|
کدخبر: 304827

جزئیات جدید از مالیات‌ سلبریتی‌ها

رئیس امور مالیاتی کشور اظهار کرد: برای ۵۰۰ سلبریتی ها و اینفلوئنسرها پرونده تشکیل داده ایم که مالیات آنها ۳۰ میلیارد تومان است.

فرهنگ جزئیات جدید از مالیات‌ سلبریتی‌ها

سید محمد هادی سبحانیان، اظهار کرد: برای ۵۰۰ سلبریتی ها و اینفلوئنسرها پرونده تشکیل داده ایم که مالیات آنها ۳۰ میلیارد تومان است.

 او افزود: برداشت غلطی به وجود آمده که فقط از کارتخوان ها مالیات دریافت می شود در حالیکه اینگونه نیست ما استفاده از هوش مصنوعی واریزی به حساب افراد را بررسی می کنیم، حساب های شخصی مشکوک به تجاری را مورد رصد قرار می دهیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: مودیان، فعالان اقتصادی و اصناف خود و مردم را برای کارت به کارت کردن به زحمت نیاندازند حساب ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی بر اساس اطلاعات اقتصادی مودیان مالیات ستانی عادلانه انجام می دهد، گفت: ویژگی مالیات ستانی سنتی بر اساس چانه زنی است که طبق قانون این نوع اخذ مالیات برچیده می شود و اکنون بر اساس عملکرد اقتصادی است.

سبحانیان ادامه داد: اطلاعات افراد را بر اساس عملکرد آنها طی یک سال مورد بررسی قرار می دهیم؛ گاهی اطلاعات بر اساس رفتار پرخطر خود مودیان است به عنوان مثال فردی حساب تجاری را معرفی کرده اما هنگام خرید و فروش ملک یا خودرو از این حساب استفاده می کند که این امر منجر به کارکرد حساب و مالیات می شود.

وی با اشاره به بانک هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری کرده اند مشمول مالیات می شوند، گفت: بانک مرکزی سهمیه ای پرداخت تسهیلات برای بانک ها تعیین کرده بود که به آن عمل نکرده اند ما برای همه بانک ها برگه تشخیص مالیات صادر کرده ایم‌.
منبع: اعتماد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها