|
کدخبر: 302374

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

فیلم های ابرقهرمانی از نظر اجتماعی "سمی" هستند!

جان مک تیرنان، فیلمساز آمریکایی است که بیشتر برای فیلم‌های اکشن‌اش، به‌ویژه غارتگر (۱۹۸۷)، جان‌سخت (۱۹۸۸)، و شکار برای اکتبر سرخ (۱۹۹۰) شناخته می‌شود.

فرهنگ فیلم های ابرقهرمانی از نظر اجتماعی "سمی" هستند!

به نقل از ورلد آف ریل، مک تیرنان در جلسه ای برای تجلیل از فیلم شناسی اش، ماه گذشته مهمان افتخاری جشنواره بین المللی فیلم خارق العاده نوشاتل بود. برخی از مصاحبه‌هایی که او انجام داده در حال لو رفتن هستند، در اینجا مصاحبه‌ای وجود دارد که او از ابراز بیزاری خود نسبت به فیلم‌های ابرقهرمانی خودداری نمی‌کند:

من از فیلم های ابرقهرمانی متنفرم و فکر می کنم آنها از نظر اجتماعی "سمی" هستند؛ آنها فقط نقطه اوج یک پدیده عمیق هستند که حدود ۲۵۰ سال بی سابقه بوده اند.

البته، مک تیرنان تنها فیلمسازی نیست که در مقابل ژانر ابرقهرمانی قرار گرفته است، تعداد زیادی از کارگردانان دیگر نیز وجود دارند به در طول زمان نقد هایی به این نوع از فیلمسازی وارد کرده اند، اما در اینجا تعدادی از نام های آشنا هستند که از منتقدین فیلمهای ابر قهرمانی به شمار می آیند:

مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فورد کاپولا، دیوید فینچر، دنیس ویلنوو، بونگ جون هو.

لوکرشیا مارتل، دیوید کراننبرگ، الخاندرو گونزالس ایناریتو، دیوید فینچر، پل ورهوون، تری گیلیام، جیمز کامرون ریدلی اسکات، جیمز گری، جین کمپیون، جیمز مایلد ، مارتین مک دونا، لوک بسون، ویلیام فریدکین، کن لوچ، الیور استون و جان وو نیز از دیگر شخصیت های چهره ای هستند که با مک تیرنان هم نظرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها