|
کدخبر: 182394

واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت نخست

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: تعطیلی مدارس یعنی تعطیلی آینده، بنابراین در تزریق واکسن کرونا، الویت باید فرهنگیان و دانش آموزان باشند.

فرهنگ واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت نخست

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، به تشریح مسائل پیش آمده در صورت عدم بازگشایی مدارس پرداخت و افزود: تعطیلی مدارس یعنی تعطیلی آینده، بنابراین در تزریق واکسن کرونا، الویت باید فرهنگیان و دانش آموزان می باشد تا با تعطیلی پیش از این مدارس روبرو نباشیم.

مسعود ثقفی سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو گفتگو در روز چهارشنبه در خصوص ثبت‌نام مدارس، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان برای بازگشایی مدارس همه اقدامات لازم را انجام دهند و واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان پیش از آغاز بازگشایی مدارس در الویت قرار گیرد.  

وی با تأکید بر اینکه برای تربیت دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس نگران هستیم، افزود: آموزش غیر حضوری برای تربیت دانش‌آموزان قطعا آسیب‌های بسیاری خواهد داشت و لطمه بزرگی به توسعه بدنی، جسمی، محیطی و زیستی دانش‌آموزان وارد می کند.

ثقفی با بیان اینکه اگر بازگشایی مدارس انجام نشود دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش های لازم را دریافت نمی کنند، تصریح کرد: برای مثال؛ اکنون دانش آموزان در بخش اجتماعی در موضوع ارتباط با دیگران با مشکلات بسیاری همراه هستند، همنچنین در بخش سلامت دانش آموزان هم در آینده نزدیک با چالش های بسیاری همراه می شویم؛ اکثر انها در خانه هستند و از لحاظ فیزیکی حرکت خاصی ندارند و این به سلامت آنها آسیب های جدی وارد می کند.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بر ضرورت توجه به ارکان تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ، ﺧﺎﻧﻮاده، رﺳﺎﻧﻪ، ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎن) تأکید کرد و ادامه داد: بحث تربیت دانش آموزان در جامعه بالاتر از بحث آموزش آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

ثقفی در ادامه افزود: مدارس شاهد جز مدارسی هستند که به ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان توجه کرده و تمرکز خود را بر روی این مهم قرار داده‌اند و سه برنامه شامل شناسنامه‌دار کردن مدارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدا و جمع آوری اسناد شهدای فرهنگی و دانش آموزی را در دستور کار خود قرار داده و پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در سطح شهر تهران ۱۰۳ مدرسه شاهد فعالیت دارد که ۱۶۴۹ دانش آموز در آن‌ها در حال تحصیل هستند.

منبع: یکتاپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها