|
کدخبر: 112947

با این مسیریاب طرح ترافیک را دور بزنید

گسترش روز افزون شهرها به خصوص کلان شهرهایی مثل تهران، مشهد و اصفهان موجب شده تا افراد برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود دچار مشکلات فراوانی از جمله ترافیک های سنگین شهری، انتخاب مسیر برای رسیدن به مقصد، قرار گرفتن در طرح ترافیک و... شوند.

 مسیریابی در شهر تهران حتی برای راننده های تاکسی که به اغلب محله های تهران آشنایی دارند نیز گاهی مشکل زاست. به همین دلیل اپلیکیشن های آنلاین نقشه و مسیریابی طراحی شده اند تا راهنمای کاربران باشند.

یکی از این اپلیکیشن های مسیریابی که قابلیت اجرا بر روی تلفن های همراه اندروید و آیفون را نیز دارد، اپلیکیشن بلد می باشد که توسط شرکت کافه بازار طراحی و منتشر شده است. بلد یکی از ساده ترین مسیریاب ای ایرانی است که علاوه بر مسیریابی امکان مشاهده مراکز مهم شهری را به خوبی پوشش داده و شما می توانید تمامی مراکز خرید، پمپ بنزین ها، بیمارستان ها، داروخانه ها و .... را با جستجو بر روی نقشه پیدا کنید.

در اپلیکیشن بلد وضعیت ترافیک شهری و جاده ای، به صورت لحظه ای قابل مشاهده است و محدوده طرح ترافیک برای کلان شهرها نیز با رنگ آبی مشخص شده است .

عکس۱

ویژگی های منحصر به فرد اپلیکیشن مسیریاب بلد

نمایش شماره پلاک ساختمان ها: در اپلیکیشن بلد شما می توانید شماره پلاک ساختمان ها را هم برای پیدا کردن آدرس مشاهده کنید . این قابلیت مخصوصا برای افرادی که در تاکسی های آنلاین مشغول به فعالیت هستند بسیار کاربردی است. البته در حال حاضر فقط در شهر تهران این قابلیت فعال شده است و این ویژگی به نقشه شهرهای دیگر نیز اضافه خواهد شد.

مشخص کردن محدوده ترافیکی: یکی از مشکلات مسیریاب های خارجی ، مشخص نبودن طرح و محدوده ترافیکی در شهرهای بزرگ بود .هنگام مسیریابی با اپلیکیشن بلد ، محدوده های طرح ترافیک مشخص شده و شما به راحتی می توانید از مسیرهای جایگزین که توسط اپلیکیشن به شما پیشنهاد می شود استفاده نمایید تا بدون وارد شدن به محدوده ترافیکی بتوانید بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را انتخاب کنید.

نقشه کرونا در شهر تهران : در نقشه بلد شما می توانید نقاط پرترافیک شهری را که ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری کرونا دارند را مشاهده کنید. در حال حاضر نقاط شلوغ و پرتردد در شهر تهران شامل مناطقی از جمله میدان فاطمی، ونک، ترمینال های شهری، میدان انقلاب و .... می شود که به دلیل تردد بالا احتمال بیشتری در انتقال ویروس در این مناطق وجود دارد. با مشاهده این مناطق بر روی نقشه می توانید از مسیرهای جایگزین برای رسیدن به مقصد خود استفاده نمایید. همچنین نمایش مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی مربوط به کرونا از جمله بیمارستان های ویژه کرونا، مراکز درمانی و داروخانه های توزیع کننده نسخه کرونا را می توان بر روی اپلیکیشن بلد مشاهده نمود.

آیا امکان استفاده از مسیریاب بلد بدون دسترسی به اینترنت هم وجود دارد؟

با اپلیکیشن بلد می توانید بدون دسترسی به اینترنت هم به نقشه و مسیرها دسترسی داشته باشید. به این ترتیب در مواقعی که امکان استفاده از اینترنت همراه برای شما مقدور نیست، به راحتی میتوان از این ویژگی اپلیکیشن برای مسیریابی و رسیدن به مقصد استفاده نمود. البته باید دقت داشته باشید که در صورت عدم استفاده از اینترنت، امکان مشاهده ترافیک خیابان ها و جاده ها وجود نخواهد داشت.

یک نقشه برای همه ی شهرهای کشور

شاید سال های گذشته را به خاطر داشته باشید که برای مسافرت بین شهرهای دور و نزدیک و پیدا کردن مسیر از نقشه های کاغذی استفاده می شد. با اپلیکیشن های مسیریابی دیگر زمان نقشه های کاغذی گذشته است. شما می توانید با نصب اپلیکیشن بلد نقشه شهرهای مختلف ایران از جمله نقشه تهران، نقشه مشهد، نقشه اصفهان و... در کمترین زمان دسترسی داشته باشید. همچنین بر روی نقشه می توانید نزدیک ترین محلهای پرتردد از جمله پمپ بنزین ها، مکان های دیدنی و تفریحی و ... را مشاهده نمایید.دیگر برای رسیدن به مقصد خود در زمان مسافرت نیازی نیست که از افراد محلی کمک بگیرید بلکه با کمک نقشه آنلاین بلد، به راحتی می توانید مقصد خود را بر روی نقشه بیابید.

عکس۲

سخنگو با زبان فارسی

فارسی بودن زبان بلد باعث شده که دوستی بیشتری بین این مسیریاب آنلاین و بسیاری از کاربران آن شکل بگیرد. فونت چشم‌نواز و حتی سخنگویی که به زبان فارسی حرف می‌زند استفاده از آن را راحت‌تر کرده است. طراحان مسیریاب آنلاین بلد به تنوع زبانی و قومیتی در کشورمان هم بی‌توجه نبوده‌اند. به همین خاطر علاوه بر صدای ترکی، صدای عربی و کردی هم به این اپلیکیشن اضافه شده است تا کاربران دستیار صوتی هم‌زبان خودشان را داشته باشند.

مسیریابی ترکیبی

بلد بخشی از قابلیت‌های خودرو برای رانندگان و بخشی دیگر را برای افرادی طراحی کرده که از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. برتری این مسیریاب آنلاین به دیگر نقشه‌های موجود، قابلیت مسیریابی ترکیبی آن است. یعنی زمانی که افراد مقصد و مبدا خود را مشخص کنند با پیشنهادهای مختلف برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی روبرو می‌شوند که شامل ترکیب استفاده از تاکسی، مترو، اتوبوس و پیاده‌روی کوتاه می‌شود. این قابلیت هنوز در هیچ کدام از نقشه‌های موجود در کشور فعال نشده و به صورت اختصاصی فقط در مسیریاب آنلاین بلد قابل استفاده است. علاوه بر این امکان درخواست تاکسی اینترنتی تپسی هم به صورت مستقیم از روی نقشهٔ بلد فراهم شده تا کاربر با دقت بالاتر مقصد مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس به راحتی درخواست سرویس‌های مکان مورد نظر خود را از تپسی بدهد.

عکس۳

کاربردهای متناسب با نیاز روز

هر روزه ویژگی های جدیدی متناسب با نیازهای روز به اپلیکیشن بلد اضافه می شود.برای مثال همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ و نمایشگاه کتاب در سال ۹۸ جایگاه غرفه های مختلف این نمایشگاه ها برا روی نقشه بلد قابل مشاهده بود تا کاربران بتوانند در کمترین زمان به محل مورد نظر خود برسند. بعد از زلزله ای که در اردیبهشت ماه سال ۹۹ شهر تهران را لرزاند ویژگی دیگری نیز در صفحه اول نقشه بلد به نمایش گذاشته شد که با مراکز امن زلزله را نشان میداد. همچنین با افزایش تقاضا برای فعالیت در بورس  طراحان این نقشه ویژگی ای برای دسترسی سریع‌تر به کارگزاری‌های بورس در بالای نقشه خود اضافه کردند. برای همین باید گفت که این نقشه صرفا نقش یک ربات برای مسیریابی افراد به مقصد را برعهده نداشته بلکه در بحران‌های اجتماعی، مراسم‌های جمعی و فعالیت‌های مشارکتی، مسئولیت مهمی برای آسایش و رفاه کاربران ایفا کرده است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر