|
کدخبر: 134663

همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته اجرایی می‌شود؟

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حقوق فرهنگیان بازنشسته با شاغلان همسان‌سازی شد، درباره تأخیر در صدور احکام بازنشستگی توضیحاتی داد.

فرهنگ همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته اجرایی می‌شود؟

یارمحمد حسین‌بُر در پاسخ به این پرسش فرهنگیان که چرا وقتی اول مهر بازنشسته می‌شوند تا دی ماه باید منتظر صدور احکام بازنشستگی بمانند؛ چهار ماه بدون حقوق چگونه زندگی کنند؟ اظهار کرد: در خصوص صدور احکام بازنشستگی سعی کردیم در راستای اصل به‌موقع و برای حفظ حرمت همکارانی که ۳۰ سال در سیستم تعلیم و تربیت تلاش کردند، صدور احکام را به‌روز کنیم.

وی افزود: تقریباً برای بیشتر فرهنگیانی که بازنشسته می‌شوند بلافاصله ابلاغ‌ بازنشستگی را صادر و به صندوق بازنشستگی ارسال می‌کنیم و در همان ماه احکام صادر می‌شود؛ ممکن است برخی مواقع به‌صورت موردی به دلیل اختلافی که بین وزارت آموزش و پرورش و صندوق‌های بازنشستگی برای برخی اقلام حقوقی مانند کسورات سنوات ارفاقی وجود دارد، مشکلاتی پیش بیاید که سعی کردیم آنها را حل کنیم.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر فرهنگیان در بحث برقراری احکام بازنشستگی مشکلی دارند می‌توانند به مدیریت منابع انسانی ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند یا با شماره ۸۲۲۸۳۲۳۶ تماس بگیرند تا مشکل را بررسی کنیم.

حسین‌بُر در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون وقتی یک فرهنگی بازنشسته می‌شود تا زمان صدور حکم بازنشستگی و برقراری حقوق او چه مدت طول می‌کشد، عنوان کرد: سعی می‌کنیم در همان ماه حقوق را برقرار کنیم و در بیشتر موارد این کار بدون وقفه انجام می‌شود چون برای افرادی که واجد شرایط بازنشستگی بوده و متقاضی هستند از قبل کارها را انجام داده، پرونده‌ها را آماده و به صندوق‌های بازنشستگی ارائه می‌کنیم تا فرآیند صدور حکم دچار وقفه زمانی نشود.

وی ادامه داد: در برخی موارد که مشکلاتی پیش می‌آید به این دلیل است که صندوق بازنشستگی روی برخی اقلام حقوقی برقرار شده مانند کسورات سنوات ارفاقی، کسورات خانواده‌های شهدا که از سنوات ارفاقی برای بازنشستگی استفاده می‌کنند، اشکال دارد و چون کسورات به‌موقع پرداخت نشده ممکن است دچار مشکل شوند.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در نیمه اول سال ۱۳۹۹، ۲۵ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شدند که برای آنها احکام و ابلاغ بازنشستگی صادر شده و از حقوق بازنشستگی بهره‌مند شده‌اند.

حسین‌بُر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این اقدام خوبی بود که به همت سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی در دولت انجام شد؛ همه فرهنگیان بازنشسته‌ای که به شرایط بازنشستگی رسیده و حکم برای آنها صادر شده است حقوق بازنشستگی برایشان از ۹۰ درصد شاغلان هم‌رتبه و هم‌تراز کمتر نخواهد بود، این موضوع تصویب شده و در سال ۹۹ قطعاً عملیاتی خواهد شد.

 

منبع: تسنیم
  • محسن نوروزی ارسالی در

    با این قانون کسی بازنشسته نمی شود...باز بیکاری جوانان بیداد میکند...باید کاری کر د عاقلانه تا جوانان جویای کار مشغول شوند ...البته اگر قانون انها را را حمایت کند ...نه اینکه خودشان سنگ اندازی کنند با یک سری قوانین...باید مجلس ودولت با تعامل پی گیر باشند تا فرقی بین حقوق شاغلین با باز نشسته نباشد ...تا این تبعیض از بین رود . ..و انگیزه ای شود برای شاغلین با ۳۰ سال خدمت برای بازنشستگی...تا خالی کنند جای ر ا برای جوانان عزیز بیکاروطن...به امید ان روز که ...گوش شنواوچشم بینایی باشد...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها