|
کدخبر: 181010

استعفای اعضای شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان + سند

اعضای شورای صنفی مؤسسه دانشگاه فرهنگیان به دلیل عدم توجه مسؤولان این دانشگاه نسبت به اعتراض‌شان درباره کسر ۲۰ درصد از حقوق‌شان، از این سِمت استعفا کردند.

فرهنگ استعفای اعضای شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان + سند

 دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مدت‌هاست که بر کسر از حقوق‌شان گلایه‌مند هستند؛ درصد کسر از حقوق دانشجومعلمان تا چندی پیش ۴۵ درصد بود که با پیگیری دانشجومعلمان از مراجع مختلف، این رقم به ۲۰ درصد رسید.

 

اما دانشجومعلمان گلایه‌مند هستند که این رقم چرا باید در ایامی که دانشجومعلمان به صورت غیرحضوری درس می‌خوانند، کسر شود؛ آنها عنوان می‌کنند که اعضا هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان با در نظر نگرفتن تفاوت‌های بین دانشجویان خوابگاهی و ترددی، دوران کرونا و تعطیلات تابستان و تعطیلات رسمی که هیچ‌گونه خدمات رفاهی و شبانه‌روزی به دانشجویان ارائه نمی‌شود، تصمیم گرفتند که ۲۰ درصد از حقوق دانشجویان در تمامی ایام از همه دانشجویان کسر شود.

به رغم وعده‌های مسؤولان دانشگاه فرهنگیان مبنی بر پیگیری، هنوز این گلایه هیچ پاسخی نداشته است و بر همین اساس، شورای مؤسسه صنفی دانشگاه فرهنگیان استعفای خود را برای اعتراض به تصمیم اخیر هیأت امنا به معاونت دانشجویی این دانشگاه تقدیم کرد.

اعضای شورای صنفی مؤسسه دانشگاه فرهنگیان خطاب به پرویز انصاری راد معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آمده است: دانشجویان گرامی، جنابعالی و همه مسؤولان دانشگاه شاهد بودید که ما اعضای این دوره شورای صنفی مؤسسه دانشگاه فرهنگیان با انگیزه نجات کشتی به گل نشسته دانشگاه فرهنگیان برای پیگیری امور صنفی ـ رفاهی در حوزه‌های مختلف مالی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و... به عنوان نماینده دانشجومعلمان پا به عرصه مطالبه‌گری نهادیم.

در طی این دوره، شورای صنفی این مجموعه تمام قد در کنار مطالبه کسورات، به مسائل حوزه فرهنگی، آموزش، پژوهشی و دیگر مسائل مرتبط با حقوق دانشجویان عزیز پرداخته است.

در بحث کسورات دانشجویی به ارائه راهکار نیز برای آنان پرداختیم اما متأسفانه در این مورد قانون، عدالت و انصاف از سمت مسؤولان مورد نظر قرار نگرفته و به تبع موجب اعتراض شدید دانشجویان واقع گشته است.

پس از جلسات بسیار و نامه‌نگاری‌های فراوان در این مورد متأسفانه هیچ روند مثبتی از سمت مسؤولان مربوطه دیده نشد و روال ادوار گذشته ادامه یافته و با وجود حضور نماینده دانشجویان در جلسه هیأت امنا و ارائه شفاهی و کتبی مطالبات قانونی دانشجویان، متأسفانه همچنان به مطالبات دانشجویی توجهی نشد و این خود دال بر عدم توجه مسؤولان محترم به این مجموعه مطالبه‌گر و هشتاد هزار دانشجومعلم است و این موضوع برای ما اعضای شورای مؤسسه صنفی دانشگاه فرهنگیان امری غیرقابل قبول و مردود است چرا که رسالت ما پیگیری و تحقق مطالبات دانشجویی است.

لذا ضمن محکوم کردن بی‌توجهی آمران به درخواست‌های مطروحه، ما اعضای شورای مؤسسه صنفی دانشگاه فرهنگیان جهت ابراز نارضایتی خود از تصمیمات گرفته شده در جلسه اخیر هیأت امنای دانشگاه بدین وسیله استعفای خود را از ادامه مسؤولیت تقدیم می‌نماییم.

لازم است یکبار دیگر مراتب سپاسگزاری و تشکر از رأی و اعتماد تک‌تک دانشجومعلمان و دبیران شورای صنفی را برخود ارج نهاده و در پایان امیدواریم با اصلاح اندیشه‌ها و روش‌ها روزهای بهتری را برای دانشگاه فرهنگیان شاهد باشیم.

فرهنگیان+سند

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها