|
کدخبر: 304965

بلیط ۷۰۰ هزار تومانی برای بازی مافیا در سینما!+ عکس

بلیط ها با مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و حداقل ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رود تا افراد علاقه‌مند دو ساعت و نیم به تماشا و شرکت در بازی مافیا بنشینند. در حقیقت سالن سینمایی که بلیطش برای هر فیلم نهایتا ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، حالا به طور میانگین از هر فرد برای رئالیتی‌شوی «مافیا» ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند! بدون شک برای سینمادار این اتفاق جزء همان ترفندهایی است که برای روشن نگه داشتن چراغ سینما از آن استفاده می‌کند، اما آیا واقعا این رویدادها اگر ادامه‌دار شود و در سینماهای دیگر نیز سلسله وار رواج پیدا کند، می تواند اتفاق مثبتی ارزیابی شود؟!

فرهنگ بلیط ۷۰۰ هزار تومانی برای بازی مافیا در سینما!+ عکس

وقتی سال گذشته حرف از پخش فوتبال در سینماها به میان آمد، بسیاری از سینماداران و اهالی سینما نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. برخی آن را اتفاقی مثبت ارزیابی کرده و برخی دیگر آن را منفی تلقی کردند؛ به همین دلیل بود که رسانه ها نیز در پی این اظهارنظرها تیترهای متفاوتی زدند. رسانه ای تیتر زد: «سینما جای نمایش فوتبال نیست» و رسانه ای دیگر نیز خبری زد با این تیتر که «چرا باید در سینما فوتبال ببینیم؟»

در همان زمان رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما گفت: سینما جای نمایش فوتبال نیست و با این کار مخالفم چون تداخل صنفی ایجاد می کند. غلامرضا موسوی همچنین گفته بود که این اقدام به اعتبار سینما لطمه می زند و یک کار غیرمنطقی است.

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما و کارشناس فوتبال نیز در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها گفته بود: «سینما جای فیلم دیدن است نه تماشای فوتبال‌».

اما برخی هم در این میان با این کار موافق بودند و معتقد بودند هر کاری که چراغ سینماها را روشن نگه دارد، مفید است.

واقعیت این است که در شرایط کنونی سینماهای کشور، سینماداران سعی می کنند از هر ترفندی برای رونق سالن‌هایشان استفاده کنند. روزی موافق پخش فوتبال از سالن سینما هستند و روزی دیگر به سراغ ترفندهای دیگر می روند تا بتوانند در این شرایط چرخ سینما را بچرخانند.

یکی از این اقداماتی که به تازگی خبر آن منتشر شده، اجرای بازی «مافیا» در سالن یکی از سینماهای تهران است؛ بازی خاصی که برای هر فرد حداقل ۵۰۰ هزار تومان هزینه دربردارد.

بلیط ها با مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و حداقل ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رود تا افراد علاقه‌مند دو ساعت و نیم به تماشا و شرکت در بازی مافیا بنشینند. در حقیقت سالن سینمایی که بلیطش برای هر فیلم نهایتا 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است، حالا به طور میانگین از هر فرد برای رئالیتی‌شوی «مافیا» 600 هزار تومان دریافت می‌کند! بدون شک برای سینمادار این اتفاق جزء همان ترفندهایی است که برای روشن نگه داشتن چراغ سینما از آن استفاده می‌کند، اما آیا واقعا این رویدادها اگر ادامه‌دار شود و در سینماهای دیگر نیز سلسله وار رواج پیدا کند، می تواند اتفاق مثبتی ارزیابی شود؟!

آیا صِرف اینکه کار آورده اقتصادی دارد، می تواند توجیهی باشد برای اینکه سانس های اکران فیلم در ایام آخر هفته آن هم در شب های تابستان را به رئالیتی‌شویی اختصاص دهیم که به اندازه کافی در شبکه نمایش خانگی نمایش داده شده است؟!

اگر این توجیه مناسبی است، باید انتظار داشت تا پس از این کاربری های دیگری به کاربری سالن‌های سینما افزوده شود. کاربری هایی که رفته رفته ممکن است سینما را از جایگاه اصلی و فرهنگی دور و دورتر کند. بدون شک آن زمان دود این اتفاق به چشم اهالی سینما و فرهنگ کشورمان خواهد رفت. همانطور که برای پخش فوتبال بسیاری معتقد بودند که مانند کشورهای دیگر باید در محل های عمومی مانند پارک این فضا برای دوستداران فوتبال فراهم و آماده شود، در رابطه با بازی هایی مثل «مافیا» نیز قطعا همین موضوع صادق است و می‌توان جایی غیر از سینما را در نظر گرفت که محل اکران فیلم‌های حرفه ای است که اتفاقا خیلی از آنها شرایط و بستر اکران مناسبی ندارند و سینما تنها فرصت پیش روی آنهاست.

مافیا-2

منبع: هنر آنلاين

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها