|
کدخبر: 197875

دوربین جدید فوجی‌فیلم به نام GFX۵۰S II به بازار عرضه شد

فوجی‌فیلم از دوربین جدیدی به نام GFX۵۰S II رونمایی کرده که اگرچه قیمت بدنه‌اش ۳۹۹۹ دلار است، اما مقرون به‌صرفه‌ترین دوربین مدیوم فرمت این کمپانی محسوب می‌شود. فوجی‌فیلم دو دوربین X-T۳۰ II و X-T۳ WW را هم معرفی کرده است.

فناوری دوربین جدید فوجی‌فیلم به نام GFX۵۰S II به بازار عرضه شد

این دوربین به سنسور مدیوم فرمت ۵۱.۴ مگاپیکسلی مجهز شده است. این سنسور ۵۵ میلی‌متری نسبت به سنسورهای فول فریم عادی ۳۵ میلی‌متری تا ۱.۷ برابر بزرگتر است. این سنسور در دوربین‌های با قیمت مشابه فوجی‌فیلم GFX۵۰S II مانند سونی A۷R IV، کانن EOS R و پاناسونیک S۱R پیدا می‌شود.

در کنار سنسور بزرگ، دوربین جدید فوجی‌فیلم از لرزشگیر ۵ محوره درون بدنه هم بهره می‌برد که طبق ادعای سازنده‌اش، تا ۶.۵ استاپ تثبیت را ارائه می‌کند.

این دوربین همچنین از قابلیت پیکسل شیفت مولتی-شات هم پشتیبانی می‌کند که سنسور را در میان عکس‌ها حرکت می‌دهد تا با یکدیگر ترکیب شوند و تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی بگیرد.

فوجی‌فیلم GFX۵۰S II از فوکوس خودکار تشخیص چهره و چشم پشتیبانی می‌کند، البته سیستم فوکوس خودکار این دوربین از نوع تشخیص کنتراست و نه تشخیص فاز است. علاوه بر این، ضبط ویدیو هم روی ۱۰۸۰p محدود شده است.

از نظر طراحی این دوربین شباهت زیادی به دوربین GFX۱۰۰S دارد و از بدنه یکسان، نمایشگر ۱.۸ اینچی LCD در بخش بالایی و نمایشگر LCD اصلی ۳.۲ اینچی بهره می‌برد. برای ساخت بدنه آن از آلیاژ منیزیم استفاده شده است.

قیمت دوربین فوجی‌فیلم GFX۵۰S II تنها برای بدنه برابر ۳۹۹۹ دلار است و در صورت سفارش آن با لنز GF ۳۵-۷۰mm F۴.۵-۵.۶ WR به ۴۴۹۹ دلار می‌رسد. بد نیست بدانید قیمت نسخه قبلی این دوربین یعنی GFX۵۰S برابر ۵۴۹۹ دلار است.

فوجی‌فیلم در کنار این محصول، از دوربین X-T۳۰ II هم رونمایی کرده که پیشرفت‌های کمی نسبت به نسل قبلی‌اش دارد. از بهبودهای آن می‌توان به نمایشگر ۱.۶۲ میلیون دات LCD، فوکوس بهتر در شرایط نوری ضعیف و ردیابی سوژه و دو حالت شبیه‌سازی ویدیو با نام‌های Classic Neg و ETERNA Bleach Bypass اشاره کرد.

قیمت فوجی‌فیلم X-T۳۰ II برای بدنه برابر ۸۹۹ دلار است و با لنز XC ۱۵-۴۵mm F-۳.۵-۵.۶ پاور زوم و ۵۵-۱۵ میلی‌متر F۲.۸-۴ به ترتیب به ۹۹۹ و ۱۲۹۹ دلار می‌رسد.

فوجی‌فیلم همچنین از دوربین X-T۳ WW هم رونمایی کرده که نسخه ارزان‌تر X-T۳ است و در جعبه آن شارژر قرار نمی‌گیرد. قیمت بدنه آن برابر ۱۰۹۹ دلار است و با لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متر F۲.۸-۴ به ۱۴۹۹ دلار می‌رسد.

این سه دوربین جدید فوجی‌فیلم ماه آینده میلادی روانه بازار خواهند شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها