|
کدخبر: 179076

فوق العاده ویژه فرهنگیان پرداخت می شود؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در صورت تصویب شورای حقوق و دستمزد و هیات دولت، فوق العاده ویژه معلمان اعمال و به معلمان تعلق خواهد گرفت، گفت: فوق العاده ویژه در سال گذشته به کارکنان درمان و با شرط تأمین منابع توسط دستگاه، پرداخت شد.

فرهنگ فوق العاده ویژه فرهنگیان پرداخت می شود؟

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در تشریح «طرح رتبه بندی معلمان»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد شرایط بهتر برای فرهنگیان در راستای افزایش معیشت و ارتقای منزلت معلمان است که این تلاش به صورت همیشگی است و در تمامی روزهای کاری پیگیر این مساله هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگیان به اطلاعات و اخبار نادرست و یا بعضاً اشتباه توجه نکنند، گفت: این روزها بحث «رتبه‌بندی» به عنوان مطالبه بسیار مهم فرهنگیان در دستور کار آموزش و پرورش بوده است.

حاجی میرزایی افزود: در دو نوبتی که رتبه‌ بندی اجرا شد، از ظرفیت امتیازات «قانون مدیریت خدمات کشوری» استفاده شد که این ظرفیت‌ها بعدا‌‌ً برای عموم کارکنان دولت تعمیم پیدا کرد، عملاً ارزش رتبه‌بندی را تضعیف کرد، بنابراین نیازمند طراحی امتیاز ویژه و متمایزی برای فرهنگیان بودیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امتیازاتی برای تمام کارکنان دولت طراحی شده است و طبیعی هست که فرهنگیان نیز مانند سایر کارمندان دولت، از آن بهره‌مند باشند؛ رتبه بندی امتیاز جداگانه‌ای است و هدف آن ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و شایستگی‌های شغلی معلمان است.

وی گفت: رتبه بندی در صدد است که به معلمان خلاق، تلاشگر و مسئولیت پذیر، موقعیت‌های بهتری ببخشد و منزلت آنان را ارتقا دهد و انگیزه آنان را برای افزایش توانمندی‌هایشان افزایش دهد.

حاجی‌میرزایی گفت: معلمان با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دارای صلاحیت‌ها و توانایی‌های یکسان نیستند و رتبه‌بندی می‌خواهد معلمان را متناسب با ظرفیت‌ها و تحرک علمی‌شان، شبیه قوانین دانشگاه‌ها، رتبه بندی کند. در دانشگاه مراحل مختلفی که یک استاد طی می‌کند و از مرحله مربی تا استادی، متناسب با فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهد، امتیازانی کسب می‌کند.

وی گفت: با موافقت هیات دولت، لایحه رتبه بندی فرهنگیان تهیه شد و این لایحه بر اساس تعیین صلاحیت‌های معلمان است که در این صورت معلمان دارای امتیازات مختلفی خواهند شد؛ اما هدف رتبه‌بندی امتیازبندی نیست بلکه ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دولت به دلیل اهمیت موضوع رتبه‌بندی و به دلیل اینکه در طی سال‌های گذشته این کار به نحو کامل انجام نشده بود، لایحه رتبه را خارج از مراحل در دستور کار قرار داد و در سال گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

وی اضافه کرد: در مجلس به دلیل توجه ویژه نمایندگان به جامعه فرهنگیان بلافاصله درخواست اولویت شد، در دستور کار مجلس قرار گرفت و کلیات آن با رأی کم نظیر و قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد و اکنون در اختیار کمیسیون آموزش است تا اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد و در شور دوم و تصویب نهایی تقدیم صحن مجلس شورای اسلامی شود.

حاجی‌میرزایی با اشاره به زمان اجرای لایحه رتبه بندی گفت: اجرای رتبه بندی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ پیش‌بینی و منابع مورد نیاز بر اساس این لایحه در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص داده شده است؛ بنابراین پس از تصویب و ابلاغ این قانون به آموزش و پرورش، بلافاصله دستورالعمل اجرایی آن را به دولت تقدیم خواهیم کرد و امیدواریم سریع‌تر بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی در مورد مطالباتی که پس از سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه در بین فرهنگیان و در مورد فوق العاده ویژه شکل گرفت، گفت: فوق‌العاده ویژه در ۸ سال دولت و به صورت امتیاز ویژه‌ای که ۵۰ درصد آن به کارکانان دولت پرداخت شود، انجام نشده است و در سال گذشته به طور ویژه برای کارکنان بخش درمان به دلیل مسئولیت سنگینی که در شرایط کرونا داشتند و همچنین به صورت هیات امنایی اداره می شوند و با این شرط سازمان برنامه که منابع مالی ناشی از اجرای فوق العاده ویژه را خودشان تهیه کنند، موافقت شده است. برای مابقی کارکنان دولت پیشنهادی از طرف سازمان امور اداری و استخدامی به دولت تقدیم شده و در دستور کار است و در صورت تصویب در شورای حقوق و دستمزد و دولت اجرایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با تمام وجود پیگیر هستیم و تلاش می‌کنیم تا این اقدام اجرایی شود و فرهنگیان مطمئن باشند که در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 

منبع: فارس
  • حجت ارسالی در

    جان هر کسی که دوست داری اطلاعات خودت را از قوانین و مصوبات دولت ومجلس بالا ببر و یا با این دانسته های کم صحبت نکن

  • محمد رضا ارسالی در

    به امید خدا هر دو طرح ، هم فوق العاده شغل معلمان و هم چنین رتبه بندی قابل اجرا شدن دارد تا در این صورت معلمان بعد از سالها انتظار یه نفس راحت بکشند .
    ممنون از همه مسئولان تلاشگر و زحمت کش 👍👍

  • امیدوار ارسالی در

    سلام .اقای وزیر شما بجای اینکه طرفدار فر هنگیان باشید فقط از دولت طرفداری می کنید . چرا؟ توروخدا یه کم از حق وحقوق معلمان بیچاره دفاع کنید. خودتان هم همسر و فرزند دارید.

    • ناشناس ارسالی در

      آقای وزیر سلام هروقت اضافه کار اسفند و ف روردین ماه معلمان را پرداخت کردی افزایش رتبه بندی و ۵۰ در صد افزایش به آنها را ه م میدهی آخه مرد حسابی تو در روز روشن حق این بدبخت ها را نمیدی وعده سر خرمن میدی روحانی به بازنشستگان ۶ استان ۱/۵ وعده من طقه جنگی را داده که یک قانون شده انگار ا ز جیبش میدهد آنقدر نداد تا ۴ نفر که من م یشناسم مردن وخیری از تو ندیدن جواب خدا ر ا چطور روز قیامت میدهی مگر یک تومان چقدر میشد یک چهارم یک دزدی نمیشد ۶ استان بیش تر که نبودن ما مسلمانیم وخدا حقمان را می گیرد انشاالله

  • معلم ارسالی در

    وقتی وزیر وظیفه معلم را در دوره کرونا سبک بشمارد و تعلق گرفتن فوق العاده ویژه را بر حسب سبک و سنگینی وظیفه می داند پس جناب میرضایی می شود بگویی قوه فضائی چه وظیفه سنگینی و 24 ساعته ای مانند معلمان داشته که وزیرش فوق العاده ویژه برای کارکنانش مطالبه کرد شاید هم کارکنان آن وزارت مانند ما معلمان حقوقشان زیر خط فقر است شاید هم چون در مسند قضاوت هست از خدا بترسد و بخواهد حق کارکنانشان بپردازد تا مجبور نباشند جلوی مردم با سیلی صورتشان را سرخ نگه دارند لطفا سفسطه نکنید فوق العاده ویژه مربوط به یکسال است رتبه بندی 10 ساله است البته شما هیچ کاری نکرده آید

  • آندیا ارسالی در

    درود
    دوباره شروع شد هنوز نه به دا ره و نه به بار تو بوق و کرناش کردند

  • پوحسن ارسالی در

    ترابخدایه فکری کارکنان خدمات آموزش پرورش به کندحقوقشان خیلی کمی نمتوان زندگمی به چرخانم

  • فرهنگی ارسالی در

    سلام معلمین 29سال سابقه خدمت که مدرک کار دانی دارنده می شود؟!!!
    من وتعدادی ازهمکاران سه بار دانشگاه فرهنگیان قبول شدیم امامتأسفانه گفتن مدرک کارشناسی شماا عمال نمیشه اداره نامه ندادکه ماادامه تحص یل بدهیم ونگذاشتن ادامه بدهیم الان که حق مان ضایع شده پاسخگوکیست؟ سالهاست که درسخ ت ترین پایه یعنی کلاس اول ابتدایی هم تدر یس می کنم وروش هایی هم که من استفاده می کنم وبازدهی بسیارخوبی که کلاس من دارد در استان کرمان دکترای این رشته نداردمی توان ید مسئولین اداره سؤال کنید
    امااکنو ن برای رتبه بندی حقم ضایع می شود

  • عباس ارسالی در

    اشتباه همیشگی ما فرهنگیان اینست که نزدیک انتخابات جدید بشما و حرف‌های دروغتان گو ش می‌دهیم و خوش باوریم.
    تاریخ مصرف شما هم گذشت آقای حاج میرزایی آخر شما را هم خواهیم دید که این به اصطلاح همه‌ی تو ان و همه‌ی تلاش دروغی مذبوحانه بیش نیست. ...

    • عباس ارسالی در

      کاملا درست

    • علی بهرامی ارسالی در

      حالاکه حکومت این دولت میخواد تموم بشه وزیر یاد فرهنگیان افتاده

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت هم تو زرد از آب درآمد
    تا دولت بعد چه گلی به سرمان بزند ...

  • ناشناس ارسالی در

    نظر من معلم با 36 سال سابقه این است تا زمانی که وزیران آموزش و پرورش از افراد غیر متخص و غیر فرهنگی باشند مشکلات آموزش و پروش حل نخواهد شد.

  • ناشناس ارسالی در

    پس فرهنگیان بازنشیسته چی میشه این وسط با حقوق خیلی پایین

    • ناشناس ارسالی در

      وزیر که بازنشسته ها رو درک نمی کنه چون خ ودش هیچ وقت بازنشسته نمیشه

  • فق ارسالی در

    آقای وزیر محترم الان بحث فوق العاده ویژه بود که برای ادارات اجرا شده برای ما فرهنگیان نشده یا اگرهم احرا شده درصد خیلی کمی بحث رو عوض نکنن واین مسئله اصلا"ربطی به رتبه بندی نداره

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ ربطی به رتبه بندی ندارد این فوق العاده ویژه همه کارکنان دولت هستش

  • ناشناس ارسالی در

    همیشه وزیر آموزش و پرورش بی کفایت ترین وزیر بوده البته این سری بدتر هم هست حتی اطلاعات درستی از قوانین هم ندارد

  • ناشناس ارسالی در

    سلام علیکم
    مگه این دولت امیدی برای کسی باقی گذاشه؟؟
    شما هنوز هم بهشو ن اعتماد دارید ؟؟

  • هر هر ارسالی در

    مرده شور ببره خودت و فوق العادتو

  • معلم دلسوخته ارسالی در

    سلام عليكم
    بخدا من متوجه نمیشم. ما گفتیم معلما وضعیت اقتصادی و معیشتیشون وخيمة لطفا حقوقشان را با توجه به تورم وحشناک همر تراز کنید ولی متاسفانه هر روز متوسل به ی ماده واحده وتبصره قانونی میشید که از این مهم سر باز بزنید ویا اگر هم میخواین کاری انجام بدین اونقدر مانعتراشی میکنید که رتبه بندی و فوق العاده ویژه فرهنگیان به سختی اجرا بشه سایر وزارت خونه ها رو که می‌بینیم بدون سروصدا سریع السیر به بهترین وجه حقوق کارمند اشون بالا میرن. مثل قوه قضاییه. گاز.. برق. بانک..... وغير از اون چه رفاهیاتی به همراه بن کالا بهشون میگم تعلق میگیره آخه عزیزم ما که چشامون کور شد امسال تا برگه های امتحانی دانش آموزان را با م بايل تصحيح کردیم. نه حمایتی نه حقوقی که کفایت زندگی رو داشته باشه. همیشه در بوق و کرنا میکنن که حقوق معلما ال شده بل شده ومردم رو نسبت به جامعه فرهنگی تحریک می کنند که چرا نق میزنن تلوزیون ومطبوعات که همیشه صحبت از خوب شدن وضعیت معیشتی فرهنگیان مکنن. چرا شلوغ میکنید. واین حرفا. صد بار رتبه‌بندی را با حیله های مختلف به خورد ما دادن بعد که مشخص می‌شود اصلا چیزه دیگری بوده غیر از رتبه‌بندی. بالاخره یا کورمون کنید یا شفا بدین. این بلاتکلیفی اعصاب هممون رو داغون کرده آقای وزیر...... آقای نماینده.... آقای ریس جمهور... آقای ریس مجلس..

  • **** ارسالی در

    با سلام و درود فراوان خدمت حضرتعالی... د ر چارت سازمانی مقررات اینگونه است که افز ایش حقوق ابتدا به وزیر ومعاونان و مشاورا ن و کارشناسان وزارت خانه و اعضای حراست و مدیران کل و مدیران منطقه وکارشناسان و.. ... درصد ناچیزی به معلم تعلق دارد که بیش ترین میزان زحمات را می‌کشند... پس این قد ر راجع به افزایش حقوق نگویید چون سهم معل مان از همه کمتر است

  • ناشناس حیف معلم ارسالی در

    آقای وزیر ترا خدا بس است
    اون رئیس دولت تو به کسی مخصوصا معلم و بازنشسته ب دبخت چیزی نمیدهد تو وعده
    میدی وای به روز قیامت که شما
    مقابل معلم و بازنشسته وغیره
    قرار بگیرید از پرو نده اعمالتان در مقابل خدا بترسید

  • فرامرز محمدی فرد ارسالی در

    جناب آقای وزیر !درصورت صحت و سقم قول وقر ارهای چندین ساله درمورد رتبه بندی معلمین گرامی برای ما نیروهای خدماتی آموزش و پر ورش چه فکری کرده اید !!؟ این برنامه ها ک ه شما وهمکارانتان چند سالیست که با آن با زی می کنین شامل ما بدبخت بیچاره های زحم ت کش _خدماتی_نمی شود !!!حداقل حق حقوق به غارت رفته ی ما که شامل اضافه کارها ،نوب ت دوم ،حق سرایداریو لباس می شود را پرداخ ت کنید اگر ب‌ویی از حق و عدالت برده اید! !!

  • N.j ارسالی در

    بخدا ازبس وعده دروغ و الکی دادین همه فک ر میکنن ما چقدر حقوق میگیریم میگن شما مع لما که حقوق نجومی می گیرید والا با چهار تومن میشه زندگی کرد کرایه خونه داره در خ ودش به داد ما برسه...باز موقع انتخابات م علم ها رو لازم دارن

  • قربانی ارسالی در

    حق ایثار گری ما چه شد ؟
    چرا سهل ان گاری میکنید

  • محسن ارسالی در

    آقای وزیر مگر قرار نبود خبرهای فرهنگیان رسانه ای نشود.

  • ناشناس ارسالی در

    از آقای دکتر نوبخت تقاضا داریم برقراری ۳ ۵درصد فوق العاده ویژه کارکنان خدمات کشور ی وزارت امورخارجه را که از سال ۱۳۹۳ تاکن ون هیچ اقدامی در خصوص آن صورت نگرفته و ب رقرار نشده را پیگیری و دستور پرداخت را ص ادر نمایید. سپاس

  • ناشناس ارسالی در

    از مسیولین محترم استدعا داریم در خصوص ای ن که در یک وزارتخانه دو مدل حقوق (نظام ه ماهنگ پرداخت و مدیریت خدمات کشوری) پرداخ ت میشود، پیگیری و بررسی نمایند. همه کارم ند یک وزارت خانه هستیم، بخدا تفاوت سه بر ابری انصاف نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    در ایران فرهنگ و ادب و پرورش و آموزش انس انیت در جایگاه و رتبه به مراتب مادی قرار دارد باوراندن این موضوع به دولت مردان تک راری که اغلب از معلم و مدرسه چون دانش آم وزان متوسط به پایین بودن اکثر ،کاری بس م شکل است.

  • ناشناس ارسالی در

    جناب چند سال سر کار تشربف داری یک قدم هم برای فرهنگیان بازنشسته بردار تا در آخرت حرفی ررای زدن داشته باشی وزیر

  • مجید طاهری ارسالی در

    عدالت مرده....چطوری حکم سازمان زندانها ، و....دوبرابر شده .

  • سرایداروخدمتگذار ارسالی در

    جناب وزیر:نیروهای خدماتی وپیمانی آموزش وپ جزء فرهنگیان هستندیانه مثل شترمرغ هرگاه چیزی به نفع مرغ هست ماشترهستیم وبرعکس برای شترباشه مامرغیم.هیچ کدام ازهمکاران ماپای صندوق نمیرن اگررای بدن پوست کلفت هستند.وزیری که بین کارمندهاش تبعیض بزاره میشه دولت ووزیرای حال حاضر.دولتی که نتواندنیروی باسابقه 15سال رادرحکم سال 89تاالان توحکم بزنن سنوات خدمت 10سال یعنی 5 سال که شرکتی وحجم کاربودیم وباحقوق بسیارکم کارکردیم وجزءسابقه نیست رومحاسبه نکنه به دردجرزدیوارمیخوره.رای دادن زمان تکمیل حقوق ورسمی کردن.

  • محمد ارسالی در

    حاجی میرزایی عزیز کم کم کاسه وکوزه ات را جمع کن عزیزم وقتشه

  • ناشناس ارسالی در

    باز شروع شد چهار سال قبل انتخابات ریاست جمهوری خدا رو قسم خوردید رتبه بندی کامل انجام میشه بعد چهار سال هیچ کاری نکردید باز وعده می دید مردم رو چی فرض کردید فکر می کنید زبون لال مثل شما هستن

  • M ارسالی در

    پس وضعیت رتبه بندی معلمان با سابقه بالا که رتبه عالی هستند چی میشه

  • مهدی ارسالی در

    ما که بعد سی سال شنیدن وعده و حرف مفت دا ریم می ریم اما همکاران جوان بدونید که تو یک جامعهٔ ضد معلم با حکومتی که نگاه تحق یرآمیز به معلمانش داره باید دنبال یک شغل دوم با درآمد خوب باشین یا اگه توانایی ت دریس خوب دارین کلاس های خصوصی و کنکور وگ رنه ول معطلین

  • رضا ارسالی در

    ازبس دروغ شنیدیم خسته شدیم مادیگه هیچی ا زشما نمی خواهیم فقط به جان هرکی که دوست دارید دروغ تحویل ماندهید.

  • رضا ارسالی در

    سلام من امسال بازنشسته خواهم شدبعداز۳۳سا ل خدمت شامل من خواهدشد؟
    ضمنا جناب وزیر طولش ندهیدکه بعد بگویید شامل شمانشد .

  • ناشناس ارسالی در

    وزیراموزش پروس شعورش نمی رسد این قانون ب رای خدماتی ها و معلمان بازنشسته و شاغل ی کسان باشد وقتی که دوره اش تمام شد این سخ نان فقط یک شعار وزیر هم مانند روحانی وعد ه‌های دروغین میدهد شعارهای ضد نقیض اسلام ی خامنه‌ای میدهد

  • مهران ارسالی در

    چرا برای همه کارکنان صادر می شه نوبت فره نگیان که می رسه نیاز به مجوز مجدد داره؟؟ ؟؟
    مسخره کردید خودتونو و باز این ق شر رو سرکار گذاشتید
    معلم ۳۰ ساله ح قوقش نصف کارمند ۵ سال سابقه ارگانهای دیگ ه است

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا برای پاداش بازنشسته ها همفکری بکنید وسر وقت واریز کنید تا با این مبلغ بتوان ند مشکلات زندگیشان را حل کنندالبته اینق در پول بی ارزش شده که اگر دیرتر هم دهند بیشتر بی ارزش میسود .

  • محمد مهدی علیپور ارسالی در

    در تمام دنیا معلمی بعنوان ارشد تمام شغله ا میشناسند چون زیر بنای یک کشور را میساز د تا زمانی کهنظر کوته فکران در مورد معلم این است وضع عوض نمیشود مگر عاقلان بر سر کار ایند .چرا در دید عوام ما معلمان بر عکس سایر کشورهای پیشرفته بعنوان قشر فقیر نگاه میکنند وای بر احوال چنین کشوری که معلم حقوقش جز پایینترین رده های جامعه اس ت چطور میتونه با روحی ارام و جسمی سالم د ر خدمت بچه های این سرزمین باشد وای به جا معه ای که معلم محتاج باشد طبیعتاانطور که باید نمی تواند در درس ونمره دادن واقعی باشد چون محتاجش کردید واین یعنی نابودی د انش و نسل میشود چه دانشی چه فرهنگی وچه م عنوی حالا میخواهند بعد از ده سال بیایند رتبه بندی کنند که این رتبه بندی زمانی ار زش دارد که معلم اول زیر خط فقر نباشد یعن ی محتاجات اولیه زندگیش تعمین باشد بعد رق ابت در رتبه بندی ایجاد کنند .سال بسال وض ع معلمان عزیز خرابتر میشود تا زمانی که س یستم چنین دید گاهی نسبت به اموزش و پرورش دارد متاسفیم برایشان

  • انا ارسالی در

    ان شااله هم فوق العاده شغل وهم رتبه بندی برای فرهنگیان که اجرایی شدن آن آرزوی دیرینه مافرهنگبان است هرچه زودتر عملی واجرایی شود

ارسال نظر