|
کدخبر: 303003

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

نبض گیشه در دست قالی کرمان هالیوود / با بهترین نقش آفرینی تام کروز آشنا شوید

اگرچه در سینمای جهان تنها صحبت از ۲ فیلم "اوپنهایمر" و "باربی" است اما یکی از فیلم های تام کروز نیز در حال اکران است البته روند فعلی نشانه بدشانسی این سوپراستار است که اکران فیلمش با دو فیلم گرویک و نولان همزمان شده است، به همین علت این فیلم فروش قابل توجهی نداشت و صحبت خاصی هم از آن در فضای مجازی نشد، اما تام کروز همچنان به عنوان یک سوپر استار در آمریکا نامش بر سر زبان ها است.

فرهنگ نبض گیشه در دست قالی کرمان هالیوود / با بهترین نقش آفرینی تام کروز آشنا شوید

به بهانه اکران فیلم جدید تام کروز یعنی "ماموریت غیر ممکن" مروری بر بهترین نقش های این سوپراستار هالیوودی خواهیم داشت.

طی چهار دهه اخیر، تام کروز خود را به عنوان یکی از با ارزش‌ترین‌های هالیوود معرفی کرده است. در ۶۱ سالگی، کروز هنوز هم در گیشه فیلم های اکشن می‌درخشد.

کروز می‌تواند به خود ببالد که با برخی از بزرگترین کارگردانان صنعت هالیوود، از استنلی کوبریک گرفته تا مایکل مان، کار کرده است. به تعدادی از نقش های این سوپر استار نگاهی می اندازیم.

تاپ-گان

Top Gun (۱۹۸۶)

شما مسلما نمی توانید به نمادین ترین نقش این بازیگر در سینما یعنی شخصیت «ماوریک» فکر نکنید، تام کروز به عنوان یکی از بهترین هوانوردان نیروی دریایی در این فیلم ظاهر شد، میچل باید قبل از اثبات ارزش خود در برخی از نبردهای هوایی واقعی، بر انواع ناملایمات غلبه کند. این فیلم به کارگردانی تونی اسکات، پرفروش‌ ترین فیلم سال ۱۹۸۶ بود. این اولین همکاری کروز با دن سیمپسون بود، همکاری ای که هم برای بازیگر و هم برای تهیه کننده بسیار موفق بود. این گروه شامل کلی مک‌گیلیس، وال کیلمر، آنتونی ادواردز و تام اسکریت بود. «نفس من را قطع کن» که توسط برلین اجرا شد، در مراسم اسکار بهترین آهنگ اورجینال را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید

سقوط تام کروز به ته دره/ آقای سوپراستار ساندویچ شد!

رین-من

Rain Man (۱۹۸۸)

اگر یک کلاهبردار بودید و متوجه میشدید که پدر مولتی‌میلیونر شما مرده و املاک خود را به برادر اوتیسمی‌تان واگذار کرده است، چه می‌کردید؟ اینجا است که داستان چارلی بابیت (کروز) شروع می‌شود که او تلاش می‌کند تا حضانت برادرش، ریموند (داستین هافمن) را به دست آورد تا بتواند پول را بگیرد. این کمدی-درام به کارگردانی بری لوینسون بسیار مورد توجه آکادمی اسکار قرار گرفت و جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. قدرت انتقال احساسات از سوی تام کروز چیزی است که از سوی منتقدین مورد توجه قرار گرفته است.

جری-مگوایر

Jerry Maguire (۱۹۹۶)

جری مگوایر (کروز) مدیر برنامه ورزشی ۳۵ ساله پس از صحبت در مورد عدم صداقت در تجارت مدیریت ورزشی اخراج شد. جری مگوایر مدیر برنامهٔ موفق بازیکنان ورزشی است و همیشه به دنبال یافتن کارها و موکلانی پر سود است تا اینکه نگاه او به شغلش به عنوان یک مدیر برنامه تغییر کند. او با نوشتن گزارشی بیان می‌کند که بهتر است تعداد موکلان یک مدیر برنامه کاهش یابد تا او بتواند رابطه عمیق‌تری با هر یک از آنان برقرار کند. انتشار این گزارش زندگی جری را برای همیشه تغییر می‌دهد .این فیلم ژانر کمدی-درام دارد و به کارگردانی و نویسندگی کامرون کرو، از زندگی مدیر برنامه ورزشی لی استاینبرگ الهام گرفته شده است. جری مگوایر یکی از محبوب ترین آثار کروز توسط طرفداران و منتقدان است. این فیلم نامزدهای زیادی در جوایز اسکار به دست آورد، از جمله نامزد بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای گودینگ جونیور به دست آورد. کروز دومین نامزدی خود را برای عنوان بهترین بازیگر در این فیلم به دست آورد.

ماموریت-غیر-ممکن

Mission Impossible (۱۹۹۶)

نیروهای یک مأموریت باید فهرست غیررسمی پوشش سیا را در پراگ، جمهوری چک بازیابی کنند. قاتلان ناشناس اکثر اعضای تیم را در یک کمین از بین می برند. تام کروز به عنوان تنها بازمانده حمله، زندگی اش در خطر جدی قرار گرفته است. این فیلم یکی از اولین و موفق ترین فرنچایزهای هالیوود است که در حال حاضر شش قسمت دارد و قسمت هفتم آن هم اکنون در حال اکران است. کروز با اجرای بدلکاری فوق العاده خود از هم نسل هایش پیشی گرفت.

کلاترال

Collateral (۲۰۰۴)

در حالی که طرفدارانش عادت داشتند که او را در اکثر دوران حرفه‌ای‌اش در یک فیلد خاص ببینند، اما کروز با ارائه یک بازی فوق‌العاده در نقش قاتل کشنده در فیلم هیجان‌انگیز مایکل مان، همه را شگفت‌زده کرد. داستان از این قرار است که یک قاتل حرفه‌ای برای کشتن عده ای که قصد شکایت و گواهی علیه یک تبهکار در دادگاه را دارند، اجیر می‌شود، او قصد دارد کارش را در یک شب بدون ایجاد اثری از خود به پایان برساند، یک تاکسی ران را با دستمزد بالا در اختیار می‌گیرد بحث های فلسفی این دو مرد بر یکدیگر تأثیر می گذارد و آنها را به کشف جنبه های جدید و پنهان شخصیت خود سوق می دهد. از بازیگران این فیلم می توان به جادا پینکت اسمیت، مارک روفالو، خاویر باردم اشاره کرد. آکادمی اسکار تلاش های کروز را برای این نقش آقرینی نادیده گرفت.

آخرین-سامورایی

The last samurai (۲۰۰۴)

این فیلم از ادوارد زوئیک را میتوان در دسته بهترین فیلم های تاریخ سینما گنجاند، هر چند که از نظر منتقدان سفت و سخت کروز این بازی، بهترین او نبوده است اما از سوی مخاطبان بسیار دیده شد و نقد های مثبت زیادی را نیز به خود اختصاص داد. یکی از دلایل حرفه ای بودن این فیلم این است که تام کروز فرایند رشد خود را و تبدیل شدن به یک سامورایی را به خوبی نشان داده است، او برای این فیلم حدود یک سال آموزش شمشیر زنی دیده است، کروز در این فیلم به خوبی خود را مقابل فرهنگ ژاپن، و به طور اخص مقابل فرهنگ سامورایی قرار داده، آن را حس کرده و توانسته به خوبی به مخاطب منتقل کند.

به نظر شما بهترین نقش های تام کروز در هالیوود کدامند؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها