|
کدخبر: 194561

هر آنچه درباره مک مینی ۲۰۲۱ باید بدانید

به‌گفته مارک گِرمن، نسل بعدی مک مینی از تراشه قدرتمند M۱X و طراحی کاملا جدید برخوردار و ظاهرا میزبان درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتری درمقایسه‌با نسخه کنونی است.

فناوری هر آنچه درباره مک مینی ۲۰۲۱ باید بدانید

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید مدتی است که کانون توجهات در بخش کامپیوترهای اپل به نسل بعدی مک‌بوک پرو معطوف شده است و گمان می‌رود اهالی کوپرتینو با برگزاری رویدادی در سپتامبر (شهریور تا مهر) نوت‌بوک‌هایشان را با طراحی جدید و پردازنده M۱X و درگاه‌های متنوع رونمایی کنند. با‌گذار از مک‌بوک پرو، گفته می‌شود اپل در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی نسل جدید مک مینی است که ظاهرا آن نیز بعد از سال‌های متمادی طراحی‌اش دستخوش تغییر خواهد شد.

مارک گِرمن، تحلیلگر نام‌آشنای بلومبرگ، در آخرین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا می‌کند که نسل بعدی مک مینی به‌زودی از راه خواهد رسید. وی می‌گوید مک مینی جدید به تراشه قدرتمند M۱X مجهز خواهد شد و با حذف کامل مدل اینتلی، ‌گذار خانواده مک مینی به تراشه‌های سفارشی مبتنی‌بر آرم را تکمیل خواهد کرد. او معتقد است استفاده از مک مینی در مراکز سرور و برای برخی وظایف مانند ویرایش ویدئو و توسعه نرم‌افزار باعث شده است اپل همچنان نسخه اینتل را درکنار نسخه‌های M۱ بفروشد. بااین‌حال، احتمالا نسخه اینتلی فقط تا چند ماه دیگر دردسترس خواهد بود.

طبق گزارش‌های قبلی، مک مینی جدید از شاسی بازطراحی‌شده و پردازنده M۱X بهره‌مند است. ازآنجاکه این همان تراشه‌ای است که انتظار داریم در طراحی مجدد مک‌بوک پرو شاهدش باشیم، ممکن است مک مینی جدید نیز در رویداد سپتامبر معرفی شود. مک مینی مذکور از شاسی خارجی بازطراحی‌شده با فریم آلومینیومی و سطح بازتابنده مانند پلکسی‌گلاس برخوردار خواهد بود.

طراحی مفهومی مک مینی ۲۰۲۱

گفتنی است مک مینی کنونی به‌دلیل محدودیت‌های موجود در طراحی نسل اول تراشه‌های اپل سیلیکون، از تعداد درگاه ورودی و خروجی کمتری پشتیبانی می‌کند؛ اما اکنون تراشه M۱X به اپل امکان می‌دهد تا باردیگر مجموعه کاملی از درگاه‌ها شامل چهار پورت USB-۴ مبتنی‌بر تاندربولت ۳، دو درگاه USB-A، درگاه HDMI و اترنت را ارائه دهد.

ظاهرا مک مینی ۲۰۲۱ از همان رابط اتصال مغناطیسی استفاده خواهد کرد که اپل نخستین‌بار در آی‌مک ۲۴ اینچی رونمایی کرد. افزون‌براین، ضخامت دستگاه بسیار کمتر و مانند سایر محصولات اپل به زبان طراحی با لبه‌های تخت مزین شده است. سطح شیشه‌ای ممکن است بدین‌معنی باشد که کوپرتینویی‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های دو رنگ را برای مک مینی مشابه مجموعه رنگ‌های آی‌مک ارائه دهد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها