|
کدخبر: 300936

نولان جیمز باند را میسازد

«کریستوفر نولان» معتقد است: تنها فیلمی که می‌تواند او را بار دیگر برای ورود به ساخت سری فیلم‌های چند قسمتی وسوسه کند، «جیمز باند» است.

فرهنگی و اجتماعی نولان جیمز باند را میسازد

« کریستوفر نولان » یکی از معدود فیلمسازان هالیوودی است که می تواند فیلم‌های استودیویی اورجینال را با بودجه تقریبا نامحدود و آزادی خلاقانه بسازد.

«نولان» از زمانی که سه‌گانه پیشگامانه خود از فیلم‌های بتمن را با «شوالیه تاریکی برمی خیزد» در سال ۲۰۱۲ به پایان رساند، از این آزادی برای ساخت فیلم های مهمی مانند «میان ستاره ای» و «تنت» و حماسه‌های تاریخی از جمله «دانکرک» و فیلم جدید «اوپنهایمر» استفاده کرده است، اما او همیشه بر این واقعیت اذعان کرده که سری فیلم‌های «جیمز باند» می‌تواند او را به سمت فیلمسازی فرانچایز (سری فیلم) بازگرداند.

نولان یک دهه پیش هنگام تبلیغ فیلم‌های «بتمن »، معمولا سری فیلم‌های جاسوسی «جیمز باند » را مورد تحسین قرار می‌داد و حتی به این موضوع اشاره کرد که با «باربارا بروکلی» تهیه‌کننده این سری فیلم درباره ساخت یک فیلم «جیمز باند» ملاقات کرده است اما «دنیل کریگ» هنوز در نقش مامور ۰۰۷ حضور داشت و او تنها در صورتی به کارگردانی یک فیلم علاقه مند است که بتواند نقش اصلی خود را انتخاب کند.

حالا که «دنیل کریگ» دیگر در این نقش ظاهر نمی‌شود و جستجو برای جایگزین او در حال انجام است، آیا «نولان» می‌تواند در مورد پیوستن به سری فیلم‌های «جیمز باند» در مقام کارگردان تجدید نظر کند؟ او با حضور در یک برنامه پادکست، این احتمال را رد نکرد و گفت: «من عاشق این فیلم‌ها هستم. تأثیر آنها بر فیلم شناسی من به طرز شرم آوری آشکار است، بنابراین هیچ تلاشی برای فرار از آن وجود ندارد و ساخت این فیلم‌ها یک امتیاز شگفت انگیز خواهد بود».

«نولان» همچنین اذعان کرد که کارگردانی یک فیلم «جیمز باند» حتمالاً به معنای از دست دادن بخشی از آزادی خلاقانه ای است که او به آن عادت کرده است. او تاکید کرد که تنها در صورتی پروژه ای با این ماهیت را برعهده خواهد گرفت که احساس کند چشم اندازش با انتظارات مدیران مجموعه فیلم مطابقت دارد.

او اضافه کرد: «وقتی شما چنین شخصیتی را قبول می‌کنید، مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را متحمل می‌شوید و باید نگرش درستی نسبت به آن داشته باشید. این باید لحظه مناسبی در زندگی خلاقانه شما باشد که در آن بتوانید آنچه را که می خواهید بیان کنید و با محدودیت‌های مناسب وارد کاری شود. شما هرگز نمی‌خواهید چنین چیزی را به عهده بگیرید و آن را اشتباه انجام دهید.»

«اوپنهایمر» جدیدترین ساخته «کریستوفر نولان» است که به تازگی در سینماهای جهان اکران شده و با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان رو به رو شده است. این فیلم نگاهی جامع به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر»، فیزیکدان نظری آمریکایی و از پیشگامان ساخت بمب اتمی دارد و در آن «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» بازی کرده است. این پروژه با بوجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده و کمپانی یونیورسال نیز پس از قطع همکاری «نولان» با برادران وارنر، پخش این فیلم را برعهده دارد.

فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها