|
کدخبر: 304327 عطیه فتحی

حواشی بازیگران/ محبوب ‌ترین‌های هالیوود کدام‌اند؟

محبوبیت بازیگران زن و مرد همیشه ثابت نیست و تغییر می‌کند. از رابرت داونی جونیور گرفته تا تام هنکس، اگر امروز بازیگران محبوب هالیوود این‌ها هستند ممکن است که سریعاً جایشان را با مابقی بازیگران در چارت عوض کنند؛ اما چه چیزی باعث این تغییر می‌شود؟ حاشیه‌های مربوط به آن‌ها، اعتیاد و طلاق و ... همه و همه می‌تواند اثرگذار باشد.

فرهنگ حواشی بازیگران/ محبوب ‌ترین‌های هالیوود کدام‌اند؟

محبوبیت بازیگران تنها به فیلم‌هایی که در آن بازی می‌کنند بستگی ندارد، بلکه به عواملی مانند شخصیت، فروتنی، ظاهرشان بر روی فرش قرمز، تعامل با طرفداران و... وابسته است. حاشیه بازیگران می‌تواند بر جایگاه آن‌ها در چارت محبوب‌ترین بازیگران اثرگذار باشد،مانند تام‌کروز و یا تاثیری نگذارد و حتی در به دست آوردن محبوبیت بیشتر نیز کمک کند، مثل رابرت داونی جونیور که درگیر جنجال و حاشیه‌های زیاد شد، اما جزو محبوب‌ترین‌ها باقی ماند.

در این گزارش لیستی از مشهورترین و محبوب ترین بازیگران هالیوود آورده شده است. ما در این متن به محبوب‌ترین بازیگران مرد هالیوود اشاره کرده‌ایم، در گزارش‌های بعدی به بازیگران زن نیز می‌پردازیم.

۱. رابرت داونی جونیور

جونیور

شهرت: ۹۵ درصد

محبوبیت: ۷۲ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۲

رابرت داونی جونیور یکی از بازیگران بسیار محبوب هالیوود است که در فیلم‌های پرفروشی مثل مرد آهنی، انتقام جویان، شرلوک هلمز و... کارکرده است. در سال ۱۹۹۰ این بازیگر درگیر حواشی زیادی شد، از اعتیاد به کوکائین بگیرید تا مشکلات قانونی؛ اما این مسائل به‌هیچ‌عنوان نتوانست جلوی پیشرفت و رشد این بازیگر را بگیرد، رابرت توانسته است که قلب هوادارانش را به دست بیاورد و محبوبیت خود را بیش‌ازپیش حفظ کند.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: مرد آهنی، انتقام جویان: پایان بازی، شرلوک هولمز، تند استوایی، دولیتل.

۲. آل‌پاچینو

پاچینو

شهرت: ۹۴ درصد

محبوبیت: ۷۳ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۱

تعداد نامزدی برای اسکار: ۵

حدس این‌که آل‌پاچینو در این لیست قرار بگیرد خیلی ساده است، اسطوره‌ای که خیلی‌ها سینما را با او شناختند، پاچینو از معدود بازیگرانی است که توانسته سه تاج را برای خود به دست آورد: جوایز تونی، امی پرایم تایم و اسکار.

او با بازی در فیلم "پدرخوانده" به‌سرعت در جهان به شهرت رسید، دوره کوتاهی با مواد مخدر درگیر شد ولی هیچ‌وقت به شهرت و اعتبار او آسیب نزد، او دارای سه فرزند است و تاکنون ازدواج‌نکرده است!

۵ فیلم مشهور این بازیگر: پدرخوانده، مرد ایرلندی، صورت زخمی، مخمصه، بوی خوش یک زن.

۳. هیو جکمن

جکمن

شهرت: ۸۹ درصد

محبوبیت: ۶۸ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۱

هیو جکمن با بازی در فیلم مردان ایکس به شهرت دست‌یافت و حالا به یکی از محبوب‌ترین‌ها بدل شده است، او علاوه بر بازیگری به سمت کارهای تولیدی هم رفته است و حالا با همسرش یک کارخانه تولیدی دارد، این زوج بعد از دست دادن جنینشان فرزندی را به سرپرستی قبول کردند.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: ولورین، مردان ایکس، بزرگ‌ترین شومن، لوگان، ددپول.

۴. کیانو ریوز

ریونز

شهرت: ۹۶ درصد

محبوبیت: ۷۷ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۰

شاید در نگاه اول با دیدن تعداد جوایز کیانو ریوز فکر کنید که چگونه ممکن است تا این بازیگر جزو محبوب‌ترین‌ها باشد؟ او در سن ۱۵ سالگی تصمیم گرفت که بازیگر شود و قطعا از بهترین تصمیم‌های او بود. او کارش را با حضور در چند برنامه تلویزیونی آغاز کرد و بعد با  بازی در فیلم "سفر وحشیانه بیل و تد" به شهرت رسید. او به بازیگری اکتفا نکرد و در عرصه موسیقی هم ورود کرد، یک گروه آلترناتیو راک را بنام داگ استار در سال ۱۹۹۱ به دلیل علاقه تازه به موسیقی تشکیل داد.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: جان ویک، ماتریکس، کنسانتین، وکیل مدافع شیطان، سفر وحشیانه بیل و تد.

۵. رابرت پتینسون

پتینسون

شهرت: ۷۵ درصد

محبوبیت: ۴۴ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۰

رابرت پتینسون با بازی در فیلم گرگ‌ومیش، در نقش یک خوناشام بسیار  درخشید و به شهرت زیادی رسید. علاوه بر عرصه بازیگری در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد و در کارنامه خود تعدادی موسیقی متن نیز دارد. او این محبوبیت را بیشتر از فیلم‌های خود مدیون فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش است. اخیرا نیز به علت بازی دریکی از فیلم‌های نولان، به نام تنت، موردتوجه قرار گرفت.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: گرگ‌ومیش، بت من، مرا به یاد داشته باش، فانوس دریایی، تنت.

۶. کریس ایوانز

ایوانز

شهرت: ۷۶ درصد

محبوبیت: ۵۰ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۰

کمتر کسی است که اسم کریس ایوانز را نشنیده باشد، این بازیگر مشهور هالیوودی در سال ۲۰۰۰ کار خود را با نقش‌های مختلف در سریال‌های تلویزیونی شروع کرد. او به خاطر بازی در مجموعه فیلم‌های مارول به شهرت و محبوبیت زیادی دست‌یافت. او اکنون به خاطر فعالیت‌های اخیرش و مخصوصا ورود به عرصه صداپیشگی حسابی در مرکز توجه قرار دارد.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: ثور: دنیای تاریک، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، چاقوکشی، انتقام جویان: پایان بازی.

۷. دوئین جانسون

راک

شهرت: ۹۷ درصد

محبوبیت: ۷۲ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۰

دوئین جانسون یا بهتر است بگوییم همان راک مشهور علاوه بر بازیگر یک ورزشکار حرفه‌ای نیز هست، در کنار این‌ها اسم او را در بین پردرآمدترین بازیگران هالیوود نیز می‌توانیم ببینیم و دلیلش مالکیت او بر یک شرکت تولیدی است.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: سریع و خشن، بلک آدام، جومانجی، گارد ساحلی، وضعیت قرمز.

۸. تام هنکس

هنکس

شهرت: ۹۶ درصد

محبوبیت: ۷۵ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۲

تعداد نامزدی برای اسکار: ۵

تام هنکس یکی از مشهورترین بازیگران جهان است و برای نقش‌های دراماتیک و کمدی‌اش شهرت بسیار زیادی دارد. هنکس به چیزهای خاصی مثل سیاست و برنامه‌های فضایی علاقه دارد، او همیشه کارهای  مردم پسندانه ای می‌کند که باعث بیشتر شدن محبوبیت او شده است، حتی پس از ابتلا به کووید، خون خود را برای تحقیقات بر روی ویروس کرونا اهدا کرده است. تام هنکس در عرصه تهیه‌کنندگی نیز فعالیت‌های زیادی داشته و چندین نامزدی هم برای آن دریافت کرده است.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: فارست گامپ، مردی بنام اتو، ترمینال، نجات سرباز رایان، رمز داوینچی.

۹. جانی دپ

دپ

شهرت: ۹۸ درصد

محبوبیت: ۵۰ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۳

جانی دپ بازیگر، نوازنده و تهیه‌کننده آمریکایی است. هرچند که دپ در چند سال اخیر با اعتیاد و مسائل مربوط به طلاقش از امبر هرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اما مگر می‌شود این بازیگر به‌یادماندنی از قلب مخاطبش بیرون برود؟ او با بازی‌هایی مانند جک اسپارو، ویلی ونکا، ادوارد دست قیچی و ... حسابی محبوب شد و مورد تحسین تماشاگران قرار گرفت.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: در جست‌وجوی ناکجاآباد، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، آلیس در سرزمین عجایب، دشمنان ملت، ادوارد دست قیچی.

۱۰. مورگان فریمن

فریمن

شهرت: ۹۷ درصد

محبوبیت: ۸۳ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۱

تعداد نامزدی برای اسکار: ۵

مورگان فریمن، بازیگر، کارگردان و گوینده آمریکایی است که صدای خاص او باعث شده همیشه در مرکز توجه برای هالیوود بماند؛ بازی‌های عمیق، شکل متفاوت دیالوگ گفتن، طنزهای به‌موقع و ... همه می‌توانند دلایل خوبی برای محبوبیت فریمن به‌حساب بیاید.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: دختر میلیون دلاری، هفت، رانندگی برای خانم دیزی، رستگار در شاوشنگ، به من تکیه کن.

۱۱. زاک افران

افران

شهرت: ۸۴ درصد

محبوبیت: ۵۱ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۰

زاک افران با بازی در سریال "دبیرستان موزیکال"  که محصولی از دیزنی بود به شهرت رسید و تاکنون هم فیلم‌های زیادی بازی کرده است. به‌تازگی، این بازیگر در مورد مبارزه خود با بیماری‌های روانی ازجمله افسردگی و آگورافوبیا صحبت کرده است که طرفدارانش معتقدند او با حرف زدن درباره مشکلاتش ثابت کرده که آدم شجاعی است.

 ۵فیلم مشهور این بازیگر: گارد ساحلی، دوباره ۱۷، همسایه‌ها، بزرگترین شومن، دبیرستان موزیکال.

۱۲. بردلی کوپر

کوپر

شهرت: ۸۸ درصد

محبوبیت: ۶۵ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۹

بردلی کوپر با بازی در فیلم "خماری" در سال ۲۰۰۹ توانست موفقیت‌های خیلی زیادی به دست بیاورد و البته نقدهای زیادی هم گرفت؛ نام کوپر در سال ۲۰۱۵ در فهرست اشخاص تاثیر گذار جهان مجله تایم آمده است.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: خماری، ستاره‌ای متولدشده است، سوخته، تک‌تیرانداز آمریکایی، نامحدود.

۱۳. جکی چان

چان

شهرت: ۹۶ درصد

محبوبیت: ۷۲ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۱

تعداد نامزدی برای اسکار: ۱

جکی چان یکی از معروف‌ترین بازیگرانی است که در ایران نیز شهرتی زبان زد دارد، چان بیشتر برای فیلم‌های اکشن شناخته می‌شود و چون در اکثر فیلم‌هایش بدلکاری را خودش بر عهده داشته آسیب‌های زیادی دیده است. او عاشق فعالیت‌های بشردوستانه است و سفیر یونیسف نیز است.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: ساعت شلوغی، داستان پلیس، بچه کاراته‌کار، استاد دیوانه، ونگارد.

۱۴. ویل اسمیت

اسمیت

شهرت: ۹۸ درصد

محبوبیت: ۵۶ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۱

تعداد نامزدی برای اسکار: ۱

به ویل اسمیت لقب «قدرتمندترین بازیگر هالیوود» را داده‌اند. درست است که اسمیت محبوبیت خیلی زیادی دارد اما به دلیل حواشی‌اش در مراسم اسکار و سیلی زدنش به کریس راک کمی از محبوبیت او کاسته شد.

۵ فیلم مشهور این بازیگر: من افسانه هستم، در جست‌وجوی خوشبختی، شاه ریچارد، علاءالدین، رهاسازی.

۱۵. تام کروز

کرزو

شهرت: ۹۸ درصد

محبوبیت: ۵۷ درصد

تعداد جوایز اسکار: ۰

تعداد نامزدی برای اسکار: ۴

تام کروز در هر ژانری تاکنون بازی کرده است و می‌توان گفت که همه‌کاره است. جذابیت و ظاهر او و همین‌طور بازی حرفه ایش او را به شهرت و محبوبیت بسیار زیادی رساند. او همیشه در رتبه‌های اول قرار داشت، البته مادامی‌که رابطه او با کلیسای ساینتولوژی فاش نشده بود، این موضوع به محبوبیت او لطمه زد، اما کروز توانست آن را دوباره به دست بیاورد، البته نه مثل روز اول!

۵ فیلم مشهور این بازیگر: تاپ گان: ماوریک، جک ریچر، لبه فردا، جری مگوایر، مومیایی.

  • Stella ارسالی در

    لعنتیا... محبوبیت جانی دپ ۵۰درصد چرا بای د باشه😡

  • نادر ارسالی در

    رابرت دنیروی بزرگ پس کجاس؟!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها