها تجربه تهیه و تدوین شده است و می‌توانند هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه‌ای گزینه خوبی باشند. البته باید این ویژگی را نیز در نظر داشته باشید که دیدنگار برای اینکه بتواند امکان خرید را برای تمام اقشار فراهم نماید، امکان فروش اقساطی را نیز در وب سایت خود قرار داده است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر