|
کدخبر: 301758

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

آیا "اوپنهایمر"بهترین فیلم نولان است؟

به گزارش ورلد آف ریل؛ چندی پیش، بیش از ۱۲۰ منتقد به بهترین فیلم های ساخته شده توسط کریستوفر نولان رأی دادند. قصد داریم این لیست را قبل و بعد از اکران فیلم "اوپنهایمر" مقایسه کنیم.

فرهنگ  آیا "اوپنهایمر"بهترین فیلم نولان است؟

بدیهی است فیلمی که بیشترین رای‌ را آورده است بزرگ‌ترین فیلم دوران حرفه‌ای او بوده است؛ هرچند که سلیقه طرفداران این کارگردان بزرگ بسیار متفاوت است. فیلم پرفروش «شوالیه تاریکی» در صدر فهرست قرار گرفت. فیلم «بتمن» با بازی هیث لجر فقید، پس از اکران در سال ۲۰۰۸ صنعت هالیوود را دگرگون کرد و زندگی حرفه‌ای نولان را به شیوه‌هایی که هنوز هم تا به امروز مشاهده می‌شود، تغییر داد.

با نگاهی به ۲۵۰ فیلم برتر IMDB  متوجه می‌شوید که "Interstellar" در سال ۲۰۱۴ دارای امتیاز باور نکردنی ۸.۶  است و این موضوع گسست بین طرفداران نولان و منتقدان را نشان می‌دهد؛ به این علت که این فیلم آنقدر هم به ذائقه منتقدانش خوش نیامد.

طبق نظر سنجی از منتقدان ، "Memento" در رتبه دوم قرار گرفت اما بزرگترین شگفتی این بود که "Prestige"در سال ۲۰۰۶ در رتبه سوم قرار گرفت، این فیلم به وضوح دردهه‌های پس از اکرانش طرفداران زیادی را ایجاد کرده است. "Dunkirk" در رتبه ۴ و "Inception" در رتبه ۵ قرار گرفتند. تمامی این رتبه بندی ها قبل از ورود فیلم "اوپنهایمر" به این لیست بود.

۲ فیلم نولان حتی یک رای هم به دست نیاوردند!

"The Dark Knight Rises" در سال ۲۰۱۲ و "Tenet" در سال ۲۰۲۱.

 البته به "Insomnia" در سال ۲۰۰۲ دو رای به دست آورد. نولان در مورد "Insomnia" صحبت کرده و گفته است که این «دست کم گرفته‌شده‌ترین» کار حرفه‌ای او است. در طول فعالیت تاریخی او به عنوان یک فیلمساز، منتقدان فیلم همیشه سوار قطار نولان نبودند.

پس از اکران "اوپنهایمر" این لیست چه تغییراتی کرد؟

این فیلم تحسین‌شده‌ترین فیلم دوران حرفه‌ای او است و سر و صدای زیادی به پا کرد. به همین دلیل می‌توان آن را در نظرسنجی شرکت داد تا به جایگاه این فیلم در بین آثار نولان پی ببریم.

حاشیه این نظر سنجی چه بود؟

یکی از مخالفان نولان، آرموند وایت تصمیم داشت تا فیلم "Man of Steel" را به عنوان فیلم انتخابی خود بگنجاند اما «فقط به این دلیل که نولان به عنوان تهیه کننده فهرست شده است»!

نتیجه پس از شرکت دادن فیلم "اوپنهایمر"

از منتقدانی که در آن شرکت کردند خواسته شد که تنها یک انتخاب را که به نظر آنها بهترین فیلم نولان است، ارسال کنند. "The Dark Knight" در نهایت در ۲۵٪ از لیست ها نام برده شد.

و در نهایت طبق نظر سنجی که اخیرا از منتقدان گرفته شده است ترتیب فیلم های مورد علاقه انها به شرح زیر است:

۱. (۳۰ رای)The Dark Knight

۲. (۲۳ رای)Memento

۳. (۱۸ رای)Dunkirk

۴. (۱۷ رای)The Prestige

۵. (۱۳ رای)Inception

۶. (۱۳ رای)Oppenheimer

۷. (۵ رای)Interstellar

۸. (۳ رای)Following

۹. (۲ رای)Batman Begins

۱۰. (۲ رای)Insomnia

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها