|
کدخبر: 301910

اعتصابات هالیوود اینبار به جشنواره لوکارنو رسید!

«ریز احمد» که قرار بود از سوی جشنواره فیلم لوکارنو مورد تجلیل قرار بگیرد، در همبستگی با اعتصاب بازیگران آمریکا در جشنواره شرکت نخواهند کرد و حضور «کیت بلانشت» هم در هاله ای از ابهام قرار داد.

فرهنگ اعتصابات هالیوود اینبار به جشنواره لوکارنو رسید!

به نقل از اسکرین، با این حال این جشنواره سوئیسی اعلام کرده است که اولین نمایش جهانی فیلم کوتاه «دمی» به کارگردانی «یان مونیر دمانگ» با نقش‌آفرینی «ریز احمد» همچنان طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده در مراسم افتتاحیه برای هشت هزار نفر تماشاگر به نمایش در خواهد آمد.

«دمی» یک اثر تجربی است که بر موضوعات مهاجرت و هویت تمرکز دارد و «ایزابل آجانی»، «سهیلا یعقوب»، «ساندور فونتک» و «سوزی بمبا» نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

در همین حال، «استلان اسکارسگارد» که قرار بود جایزه باشگاه پلنگ لوکارنو را دریافت کند نیز در همبستگی با اعتصابات از دریافت این جایزه صرف نظر کرد اما او برای نمایش فیلم جدیدش به نام «چه می‌ماند» به کارگردانی «ران هوانگ» که خارج از رقابت به نمایش درمی‌آید، در لوکارنو حضور خواهد داشت.

  اعتصاب بازیگران آمریکایی بر نمایش فیلم «کمپ تئاتر» ساخته «نیک لیبرمن» در لوکارنو نیز تأثیر خواهد گذاشت. به گفته جشنواره، «لیبرمن» طبق برنامه در جشنواره شرکت خواهد کرد، اما «مولی گوردون» دیگر کارگردان این فیلم و همچنین بازیگران آن «بن پلات» و «نوآ گالوین» در این جشنواره شرکت نخواهند کرد.

جشنواره لوکارنو همچنین اعلام کرد که با تیم فیلم «شیدا» ساخته نورا نیاسری و به تهیه‌کنندگی «کیت بلانشت» که قرار است در اختتامیه به نمایش گذاشته شود در حال گفتگو برای نهایی کردن حضور عوامل فیلم در جشنواره است.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ ۲ تا ۱۲ آگوست (۱۱ تا ۲۱ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود و امسال میزبان نمایش ۲۱۴ فیلم از ۱۱۳ کشور است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها