|
کدخبر: 307929 عطیه فتحی

اختصاصی گسترش نیوز

شهریه کلاس‌های بازیگری نجومی شد/ آموزش توسط افراد مشهور چقدر برایتان آب میخورد؟

اخیراً شهریه کلاس‌های بازیگری بسیار بالا رفته است، آموزشگاه‌های افراد مشهور نیز به علت نامشان شهریه‌های نجومی دارند، در این گزارش هزینه این کلاس‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

فرهنگ شهریه کلاس‌های بازیگری نجومی شد/ آموزش توسط افراد مشهور چقدر برایتان آب میخورد؟

این روزها قیمت کلاس‌های آموزشی در هر حوزه‌ای افزایش‌ یافته است، در گزارش‌های قبلی به قیمت کلاس‌های موسیقی، نقاشی، سفالگری و ... اشاره کردیم، قیمت تمامی آن‌ها به‌قدری زیاد بود که همه افراد توانایی استفاده از این کلاس‌ها را نداشتند، اکثر کلاس‌های هنری، علاوه بر هزینه آموزش باید هزینه هنگفتی را برای لوازم نیز پرداخت کنید، در این گزارش به بررسی کلاس‌های بازیگری پرداختیم که این روزها طرفداران زیادی پیداکرده است.

نکته قابل‌توجه این است که خیلی از این کلاس‌ها برای افراد چهره است که خودشان در این حرفه پخته‌شده‌اند و اکنون به سمت آموزش رفته‌اند، وجود نام این افراد در این آموزشگاه‌ها خودش دلیلی برای گران بودن این دوره‌ها است. در ادامه قیمت این کلاس‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

ما ۳ آموزشگاه مطرح را در این حوزه بررسی کردیم، برای شروع از آموزشگاه سینمایی شروع می‌کنیم که یک دوره ۹ ماهه را ارائه می‌دهد که سه ترم ۳ ماهه است و هزینه هر ترم نیز ۷ میلیون و پانصد هزار تومان است، یعنی شما برای دوره کامل بازیگری باید مبلغی حدود ۲۲ میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کنید، به نظر می‌رسد که این مبلغ به‌هیچ‌عنوان منطقی نیست، ولی وقتی‌که اساتید مطرحی مانند داریوش ارجمند، آرش دادگر، حسن خلیلی فر، و ... در این آموزشگاه حضور داشته باشند می‌بینید که آن‌قدرها هم دور از ذهن نیست.

اکثر آموزشگاه‌های بازیگری در دوره ۹ ماهه ارائه می‌شوند، هرچند که تمامی روزها برای هنرجوها کلاس ارائه نمی‌شود، ولی با تمام این شرایط می‌توان گفت که مانند یک سال تحصیلی است و شهریه آن با شهریه خیلی از مدارس برابری می‌کند و حتی در مقابل برخی از مدارس این رقم به‌هیچ‌عنوان به چشم نمی‌آید.

آموزشگاه بعدی دوره‌های بازیگری را برای سنین کودک و نوجوان ارائه می‌دهد، با وجود اینکه این آموزشگاه برای شخص چهره‌ای نیست اما قیمت‌های آن چندان تفاوتی ندارد، دوره بازیگری در این آموزشگاه نیز ۳ دوره است، مقدماتی، میانی و تکمیلی و شهریه آن‌ها به ترتیب ۵ میلیون تومان، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۷ میلیون تومان است! درهرصورت که اگر قصد داشته باشید فرزند خود را به این کلاس‌ها بفرستید باید حدوداً ۱۸ میلیون تومان پرداخت کنید که مبلغ کمی نیست و البته باید در تمامی این موارد افزایش شهریه را نیز که سالانه ابلاغ می‌شود در نظر گرفت.

آموزشگاه بعدی که به آن پرداخته‌ایم، آموزشگاهی است که مدیریت آن را هومن سیدی بر عهده دارد، در این آموزشگاه نیز اساتید برتری حضور دارند که باعث شده است شهریه دوره‌های آن کمتر از ۲۵ میلیون تومان نباشد.

آموزشگاه‌ها دیگر نیز همین رنج قیمت را داشته‌اند و کمتر از این پیدا نمی‌شود! البته ممکن است که قیمت‌ها در شهرهای دیگر پایین‌تر باشد ولی باید به این موضوع نیز اشاره کرد که آموزشگاه‌های مطرح صرفاً در تهران حضور دارند.

سخن پایانی

در پاسخ به این سؤال که آیا این کلاس‌های بازیگری بر آینده افرادی که در آن شرکت می‌کنند، تأثیرگذار است یا خیر باید گفت که تا حدود زیادی هست، اول‌ از همه اینکه این کلاس‌ها به‌نوعی انتقال تجربه است که توسط افراد کارکشته در این حوزه اتفاق می‌افتد، جدایی از آن به هنرجوها پس از اتمام دوره اجرای یک تئاتر و مدرک می‌دهند که برای ورود به عرصه سینما، تلویزیون،  و صحنه نمایش می‌تواند بسیار به‌دردبخور باشد، اما با تمام این شرایط ورود به این حوزه بسیار سخت است و شما مهارت را باید کمی با چاشنی شانس ترکیب کنید تا بتوانید به‌جایی برسید، نهایتاً این هنر و تجربه است که اجازه باقی ماندن در این عرصه را به شما می‌دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها