|
کدخبر: 192409

اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت جدید هارد در بازار + راهنمای خرید

در حالی که ذخیره‌سازی روی خود سیستمتان راحت است اما برای همیشه در دسترس شما نخواهد بود.

فناوری قیمت جدید هارد در بازار + راهنمای خرید

برای اطمینان از اینکه همه اطلاعات حیاتی شما امن و مطمئن هستند، مهم نیست که چه اتفاقی برای کامپیوتر یا اتصال اینترنت شما می‌افتد همه چیز را به یک درایو خارجی ارسال کنید و از حافظه سیستمتان به عنوان منبع ثانویه استفاده کنید.

برای اطلاع از نحوه انتخاب یک درایو خارجی به خواندن مطلب ادامه دهید.

ظرفیت حافظه

مسلماً مهم‌ترین مشخصه‌ای که هنگام خرید درایو خارجی باید در نظر بگیرید فضای ذخیره‌سازی است. خرید یک دستگاه پرسرعت با رمزگذاری و دسترسی از راه دور خوب نیست اگر اطلاعات شما را ذخیره نکند. اینکه چه مقدار بهتر است به شما و مقداری که لازم دارید بستگی دارد.

اگر می‌خواهید دستگاهی مناسب برای انتقال اسناد، عکس‌ها یا سایر رسانه‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر داشته باشید یا فقط می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی لپ تاپ یا رایانه خود را افزایش دهید یک درایو فلش میان رده ایده آل است.

اگر به ذخیره‌سازی بیشتر یا نگهداری طولانی مدت فایل‌ها نیاز دارید یک درایو ۱ ترابایتی باید بیشترین نیازها را برای آینده برآورده کند. با این وجود اگر تصور می‌کنید که می‌خواهید صدها فیلم را ذخیره کنید یا فقط هرگز نمی‌خواهید فضای شما تمام شود امروزه درایوهایی وجود دارد که چندین ترابایت فضا را ارائه می‌دهند.

هارد۵

به عنوان مثال، Seagate Backup Plus با ظرفیت ۱ ترابایت تا ۵ ترابایت در دسترس است.

SSD یا HDD

درایوهای خارجی در دو نوع HDD و SSD ارائه می‌شوند. آنها در اصل دو روش مختلف برای ذخیره و دسترسی به داده‌ها هستند.

هارد دیسک‌ها از دیسک‌های مغناطیسی چرخان برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کنند. SSD‌ها از ترانزیستورهای کوچک دروازه‌ای در سلول‌ها استفاده می‌کنند که می‌توانند بر اساس پالس‌های الکتریکی روشن یا خاموش شوند. آنها هیچ قطعه متحرک ندارند از این رو نامگذاری شده است.

هارد-یا-اس-اس-دی

SSD‌ها در بسیاری از موارد به طور قابل توجهی سریعتر از HDD هستند اما می‌توانند بسیار گران شوند. هارد دیسک‌ها ارزان تر هستند اما بزرگتر، کندتر و راحت تر آسیب می‌بینند. برای درایوهای خارجی، معمولاً بهتر است برای زیر ۱ ترابایت SSD را انتخاب کنید ولی اگر بیشتر از ۱ ترابایب نیاز دارید هارد دیسک مقرون به صرفه تر است.

سرعت انتقال

در مورد درایوهای خارجی سرعت انتقال فوق العاده مهم است. دو عامل اصلی در سرعت کارکرد درایو شما نقش دارند: فناوری ذخیره‌سازی اصلی و کانکتوری که از آن استفاده می‌کند.

اگرچه برخی از درایوها سریع تر از بقیه هستند، به طور کلی SSD‌ها می‌توانند داده‌ها را سریع تر از HDD‌ها پردازش کنند. SSD‌های خارجی گران تر از نمونه‌های HDD خود هستند و اغلب ظرفیت ذخیره‌سازی کمتری دارند.

از نظر اتصال بین درایو خارجی و رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه، چندین گزینه استاندارد وجود دارد که باید در نظر بگیرید. امروزه بیشتر درایوها از رابط USB استفاده می‌کنند، اما نسل‌های اخیر تفاوت‌های متمایزی دارند. USB ۲.۰ یک استاندارد قدیمی است و اگر کاری انجام می‌دهید جز اینکه فایل‌های کوچک را به ندرت منتقل می‌کنید، از آن اجتناب کنید. حداکثر سرعت انتقال آن فقط به ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

هارد۲

اتصالات USB فراتر از ۲.۰ می‌تواند تا حدودی گیج‌کننده باشد. ممکن است مشخصات ذکر شده به عنوان USB ۳.۰، USB ۳.۱ Gen۱ یا USB ۳.۲ Gen۱ را مشاهده کنید. هر سه در اصل یکسان هستند و سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند و معمولاً آبی رنگی دارند. در همین حال، USB ۳.۱ Gen۲ و USB ۳.۲ Gen۲ نیز یکسان هستند، رنگ آنها قرمز است و انتقال ۱۰Gbps را ارائه می‌دهند.

برخی از دستگاه های قدیمی از اتصالات جایگزین مانند eSATA و Firewire استفاده می‌کنند، اما به دلیل کم بودن آنها باید از آنها اجتناب کرد.

قابلیت حمل و دوام

اگر به سادگی یک درایو خارجی برای پشتیبان گیری ذخیره شده در خانه خود می‌خواهید، دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) می‌تواند گزینه بهتری باشد. آنها معمولاً به عنوان یک دستگاه سیمی مستقل در شبکه محلی شما قرار می‌گیرند و چندین درایو و حالت ذخیره‌سازی را بسته‌بندی می‌کنند. Promise Technology، QNAP و Synology تنها سه تولید کننده‌ای هستند که در دستگاه‌های NAS تخصص دارند.

اگر می‌خواهید درایو خود را در خارج از خانه نگه دارید، قابلیت حمل ضروری است. باید سبک و کوچک باشد، بنابراین می‌توانید آن را در جیب یا کیف قرار دهید تا بلافاصله و سریع به آن دسترسی پیدا کنید. در حالت ایده آل، شما هاردی را می‌خواهید که به کابل برق خارجی نیز احتیاج ندارد.

هارد۳

اکثر درایوهای خارجی بسیار سنگین هستند و برخی دیگر مانند سامسونگ T۵ بسیار کوچک هستند و ظرفیت ذخیره‌سازی دیجیتالی زیادی را ارائه می‌دهند در حالی که از نظر فیزیکی کوچک هستند. از سوی دیگر، SSD‌ها کمی کوچکتر از نمونه‌های هارد دیسک خود هستند زیرا دیسک‌های مغناطیسی روی هم قرار ندارند.

دلیل دیگر برای در نظر گرفتن SSD نسبت به HDD دوام است. در حالی که درایوهای خارجی امروزی اغلب مجهز به روکش‌های مقاوم هستند تا از آنها در برابر آسیب محافظت کنند، اما این دو فناوری از نظر ظاهری بسیار متفاوت هستند. SSD بدون قطعات متحرک، نسبت به هارد دیسک سنتی در برابر خرابی مقاوم تر است و در نتیجه دوام قابل توجهی دارد.

امنیت

اگر داده‌های ذخیره شده در درایو خارجی شما به هر طریقی حساس هستند، رمزگذاری ایده خوبی است. بسیاری از درایوها با راه‌حل‌های رمزنگاری نرم افزاری سازگار هستند و برای بیشتر افراد مناسب هستند.

برای کسانی که امنیت داده‌های خود را جدی تر می‌گیرند، می‌خواهید یک درایو با رمزگذاری سخت افزاری پیدا کنید. اگر از ایمنی بسیار برخوردار هستید حتی می‌توانید یک سیستم امنیتی فیزیکی مانند ورودی کد پین در درایو قفل Apricorn Aegis را انتخاب کنید.

سازگاری

خارج از جعبه، هارد دیسک‌های خارجی به طور منظم برای یک سیستم عامل خاص فرمت می‌شوند. به عنوان مثال، درایو خارجی فرمت شده برای ویندوز ۱۰ ممکن است در کار با MacOS مشکل داشته باشد و بالعکس. برخی از هارد دیسک‌ها نیز مخصوص لینوکس فرمت شده‌اند.

با این حال، این تنظیم برگشت ناپذیر نیست. می‌توانید یک هارد دیسک را دوباره فرمت کرده یا پارتیشن بندی کنید تا قابلیت‌های متفاوتی داشته باشد. اما اگر می‌خواهید از دردسر جلوگیری کنید، مطمئن شوید که درایو خارجی با سیستم عامل موردنظر سازگار است.

درایو برای گیمینگ

اگر یک درایو خارجی برای بازی یا افزایش فضای ذخیره‌سازی کنسول می‌خواهید، نیازهای شما با کاربر عادی کمی متفاوت است.

هارد۴

در اینجا سرعت SSD بسیار مهم‌تر است، زیرا درایو کندتر می‌تواند زمان انتظار و پاسخگویی به بازی را افزایش دهد. دارندگان Xbox Series X و S می‌توانند از Seagate Expansion Drive برای شبیه‌سازی حافظه داخلی سریع آن استفاده کنند. سایر SSD‌های خارجی را می‌توان برای بازیهای قدیمی Xbox One و Xbox ۳۶۰ استفاده کرد، اما نه بازی‌های Xbox Series S/X.

هارد-گیم

درحال‌حاضر فقط می‌توانید بازی‌های سونی پلی استیشن ۵ را بر روی SSD داخلی آن بازی کنید، اگرچه می‌توانید بازی‌های PS۴ را روی SSD یا هارد دیسک خارجی انجام دهید. آنها در SSD بسیار سریعتر بارگیری می‌شوند، بنابراین در صورت امکان از یک اتصال USB-C سریعتر PS۵ استفاده کنید.

گارانتی

یکی از ویژگی هایی که می‌خواهید به دنبال آن باشید، ضمانت نامه تمدید شده است. اگر کل سیستم شما خراب شود، این شامل شما می‌شود، بنابراین ارزشش را دارد.

ویژگی‌های اضافی

علیرغم اینکه تمام تحقیقات انجام شده در مورد محصول شما را پوشش داده‌ایم و همه گزینه‌ها در سطح پایه برابر به نظر گرفتیم، قبل از خرید باید ویژگی‌های اضافی را در نظر بگیرید.

به انواع کابل هایی که درایو شما را همراهی می‌کنند توجه داشته باشید. برخی از تلفن‌ها و لپ تاپ‌های جدیدتر از اتصالات USB-C یا Thunderbolt ۳ استفاده می‌کنند، اما درایو مورد نظر شما ممکن است دارای کابل USB-A باشد. اگر چنین است، می‌توانید آن درایو را خریداری کنید، اما باید یک کابل یا آداپتور دیگر نیز خریداری کنید که هزینه کلی شما را افزایش می‌دهد.

همچنین باید درایوهای جدیدتری را که دارای ویژگی‌های پیشرفته مانند ظرفیت شارژ کابل USB و قابلیت اتصال به Wi-Fi هستند، بررسی کنید.

بهترین هارد درایو‌های ۲۰۲۱

۱. هارد اکسترنال Buffalo MiniStation Extreme NFC

20211

ظرفیت: ۲TBI

رابط: USB ۳.۰

۲. هارد اکسترنال Western-Digital My Passport Ultra ۴TB

20212

ظرفیت: ۴TBI

رابط: USB ۳.۰

۳. هارد اکسترنال WD My Book Duo ۴TB

20213

ظرفیت: ۴TBI

رابط: USB ۳.۰ x ۲

۴. Seagate Backup Plus Desktop Drive ۵ ترابایت

20214

ظرفیت: ۵TBI

رابط: USB ۳.۰

۵. SSD خارجی مستحکم Sandisk Professional G-Drive

202166

ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت

رابط: USB نوع C

۶. SSD خارجی Adata SD۷۰۰

202177

ظرفیت: ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱TBI

رابط: USB ۳.۰

۷. هارد اکسترنال Western-Digital My Passport Wireless Pro

20217

ظرفیت: ۲TBI

رابط: USB ۳.۰ و Wi-Fi

۸. هارد اکسترنال LaCie Rugged USB-C ۴TB

20218

ظرفیت: ۴TBI

رابط: USB-C

۹. iStorage diskAshur ۲TB هارد اکسترنال

20219

ظرفیت: ۲TBI

رابط: USB ۳.۰

۱۰. هارد اکسترنال Buffalo MiniStation Thunderbolt

202110

ظرفیت: ۱ ترابایت، ۲ ترابایت

رابط: تاندربولت، USB ۳.۰

پرفروش‌ترین HDD‌های بازار

۱.هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت ۲ ترابایت

1

قیمت: ۱،۵۲۵،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۲ ترابایت

نوع اتصال: باسیم

نوع رابط: USB ۲.۰، USB ۳.۰

۲.هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت ۱ ترابایت

2

قیمت: ۱،۰۳۵،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۱ ترابایت

نوع اتصال: باسیم

نوع رابط: USB ۲.۰، USB ۳.۰

۳.هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت ۲ ترابایت

3

قیمت: ۱،۵۸۸،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۲ ترابایت

نوع اتصال: باسیم

نوع رابط: USB ۳.۰

۴.هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYvg۰۰۱۰BBK-WESN ظرفیت ۱ ترابایت

4

قیمت: ۱،۰۱۵،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۱ ترابایت

نوع اتصال: باسیم

نوع رابط: USB ۳.۰

۵.هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD BLUE WD۳۲۰۰AAJS ظرفیت ۳۲۰ گیگابایت

5

قیمت: ۱۶۹،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۳۲۰ گیگابایت

سرعت چرخش: ۷۲۰۰ دور در دقیقه

نوع رابط: SATA ۳.۰

پرفروش‌ترین SSD‌های بازار

۱.اس اس دی‌ای دیتا مدل SU۶۵۰ ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

11

قیمت: ۵۵۰،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۱۲۰ گیگابایت

رابط: SATAIII

۲.اس اس دی اینترنال SATA۳.۰ سیلیکون پاور مدل Ace A۵۵ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

22

قیمت: ۹۳۰،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۲۵۶ گیگابایت

رابط: SATAIII

۳.اس اس دی اینترنال وسترن دیجیتال مدل Green WDS۲۴۰G۲G۰A ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت

33

قیمت: ۹۸۰،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۲۴۰ گیگابایت

رابط: SATAIII

۴.حافظه اس اس دی لکسار مدل NS۱۰۰ ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

44

قیمت: ۴۹۵،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۱۲۸ گیگابایت

رابط: SATAIII

۵.اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل EVO ۸۷۰ ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

55

قیمت: ۲،۲۰۰،۰۰۰تومان

ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت

رابط: SATAIII

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها