|
کدخبر: 87924

افزایش ۵۰ درصدی حقوق فرهنگیان

حاجی‌بابایی گفت: اجرای ۵۰ درصد افزایش فوق‌العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا شود.

گستر‌ش‌نیوز: حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهادی را با مشورت رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کردیم تا بودجه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی به کمیسیون تلفیق واگذار شود و این کمیسیون با اصلاحاتی آن را به روز کند تا سریعتر در صحن علنی مصوب شود.

کف حقوق سه میلیون تومان باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پس از مشاوره با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون بودجه هماهنگ شد تا اصلاحاتی در بودجه به‌عمل‌اید که عبارت است از قانون بودجه با افزایش ۵۰ درصد فوق العاده شغل کارکنان لشکری و کشوری وکف حقوق به ۳ میلیون تومان افزایش یابد تا حقوق‌های پایین افزایش قابل توجهی داشته باشند و این سه میلیون شامل بازنشستگان لشکری و کشوری هم شود.

وی بیان کرد: از جمله اصلاحات پیشنهادی این است مه افزایش حقوق بالای ۷ میلیون تومان ۱۵ درصد باشد به ویژه برای هیات علمی.

حاجی بابایی افزود: بر اساس اصلاحات پیشنهادی، حقوق‌های بین ۳ میلیون و ۷ میلیون تومان از درصد افزایش بالاتری برخوردار می‌شوند تا شکاف به‌وجود آمده بین حقوق‌های ۳ میلیون تومان و حقوق‌های بالای ۷ میلیون تومان برای کارکنان دولت جبران شود.

وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان

وی تاکید کرد: درخصوص بازنشستگان هم پیشنهاد این است که اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، به گونه‌ای اجرایی شود که تا حقوق ۷ میلیون تومانی، همه بتوانند از همسان‌سازی حقوق استفاده کنند و این افزایش به سقف ۱۵ درصد آنها افزوده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به اجرای ناقص نظام رتبه‌بندی و اعتراض فرهنگیان، اجرای ۵۰ درصد افزایش فوق‌العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با صدور این حکم نسبت به اجرای حکم رتبه‌بندی چیزی از احکام فرهنگیان کاسته نشود‌.

وی افزود: متاسفانه فرهنگیان با این فراز ونشیب دچار سختی‌هایی شدند که باید از طریق افزایش ۵۰ درصد و سقف ۳ میلیون و شکاف ۳میلیون تا ۷ میلیون تا حدودی جبران شود.

حاجی بابایی اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده شاهد اتفاقاتی باشیم که موجب آرامش خاطر کارکنان لشکری و کشوری و بازنشستگان شود.

منبع:

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها