|
کدخبر: 310136

مراکز کنکور مدارس را تسخیر کردند!

وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید مدرسه به تسخیر مراکز کنکور در بیاید، البته خوشبختانه امسال با اعمال تأثیر نمرات در کنکور دانش آموزان توانستند تا حدودی از زیر فشار کنکور خارج شوند.

فرهنگ مراکز کنکور مدارس را تسخیر کردند!

رضامراد صحرایی، در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان استان فارس افزود: جهانی را به موازات جهان عادی ایجاد کردند و نامش را دنیای مجازی گذاشتند و جنگ در دنیای مجازی، جنگ مغز است و کسی برنده است که بصیرت دارد و بصیرت، آن است که به آنچه اعتقاد داری بیاندیشید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فضا چه فیزیکی و چه مجازی، معلم سوم انسان است چرا که فضا پر از اطلاعات است.

صحرایی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت کشور باید مدرسه را قوی کنیم؛ بنابراین برای داشتن جامعه‌ای قوی هم باید مدرسه‌ای قوی داشته باشیم؛ اگر سیاست، اقتصاد، فرهنگ و…، قوی می‌خواهیم باید مدرسه‌ای قوی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های مرتبط با امر تربیت هر یک بهترین باشند اما با یکدیگر هماهنگ نباشند، نتیجه مطلوبی نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر همه بخش‌ها نیروی خود را در کنار هم بگذارند و به مدرسه بازگردند، مدرسه‌ای قوی و در آینده ایرانی قوی خواهیم داشت.

صحرایی اضافه کرد: شما دانش‌آموزان به عنوان نسل پیشتاز از آموزش و پرورش کار قوی بخواهید و همواره مطالبه‌گر باشید.

وی عنوان کرد: برای تحول در آینده، شما باید بر مبنای عناصر تحول‌ساز در آینده عمل کنید چراکه تحول ابتدا از ذهن آغاز می‌شود و در ادامه در روش‌ها و عملکردها نمود پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای تقویت و توسعه حافظ‌خوانی و سعدی خوانی در مدارس، کانون ملی ادبیات فارسی به اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، واگذار می‌شود.

صحرایی گفت: شعرهای سعدی در بسیاری از کشورها و در بین ملت‌ها نفوذ کرده و در بین مردم برخی کشورها به صورت فرهنگ درآمده است. هرچند در آنجا اشعار و نوشته‌های این ستارگان ادبیات با زبانی دیگر تکلم می‌شود.

وی ادامه داد: نباید مدرسه به تسخیر مراکز کنکور در بیایند، البته خوشبختانه امسال با اعمال تأثیر نمرات در کنکور دانش آموزان توانستند تا حدودی از زیر فشار کنکور خارج شوند و افرادی از مناطق کم‌برخوردار در دانشگاه‌های مطرح کشور پذیرفته شوند.

صحرایی اظهار کرد: انجام هر تحولی از مدارس امکان‌پذیر است؛ پویش پیشرفت راه اندازی کنید و نشان دهید چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز در قله هستیم و با امید است که پیشرفت حاصل می‌شود، اضافه کرد: در مسیر ترقی، تنها آفتی که ممکن است ما را در رسیدن به قله‌های پیشرفت دچار تردید کند، ناامیدی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۷۲۰۴ هکتار اردوگاه در سطح کشور، ادامه داد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت را تقویت می‌کنیم چرا که دانش آموزان دوست دارند خلاقیت‌های خود را در جمع دوستان انجام بدهند.

وی تصریح کرد: المپیادهای جدید اقتصاد، نانو و غیره در راه هستند و دانش‌آموزان می‌توانند در آن مشارکت کنند. در گذشته باشگاه دانش‌پژوهان جوان تعطیل شده بود که ما آن را احیا کردیم.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها