|
کدخبر: 192463

اختصاصی گسترش نیوز:

راهنمای خرید دوربین عکاسی + آخرین قیمت ها در بازار

قبل از خرید دوربین باید مطمئن شوید که دلیل خرید آن را می‌دانید. برای این که خرید راحت تری داشته باشید یک راهنمای جامع برای شما در ادامه آورده ایم.

فناوری راهنمای خرید دوربین عکاسی + آخرین قیمت ها در بازار

قبلا بازار دوربین‌ها ساده بود؛ برای حرفه ای‌ها یک دوربین رفلکس تک لنز بزرگ و حجیم بود و برای بقیه انتخاب مناسب مدل جیبی بود اما امروزه دنیا عوض شده و انواع مختلفی از دوربین‌ها در بازار وجود دارد. زمان خرید مدل هایی مانند دوربین‌های نقطه و شوت، دوربین‌های DSLR (دارای آینه)، دوربین‌های پیشرفته نقطه و عکاسی، دوربین‌های زوم، دوربین‌های پل، دوربین‌های بدون آینه و غیره و غیره را مشاهده خواهید کرد.

وقتی گوشی شما دوربین دارد چرا باید دوربین بگیرید؟

بسیاری از دوربین‌ها دارای لنزهای زوم واقعی هستند یا از آنها پشتیبانی می‌کنند که دامنه بسیار بیشتری از بزرگنمایی محاسباتی استفاده شده توسط برخی از دوربین‌های تلفن دو لنز را پوشش می‌دهند. (این زمانی است که آنها اطلاعات دو دوربین مختلف با فاصله کانونی را با هم ترکیب می‌کنند تا عکسی بهتر از آنچه با زوم دیجیتال دریافت می‌کنید را ارائه دهند، اما به خوبی زوم اپتیکال واقعی نیستند.)

دوربین۲

علیرغم همه پیشرفت‌ها در دوربین‌های تلفن، آنها هنوز نمی‌توانند با کیفیت، سرعت یا کنترل یک دوربین اختصاصی خوب مطابقت داشته باشند. بنابراین برای برخی افراد که دوست دارند از یک دوربین جداگانه برای رویدادهای خاص استفاده کنند خرید دوربین لازم است.

لنز قابل تعویض یا ثابت؟

دوربین‌های با لنز قابل تعویض (ILC) از نوع dSLR یا مدل بدون آینه هستند. مزایای ILC نسبت به مدل لنز ثابت این است که برای بهبود کیفیت و عملکرد عکس، همیشه می‌توانید لنز بهتری بخرید. مثلا اگر به زاویه دید وسیع تر یا باریک تری نیاز دارید همیشه می‌توانید لنز دیگری برای پوشش آن تهیه کنید.

دوربین۴

دوربین‌های با لنز ثابت دارای دو رنگ هستند: دوربین‌های بریج (آنهایی که شبیه dSLR هستند و دارای لنزهای واقعا بلند هستند) و کامپکت‌ها (سابقاً نقطه و عکاسی، که بیشتر آنها با گوشی جایگزین شده اند). از مزایای دوربین با لنز ثابت نسبت به ILC می‌تون به کامپکت‌ها بسیار کوچکتر آنها اشاره کرد. بالاخره بسیاری از مردم هرگز لنز دوم نمی‌خرند.

بدون آینه یا dSLR؟

اگر تصمیم دارید ILC بخرید باید بین dSLR و بدون آینه یکی را انتخاب کنید. متأسفانه، بسیاری از مردم این را در ذهن خود دارند که همه dSLR‌ها با کیفیت بالا و سرعت بالا هستند که اینطوری نیست. کیفیت تصویر برای مدل‌های بدون آینه بسیار شبیه به یک دوربین dSLR با سنسور اندازه یکسان و لنز معادل آن است و عملکرد مدل‌های بدون آینه متوسط و بالاتر با سیستم‌های فوکوس خودکار پیچیده و عکاسی پیاپی سریع تقریبا خوبی مدل‌های آینه دار است.

مزایای dSLR

منظره یاب نوری ارزان dSLR معمولاً بهتر از منظره یاب الکترونیکی (EVF) در یک دوربین بدون آینه ارزان قیمت برای عکسبرداری است که در آن EVF ممکن است به سرعت به روز نشود. اگرچه این فاصله در حال کاهش است.

عمر باتری dSLR بهتر از بیشتر دوربین‌های بدون آینه است.

DSLR‌های ارزان قیمت مدل فعلی ارزان تر از دوربین‌های بدون آینه سطح فعلی هستند.

مزایای بدون آینه

اکثر آنها کوچکتر هستند و لنزهای آنها همزمان کوچکتر از dSLR است. لنزهای Micro Four Thirds (Olympus، Panasonic) کوچکتر از لنزهای دوربین‌های APS-C (بقیه) هستند.

فیلمبرداری با یک آینه خوب تجربه بسیار بهتری نسبت به فیلمبرداری با dSLR دارد زیرا مشاهده از طریق LCD و عملکرد فوکوس خودکار آن را آسان تر کرده است.

مدل‌های جدیدتر و متوسط تا گران قیمت بدون آینه دارای تثبیت تصویر (IS) بهتری نسبت به dSLR هستند زیرا آخرین فناوریهای IS به طور هوشمند شیفت سنسور و IS نوری را ترکیب می‌کند، در حالی که در بهترین حالت dSLR از نوری همراه با IS دیجیتال کمتر قدرتمند (اما معمولاً فقط نوری) استفاده می‌کند.

کیفیت عکس

به عنوان یک قاعده کلی سنسور بزرگتر بهتر است. البته سنسور بزرگتر به قیمت دوربین اضافه می‌کند.

دوربین۳

آیا کیفیت و کنترل ویدیو مهم است؟

اگر فقط می‌خواهید فیلم معمولی بگیرید، یک دوربین با فوکوس خودکار می‌خواهید. برای داشتن فیلم‌های بهتر به پشتیبانی ۴K به علاوه ویژگی‌های پیشرفته مانند کدک‌های تمام درون (All-I)، منحنی‌های تنظیمی قابل تنظیم، گزینه‌های فراوان قیمت فریم و کنترل‌های صفحه لمسی نیاز دارید.

کیفیت نور کم

اگر این فاکتور برایتان مهم است، باید حداکثر قابلیت حساسیت ISO بومی را در نظر بگیرید، بزرگترین اندازه سنسور را که می‌توانید خریداری کنید و یک سیستم با تثبیت‌کننده تصویر خوب را انتخاب کنید تا بتوانید از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید.

آیا واقعاً به بزرگنمایی طولانی نیاز دارید؟

دوربین هایی با محدوده بزرگنمایی بزرگ همه پایه‌ها را می‌پوشانند، بنابراین دوربین‌های مسافرتی خوبی ایجاد می‌کنند.

زاویه دید

زاویه فوق عریض (کمتر از ۱۸ میلی متر) برای صحنه‌های بسیار بزرگ که در آن اعوجاج لنز بیشتر از جذابیت آن می‌افزاید، مناسب است.

 زاویه باز (در حدود ۱۸ میلی متر تا ۳۰ میلی متر) برای عکس‌های گروهی، مناظر و عکاسی خیابانی خوب است.

 معمولی (حدود ۳۰ میلی متر تا ۷۰ میلی متر) برای عکس‌های پرتره و عکس خوب است.

 تله فوتو (حدود ۷۰ تا ۳۰۰ میلی متر) برای پرتره و ورزش مناسب است.

 Supertelephoto (بزرگتر از ۳۰۰ میلی متر) برای ورزش، حیات وحش و تعقیب و گریز مفید است.

سرعت

باید مطمئن شوید که سیستم فوکوس خودکار به اندازه کافی سریع و دقیق است تا نوع صحنه‌های مورد نظر شما را ثبت کند. سرعت شاتر سریع (معمولاً بیشتر از ۱/۵۰۰ ثانیه) لازم است تا بتوانید عملکرد مورد نظر خود را ثبت کرده و همچنان نوردهی صحیح را حفظ کنید.

دوربین

حالا با تمام این نکات با توجه به نیازتان کدام نوع آینه برای شما بهتر است؟

پاسخ به این بستگی دارد که از دوربین خود چه می‌خواهید. به نوعی، تقریباً همه دوربین‌های موجود در بازار درحال‌حاضر به اندازه کافی مناسب هستند که عکس‌های نسبتا خوبی با آنها بتوانید بگیرید. اگر هدف شما فقط گرفتن عکس‌های خوب در ظهر آفتابی است، می‌توانید هر دوربینی را انتخاب کنید و نتایج دلخواه را به‌دست آورید. اما با افزودن کلماتی مانند عکاسی در نور کم یا عکاسی از طبیعت وحشی یا عکاسی در سفر کمی مشکل می‌شود.

دوربین عکاسی برای کار‌های معمولی و روزانه

برای عکاسی عادی یک دوربین نقطه‌ای یا فشرده بدون آینه بخرید. درست است که دوربین‌های DSLR بسیار قدرتمند هستند اما شما نیازی به آن ندارید و دوربین نقطه‌ای یا بدون آینه بیشتر به کارتان خواهد آمد زیرا حمل و نحوه استفاده از آن راحت تر است. فقط آن را در حالت خودکار نگه دارید و عکس بگیرید. همچنین نیازی به تغییر لنزها یا کمانچه با حالت‌های اندازه گیری نیست.

دوربین-روزمره

بودجه خود را تعیین کنید و سپس دوربینی را انتخاب کنید که دارای روشن‌ترین لنز (کمترین مقدار دیافراگم F) و بزرگترین سنسور تصویر باشد. برای شما مگاپیکسل و بزرگنمایی مهم نیست ویژگی‌های مهم و قابل توجهی نیستند.

برای عکس گرفتن در سفر

برای عکاسی در سفر دوربین‌های بدون آینه وقتی با دو لنز جفت می‌شوند فوق العاده هستند. یکی از این لنزها می‌تواند یک لنز عمومی باشد، احتمالاً لنزی که همراه دوربین شما ارائه شده است، و دیگری می‌تواند یک لنز بزرگنمایی متوسط برای مواردی باشد که شما ممکن است به مناطق باز مانند ساحل یا دره‌های بزرگ بروید. همین لنز همچنین می‌تواند در باغ وحش و غیره هم بدرد بخورد.

دوربین-مسافرت

اما اگر این نوع دوربین دو لنزه برای شما گران است به دنبال بهترین دوربین عکاسی نقطه‌ای باشید که می‌توانید در بودجه خود تهیه کنید. فقط در صورتی که مایل به تحمل حجم بزرگ و پیچیدگی شدید هستید، از دوربین DSLR خریداری کنید اما در حالت ایده آل از استفاده از آن در سفرها اجتناب کنید.

همچنین، نگاهی به دوربین‌های بدون آینه با لنزهای ثابت و فاصله کانونی ثابت (بدون زوم) بیندازید. اینها کمی گران هستند اما لنزهای ثابت معمولاً از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از این رو این دوربین‌ها را برای عکاسی خیابانی و گاه به گاه حتی در شب عالی می‌کنند.

عکاسی‌های کم نور

اگر می‌خواهید دوربینی در برای عکاسی در شب بگیرید که با کیفیت باشد، یا باید یک دوربین بدون آینه بخرید یا یک مدل DSLR تهیه کنید و آن را با یک لنز تیز (F۱.۸) جفت کنید. اگر هدف شما عکاسی سریع در طول یک مهمانی یا جشن تولد باشد، دوربین‌های حجیم خوب به نظر نمی‌رسند. بنابراین یکی دیگر از گزینه‌های بهتر، دوربین کامپکت با سنسور تصویر حداقل ۱ اینچی و لنز تیز (F۲ یا پایین تر) است.

دوربین-کم-نور

اگر می‌خواهید از حیات وحش یا ورزش عکس بگیرید

در اینجا هیچ رقیبی برای دوربین DSLR وجود ندارد. اینها تنها دوربین هایی هستند که برای این نوع عکاسی مناسبند زیرا فقط آنها نوع سیستم فوکوس و کنترل‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهند. دوربین DSLR را با یک لنز بزرگنمایی، چیزی با حداقل ۳۰۰ میلی متر جفت کنید و به عکاسی بروید و از کیفیت لذت ببرید.

دوربین-وحش

اگر حتما اصرار دارید که دوربینتان مدل حرفه‌ای نباشد انتخاب دوم دوربین‌های بدون آینه هستند اما آنها اصلا آن کیفیت مورد نظر را ندارند. در زمان خرید کلا به دوربین‌های فوق بزرگ فکر نکنید که بدرد نمی‌خورند

یک دوربین برای انجام همه کارها

برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید دوربین DSLR بخرید. اگرچه این بدان معناست که شما مجبور خواهید بود برای خرید لنزها هزینه کنید، و آنها بسیار گران هستند. دوربین‌های DSLR، همانطور که قبلاً ذکر شد، حجیم هستند و نیاز به منحنی یادگیری دارند. اگر عکاسی از حیات وحش را از معادله خارج کنید، دوربین هایی مانند Sony RX۱۰۰ IV یا دوربین بدون آینه با لنز تیز F۱.۸ یا F۲.۸ به خوبی دوربین‌های همه منظوره عمل می‌کنند.

دوربین۶

پرفروش‌ترین دوربین‌ها

۱.دوربین دیجیتال کانن مدل EOS ۲۰۰۰D به همراه لنز ۱۸-۵۵ میلی متر DC III

۱

قیمت: ۱۰،۱۵۰،۰۰۰ تومان

محدوده دقت حسگر: ۲۰.۰ مگاپیکسل و بیشتر

رزولوشن فیلم: Full HD

محدوده زوم: تا ۳ برابر بزرگنمایی

۲.دوربین دیجیتال کانن مدل SX۶۲۰ HS

۲

قیمت: ۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان

رزولوشن فیلم: Full HD

سایز صفحه نمایش: ۳

۳.دوربین دیجیتال نیکون مدل Coolpix P۹۵۰

۳

قیمت: ۲۰،۵۰۰،۰۰۰ تومان

محدوده دقت حسگر: ۱۵.۰ تا ۲۰.۰ مگاپیکسل

رزولوشن فیلم: ۴K

محدوده زوم: ۵۰ برابر بزرگنمایی و بیشتر

۴.دوربین دیجیتال سونی مدل WX۵۰۰

۴

قیمت: ۷،۵۰۰،۰۰۰ تومان

رزولوشن فیلم: Full HD

قابلیت هوشمند: خیر

سایز صفحه نمایش: ۳

۵.دوربین دیجیتال بدون آینه کانن مدل EOS M۵۰ به همراه لنز ۱۵-۴۵ میلی متر

۵

قیمت: ۱۴،۶۵۰،۰۰۰ تومان

محدوده دقت حسگر: ۲۰.۰ مگاپیکسل و بیشتر

رزولوشن فیلم: ۴K

قابلیت هوشمند: خیر

۶.دوربین دیجیتال نیکون مدل D۷۵۰۰ به همراه لنز ۱۸-۱۴۰ میلی متر VR AF-S DX

۶

قیمت: ۲۹،۲۰۰،۰۰۰ تومان

محدوده دقت حسگر: ۲۰.۰ مگاپیکسل و بیشتر

رزولوشن فیلم: ۴K

محدوده زوم: ۶ تا ۱۰ برابر بزرگنمایی

۷.دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero ۹ Black

۷

قیمت: ۱۱،۳۳۰،۰۰۰ تومان

محدوده دقت حسگر: ۱۲ مگاپیکسل و بیشتر

رزولوشن فیلم: ۵K

محدوده زوم: تا ۱۰ برابر بزرگنمایی

۸. دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini ۹

۸

قیمت: ۱،۵۹۰،۰۰۰ تومان

رزولوشن فیلم: فاقد قابلیت فیلمبرداری

قابلیت هوشمند: خیر

چاپ سریع: بله

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها