|
کدخبر: 225093

اختصاصی گسترش نیوز؛

برنامه ویژه دولت برای ایجاد جهش صادراتی

پیمان پاک اظهار داشت: اقداماتی که دولت برای حمایت از صادرات و رفع موانع صادرات انجام داده سرعت خواهد گرفت و ما به جهش صادراتی خواهیم رسید.

صنعت و معدن برنامه ویژه دولت برای ایجاد جهش صادراتی

مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات امروز دوشنبه ۲۲ آذر ماه با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، سورنا ستاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت، حسن زمانی رییس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، غلامرضا شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از مسئولان و صادرکنندگان برتر کشور در محل سالن همایش خلیج فارس نمایشگاه تهران برگزار شد.

رییس سازمان توسعه تجارت در ابتدای این مراسم با بیان اینکه مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات همه ساله برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم وقت کافی برای بیان چالش ها و مشکلات صادرکنندگان و فعالان تجاری کشور وجود نداشت؛ بنابراین طبق برنامه ریزی وزیر صمت در روز ملی صادرات نشستی با حضور فعالان تجاری کشور  و مدیران این حوزه با شخص رییس جمهور برگزار شد.موضوعات و مطالب متعددی در این نشست مطرح شد و خوشبختانه  در این مدت کوتاه گشایش های مختلفی نیز اتفاق افتاده است. سایر چالش ها نیز به ترتیب در حال حل شدن هستند.

پیمان پاک افزود: اقداماتی که دولت برای حمایت از صادرات و رفع موانع صادرات انجام داده سرعت خواهد گرفت و ما به جهش صادراتی خواهیم رسید. شرط رسیدن به این جهش، وجود یک نقشه راه معین است.  ما باید یک نقشه راه دقیق داشته باشیم و تمام زنجیره، از تولید تا صادرات و بازگشت ارز حاصل از صادرات را در این نقشه راه معین کنیم. نباید فراموش کرد که به نتیجه رسیدن این نقشه راه  منوط به هماهنگی کامل در بدنه دولت است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۱ دستگاه در امر صادرات دخیل هستند، گفت: ما سعی می کنیم در سازمان توسعه تجارت پنجره واحد صادرکننده در دولت باشیم. در این راه نقشه راه گلوگاه های جهش صادراتی مشخص شده است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

این خبر تکمیل خواهد شد....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها