|
کدخبر: 167854

راهکارهایی کاربردی برای کاهش اسپم اسکور سایت

اسپم اسکور واژه‌ای آشنا برای طراحان سایت هست و این اصطلاح معیاری است که درصد اسپمی بودن سایت را مشخص می‌کند.

فناوری راهکارهایی کاربردی برای کاهش اسپم اسکور سایت

اسپم اسکور (Spam Score) در حقیقت سامانه‌ای توسعه‌یافته همراه با داده‌های سئو و شرکت نرم‌افزاری Moz است که به دنبال میزان قابل اعتماد بودن وب‌سایت‌ها هست. برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها از عدد ۰ تا ۱۷ استفاده می‌شود. در نتیجه نمره ۰ یعنی قابل اعتمادترین و نمره ۱۷ به معنای بدترین وب‌سایت هست.

بر اساس رتبه‌بندی ذکر شده، وب‌سایت‌هایی با رتبه ۰ تا ۴ به رنگ سبز مشخص می‌شوند که ریسک پایین در آنها است. رتبه‌های ۵ تا ۷ با میزان هشدار متوسط نارنجی هستند و رتبه‌های ۸ به بالا هم به رنگ قرمز به نمایش درمی‌آیند که رنگشان نشان‌دهنده میزان خطر اسپم بودنشان است.

کاربردهای Spam score

به صورت کلی امتیاز اسپم اسکور بیانگر احتمال جریمه شدن توسط گوگل هست. زمانی که امتیاز سایت ما افزایش پیدا می‌کند، باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش آن باشیم. مهم‌ترین کاربرد این امتیاز نشان دادن کیفیت بک لینک‌های یک وب‌سایت است.

راهکارهای تفسیر امتیاز اسپم اسکور سایت‌ها

اگر به دنبال دسترسی به امتیاز اسپم اسکور سایتی هستید، می‌توانید Exstension نرم‌افزار moz را بر روی مرورگر خود نصب کنید. راهکار دوم مراجعه به یخش Link Explorer در سایت moz هست که زیر بخش Link Research گزینه‌ی Spam score موجود هست. فراموش نکنید که این امتیاز به صورت قطع اسپمی بودن سایت را تایید نمی‌کند و برای این کار فاکتورهای زیادی هستند. فاکتورهایی مثل قدرت دامین و کیفیت محتوا را باید بررسی کرد.

چه زمان از اسپم اسکور استفاده می‌کنیم؟

در شرایط موجود کنترل رتبه اسپم مختص وب مسترها و صاحبان کسب‌وکارها نیست؛ بازاریاب‌های دیجیتال، وبلاگ نویسان، تولیدکنندگان آنلاین محتوا و کسب‌وکارهای آنلاین علاقه‌مندان به رسانه نیز پیش از آغاز به همکاری اسپم اسکور وب‌سایت‌هایی را که قصد همکاری با آنها رادارند، موردبررسی قرار می‌دهند.

راه و روش کاهش اسپم اسکور وب‌سایت

بعد از دریافت اسپک اسکور وب‌سایت از Open Site Explorer باید بر روی امتیاز کلیک کنید. بعد از کلیک به صفحه‌ای می‌روید که معیارهای اسپم اسکور را نمایش می‌دهد. معیارهای که اسپم اسکور را افزایش می‌دهند، با فونت برجسته مشخص شده‌اند و سایر معیارها بی‌رنگ هستند. رفع مشکلات اصلی ممکن خیلی هم پیچیده نباشد. در ادامه چند روش کاهش اسپم اسکور را برای شما توضیح می‌دهیم.

امتیازتان را در MozTrust یا MozRank افزایش دهید

برای افزایش امتیاز در این بخش باید لینک‌های ارجاع دهنده به منابع داشته باشیم. وب‌سایت‌های معتبر وب‌سایت‌هایی هستند که سایر منابع قابل‌اطمینان به آنها اشاره می‌کنند و وب‌سایت‌هایی بدون چنین ارجاع‌هایی با سطح اطمینان کمتر هستند. دریافت لینک از این منابع معتبری مشکل شما را بر طرف می‌کند.

تنوع لینک‌های وب‌سایت را زیاد کنید

تعداد لینک‌های ارجاع دهنده به ‌سایت و نوع لینک باید با اندازه آن تناسب داشته باشد. ‌سایتی که لینک‌های متعدد از دو دامنه دریافت می‌کند، به‌آسانی در معرض از دست دادن رتبه قرار می‌گیرد. باید تلاش کنید و لینک‌های معتبر را از منابع متنوع و متعدد دریافت کنید و تنها به وب‌سایت‌هایی معدود و محدود متکی نمانید.

دامنه‌های معتبر خریداری کنید

هنگام خرید دامنه، علاوه بر نام دامنه، انتخاب‌های متعددی برای بخش پسوند دارید. دامنه‌هایی که پسوند، .com و.ir دارند، معتبر هستند و خیلی کم پیش می‌آید فعالیت اسپمی داشته باشند.

تعداد صفحات سایت را افزایش دهید

به صورت معمول سایت‌هایی که به صورت اسپمی فعالیت دارند، تعداد صفحاتشان محدود هست. توصیه می‌کنیم صفحه تماس با ما را فراموش نکنید به این دلیل که سایت‌هایی که اسپم هستند، صفحات درباره ما و تماس با ما ندارند و همین مسئله موجب نگرانی موتور جست‌وجو و مخاطب می‌شود. درج حساب کاربری لینکدین نیز به کاهش اسپم اسکور سایت کمک می‌کند. لینکدین یکی از معتبرترین شبکه‌های اجتماعی است که داشتن حساب کاربری در آن اعتبار شما را افزایش می‌دهد.

محتوای به اندازه تولید کنید

معمولاً خواننده‌ها مطالب بیش از ۱۰۰۰ کلمه را مطالعه نخواهند کرد و مطلب جامع و کامل مخاطب شما را حفظ می‌کند. لینک دهی در مطلب نیز نکته مهمی هست که نباید فراموش کنید.

با گواهینامه SSL اعتبار سایت را افزایش دهید

توصیه می‌کنیم از شرکت هاستینگ خود بخواهید گواهینامه SSL را برای شما فعال کنند. این گواهینامه به بهبود سئو سایت کمک می‌کند و مانع افزایش درصد اسپم اسکور سایت می‌شود.

طبیعی لینک‌سازی کنید

طراحان سایت می‌دانند که خرید بک لینک و رپورتاژ، روش معرفی برند هست اما لینک‌سازی غیرطبیعی منجر به افزایش اسپم اسکور سایت می‌شود. لینک‌سازی برای سایتی که تولید محتوای با کیفیت ندارد، سیگنال بد محسوب می‌شود.

از گوگل تگ منیجر استفاده کنید

استفاده از گوگل تگ منیجر راهکار خوبی هست که رتبه شما را کاهش می‌دهد به این دلیل که تقریباً هیچ یک از سایت‌های اسپمی، از گوگل تگ منیجر استفاده نمی‌کنند.

لوگوی فاآیکون نیازی ضروری

فاآیکون لوگویی هست که در مرورگر به کاربران نشان داده می‌شود و عدم وجود آن یکی از دلایل افزایش اسپم اسکور سایت هست.

نکته پایانی در خصوص اسپم اسکور

در این متن برای شما از کاربردهای Spam score، راهکارهای تفسیر امتیاز اسپم اسکور سایت‌ها، زمان استفاده از اسپم اسکور و راه و روش کاهش اسپم اسکور وب‌سایت گفتیم. اگر شما تجربه یا سؤالی دارید در بخش نظرات برای ما بگویید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها