|
کدخبر: 264510 نیما مجدی

رئیس انجمن روابط عمومی ایران در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

اهمیت تعامل صنعت و روابط عمومی در توسعه کشور

رئیس انجمن روابط عمومی ایران از جای خالی روابط عمومی حرفه ای و به روز در صنعت گله کرده و معتقد است فعالان این حوزه باید بیش از همیشه در صنعت فعال بوده و دغدغه های مردم را رفع کنند.

فرهنگ اهمیت تعامل صنعت و روابط عمومی در توسعه کشور

باید قبول کنیم که یک روابط عمومی قوی در دوران بحران با پیاده کردن یک ارتباطات استراتژیک از  چالش‌ها جلوگیری کرده و در برابر همکاران خود فرصت های مناسبی را فراهم و چشم‌انداز سازمان خود را روشن می کند هر تولیدکننده‌ای می‌تواند با کمک روابط عمومی و ایجاد ارتباطات موثر با ذینفعان خود با سوار شدن بر روی موج های اقتصادی آینده روشنی را برای سازمان خود به وجود آورد .روابط عمومی نام تجاری را می سازد و می تواند آن را حفظ کند .

خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران در گفتگو با گسترش نیوز خاطرنشان کرد: « به زودی همایش روابط عمومی و صنعت برگزار می شود که این انجمن، برگزار کننده آن نبوده و من هم اطلاعات چندانی درباره آن ندارم».

وی درباره برگزاری همایش روابط عمومی و صنعت ادامه داد: « درصنعت نیازمند روابط عمومی متبحر و قوی هستیم که متاسفانه مغفول مانده و روابط عمومی ها مناسب فرآیند صنعت فعالیت نمی‌کنند در نتیجه باید چالش های صنعت و ضرورت حضور و فعالیت روابط عمومی ها مورد بررسی قرار گرفته و معرفی شود به عبارتی باید روابط عمومی های بتوانند دغدغه مردم در صنعت را رفع کنند».

خسرو-رفیعی

رفیعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که روابط عمومی ها می توانند در بخش خصوصی صنعت حضور و بروز پررنگ تری داشته باشند ادامه داد: متاسفانه بخش خصوصی با نحوه فعالیت و عملکرد روابط عمومی‌ها آشنا نیستند این در حالی است که تجربه ثابت کرده بخش‌ها و ارگان های خصوصی که دارای روابط عمومی توانمندتری هستند در کسب و کار خود نیز موفق‌ترند».

این عضو ارشد انجمن روابط عمومی در ادامه با اشاره به این که روابط عمومی ها نقش بسیار قابل توجهی در مدیریت بازی می کنند اذعان کرد: « روابط عمومی قوی، نه تنها منجر به خوش نامی سازمان متبوع می شود بلکه تعاملات بین سازمانی، را افزایش می دهد».

وی در ادامه با بیان این که به علت رقابت کمتر فعالیت سازمان ها، دچار انحصار شده است یادآور شد: « اکثر مدیران دولتی اکتسابی بوده نه انتخابی و بعضا شاهد پیامدهای ناخوشایند حاصل از این مسئله هستیم به طور مثال، وقتی تولیدکننده ای برای راه اندازی یک کسب و کار تمامی تلاش خود را می کند اما در نهایت شاهد این هستیم که با شکست مواجه شده بدون این که بداند به کارگیری روابط عمومی قوی، دربحران می توانست عمده مشکلات مرتبط را رفع کند چرا که یکی از مهمترین وظایف سنگین روابط عمومی ها، بررسی مسائل اجتماعی قبل از اجرای نهایی آن است.

انحصار؛ محدودیت در روابط عمومی

رفیعی با بیان این که  روابط عمومی ها باید بتواند مسائل و مسئولیت اجتماعی یک سازمان را از دیدگاه اجتماعی، جامعه‌شناسی و روان شناسی  مورد بررسی قرار دهند از ایجاد انحصار در مملکت انتقاد کرد و یادآور شد: « متاسفانه بخاطر این که سال های سال در مملکت دارای انحصار شده ایم زوایای کار دیده نمی شود به عبارتی،‌ از آنجایی که مسئولان دارای شایستگی لازم نیستند شناختی هم از روابط عمومی ها ندارند این در حالی است که به نظر می رسد، موفقیتی هم حاصل شده اما این موضوع، موقت بوده اما در بلند مدت این گونه به نظر نمی رسد».

 وی با تاکید بر این که،‌ فعالیت روابط عمومی ها ،  در قالب خبر نیست که دارای گزینه سرعت باشند ادامه داد: «فعالیت روابط عمومی‌ها در بلند مدت طی سال های آینده برنامه‌ ریزی می شود ولی وقتی مدیر روابط عمومی در یک سیستمی، یک سال تعیین و مشخص می شود و سپس سال به سال تغییر می کند در این صورت سازمان مورد نظر شکست خورده و راه پیشرفت را بر خود می بندد در نتیجه لازم است در ابتدا، مدیران و مسئولان بخش دولتی و خصوصی با نقش روایط عمومی بیش از پیش آشنا باشند».

این عضو ارشد انجمن روابط عمومی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که باید برنامه های بلند مدت سازمانی برای روابط عمومی تعیین و تبیین شود یادآور شد: « باید مشخص شود، مخاطبین، مراجعه کننده و مشتریان چه کسانی هستند!؟ آیا از نسل جوان یا مسن هستند؟ این موارد، موضوعاتی است که روابط عمومی باید تعیین کند، اما متاسفانه این شرایط دیده نمی شود  و زمانی که این کارخانه ها و تولیدی ها آغاز به فعالیت کرده و شروع به حرکت می کنند با شکست مواجه می شوند».

رفیعی ادامه داد: « کشوری همچون آمریکا سنبل فعالیت های صنعتی است و این یعنی از روابط عمومی بسیار قوی برخوردار بوده است  به عبارتی روابط عمومی این صنایع موفق شده به خوبی به صنعت یک کشور کمک کند و از آنجایی که دارای نقش بسیار مهمی هستند در بالاترین نقطه ی سازمانی قرار می گیرند و تصمیم سازی‌های مناسبی برای تصمیم گیر های خود انجام می دهند».

به گفته وی، اگر تحصیل کرده های رشته های ارتباطات و روابط عمومی‌ها در همایش ها یا فعالیت های روابط عمومی پررنگ تر باشند در این صورت می توان به وضعیت صنعت کشور نیز امیدوار شد».

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها